Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 17:45

Ik heb een jaar geleden deze schoenen gekocht.
https://www.dekroo.nl/products/ariat-te ... 2o-dames-3

Inmiddels zijn gescheurd bij beide schoenen net achter de tenen. Waar je je voet buigt zeg maar.
Ik heb ze bewust gekocht omdat ze waterdicht en robuust zijn. En voor die prijs verwacht ik eigenlijk dat ze wel langer mee gaan dan een jaar :o
Nu heb ik er wel heel de winter mee door het water en zand gebaggerd gelopen. Af en toe ingevet om ze soepel te houden, want het leer vertoonde al vrij snel scheurtjes.
Wie heeft er ook ervaring met deze schoenen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:39

Mijn ervaring met Ariat in het algemeen is dat ze gruwelijk fijn zijn qua voetbed.

Maar dat langer dan een jaar meegaan een uitzondering is.

Misschien anders als je niet steeds door modder/water etc loopt maar echt intensief gebruik heeft bij mij altijd geresulteerd in Max een jaar goed houden.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 18:51

Ja dat voetbed is fantastisch. Ik heb al jaren westernboots van Ariat. Met de laatste zelfs 7 jaar mee gedaan voor ze echt op waren. Heb nu een paar fatbaby’s die het ook prima doen.
Dus ik had goede verwachtingen van de waterdichte schoenen. Die hadden we wel nodig afgelopen winter zeg maar :D
Maar voor die prijs ga ik dan toch een ander merk aanschaffen als dit de algemene ervaring is. Ik heb ze juist voor het uitmesten van track en paddock gekocht.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:54

Deze ervaring heb ik ook helaas. Incl van de rijschoenen met veters. Die laten soms los op hetzelfde punt maar dan de verbinding tussen zool en leer. Het is dat ik geen andere schoen ervoor heb (ik trek altijd even alle merken schoenen aan in een ruitersportzaak). Dus ik koop ze enkel in de uitverkoop.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:58

Ik heb de Ariat Jodphur Heritage H2O gehad. Mijn eerste paar ging ruim 10 jaar mee. Bij het paar wat ik eind vorig jaar heb gekocht liet de zool na 3 maanden al los, daarbij waren ze niet waterdicht. Ik was altijd fan van Ariat maar de kwaliteit is echt zwaar achteruit gegaan helaas. Ik ben overgestapt op een ander merk, goedkoper en doet wel wat het belooft.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 27-04-22 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:59

Had ik ook, maar erger dan dit werd het niet. Heb er toch zeker 3 jaar meegedaan uiteindelijk.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:07

Ik heb ze met rits en in november 2019 gekocht.

Ze worden flink mishandeld :+ maar heb ze regelmatig ingesprayd met lederolie en waterdicht spray en zo zijn nog steeds goed.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:12

Misschien veel vetten dan :p welke olie spray?

Dik 6 jaar heb ik gedaan vroeger met een paar insulated jodphurs. Ik hield met -10 mijn voeten op de sneeuw/grond tijdens het rijden met de scooter over gladde wegen. Die krengen kreeg ik gewoon niet stuk (en geen koude voeten).

Bizar dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan. Ik hoor wel eens dat de schoenen met stalen neuzen van Ariat het langer volhouden. Denk dat ze dan toch beter leer /chemischer looien en andere lijm gebruiken.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 19:20

xSCWx schreef:
Ik heb de Ariat Jodphur Heritage H2O gehad. Mijn eerste paar ging ruim 10 jaar mee. Bij het paar wat ik eind vorig jaar heb gekocht liet de zool na 3 maanden al los, daarbij waren ze niet waterdicht. Ik was altijd fan van Ariat maar de kwaliteit is echt zwaar achteruit gegaan helaas. Ik ben overgestapt op een ander merk, goedkoper en doet wel wat het belooft.

En welk merk is dat? Want ik zoek nog iets voor aankomende winter. Ik denk nu sterk aan Muckboots.
Waterdicht tot de enkel is wel echt een harde eis. Fijn voetbed, waar ik ook langer op kan wandelen.
Rijden hoeft niet per sé, daar heb ik boots voor.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:21


prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:22

Bekend probleem van Ariat. Lopen heerlijk, maar gaan zo snel kapot. Ik had een nieuw paar jodhpurs binnen 4 maanden kapot.

Mocht je op jodhpurs willen lopen: ik heb nu de versie met stalen zool. Heel ander soort leer en blijft tot nu toe erg goed, netjes en zacht. Maar anders zou ik toch overstappen op een ander merk schoen.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 19:27

Ik zou eerder kiezen voor een waterdichte wandelschoen dan een jodhpurs voor het mestwerk. Ook omdat ik nogal eens grondwerk doe of wandel met de paarden. Momenteel meer dan ik rijd. En daar heb ik dan de fatbaby’s voor. Die gebruik ik in de zomer ook voor de rest overigens. Maar die zijn niet waterdicht. Ik heb ook nog van die regenlaarsjodh-urs, dus in het ergste geval kan ik die aan. Maar die lopen dan weer niet zo lekker :+

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:45

Deze ervaring heb ik ook helaas, langer als een jaar doen ze het niet. Na 3 jaar op rij een smak geld uitgegeven te hebben aan nieuwe afgelopen winter over gegaan op mountain horse. Ook zeer prijzig maar na deze winter zien ze er nog als nieuw uit, ben benieuwd hoe lang ik er mee kan gaan doen, maar voor nu heel positief hoe ze er uit zien na een winter vol blub :D

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 19:46

Welke heb je van mountain horse?

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:00


Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:24

Ik mishandel mijn Ariats enorm en bij mij gaan ze altijd wel minimaal 2,5 jaar mee, meestal nog wel langer, met zeer intensief gebruik.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik in de winter op stal woon in m'n Grasmere laarzen van Ariat, omdat ik af en toe door bagger heen moet die dieper is dan de stalschoen hoog is.
Maar daarentegen draag ik de Ariat stalschoenen dan wel weer hele dagen op m'n werk. Waarbij ze ook nog eens meerdere keren aan en uit moeten als ik bij mensen aan de keukentafel neerplof voor de administratieve afhandeling van m'n werk.

Invetten doe ik maximaal 1x per jaar.
Geldt ook voor m'n Grasmere laarzen, die worden 1x per jaar gevet, wel dagelijks afgespoeld.
Maar daar doe ik dus rustig 6 winters mee.

Dus ik herken het helemaal niet, dat ze snel stuk gaan.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:26

Daihyo schreef:
xSCWx schreef:
Ik heb de Ariat Jodphur Heritage H2O gehad. Mijn eerste paar ging ruim 10 jaar mee. Bij het paar wat ik eind vorig jaar heb gekocht liet de zool na 3 maanden al los, daarbij waren ze niet waterdicht. Ik was altijd fan van Ariat maar de kwaliteit is echt zwaar achteruit gegaan helaas. Ik ben overgestapt op een ander merk, goedkoper en doet wel wat het belooft.

En welk merk is dat? Want ik zoek nog iets voor aankomende winter. Ik denk nu sterk aan Muckboots.
Waterdicht tot de enkel is wel echt een harde eis. Fijn voetbed, waar ik ook langer op kan wandelen.
Rijden hoeft niet per sé, daar heb ik boots voor.

Van Quur, heb ze nog niet zo lang maar ben al erg tevreden. Ik kan er alleen niet heel lang op wandelen, rijden ermee is wel heel fijn (beter dan met Ariat). Ik kan er niet lang mee wandelen omdat er een verdikking boven de enkel zit en daar krijg ik blaren. Voetbed is wel goed. Zijn waterdicht tot waar het elastiek begint, dus de onderkant.
https://www.ej.nl/stalschoenen-quur-qtr ... orId=10246

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:40

Ik herken het ook :j Heb precies hetzelfde met mijn Ariats maar had dat 10 jaar geleden ook al.
Eigenlijk heb ik soort gelijke problemen met al mijn stalschoenen ongeacht het merk behalve mijn Muckboots .
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 28-04-22 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:53

Ik koop geen Ariats meer omdat ze op dezelfde plek kapot gaan als bij TS. Een paar normale wandelschoenen gaat langer mee.

Mocht je muckboots willen TS, lees dan vooral ook even de ervaringen op Bokt door. Dat paar laarzen zou net zo hard weggegooid geld kunnen zijn ;-)

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:20

Daihyo schreef:
Ik zou eerder kiezen voor een waterdichte wandelschoen dan een jodhpurs voor het mestwerk. Ook omdat ik nogal eens grondwerk doe of wandel met de paarden. Momenteel meer dan ik rijd. En daar heb ik dan de fatbaby’s voor. Die gebruik ik in de zomer ook voor de rest overigens. Maar die zijn niet waterdicht. Ik heb ook nog van die regenlaarsjodh-urs, dus in het ergste geval kan ik die aan. Maar die lopen dan weer niet zo lekker :+


Qua wandelschoen heb en koop ik nooit anders dan Lowa. Zit fijn, kan bij mij tegen een hele hoop mishandeling en gaat dan nog een aantal seizoenen mee :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2426
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:44

Mijn eerste Ariats gingen ook een jaar mee met flink stalwerk (stal van +100 paarden) toen een nieuw paar gekocht en deze de avond voor we de stallen met de machine leeg reden altijd ingevet. Dat was 2018. Ik heb er toen nog 10 maanden mee gewerkt en daarna alleen nog mijn eigen stal gemest en ik rij er mee. Ze zien er nu, op wat stof na nog steeds super goed uit!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:56

Hetzelfde probleem hier!
Heb paar weken geleden maar weer nieuw paar gekocht, ze lopen zo heerlijk <3

Voorheen gingen ze gerust 2-3 jaar mee maar dat was een paar keer per week uitmesten enzo. Nu worden ze stuk intensiever gebruikt met dagelijks uitmesten. Afgelopen jaar veel modder gehad en eerlijk gezegd heb ik geen onderhoud gepleegd O:) heb me voorgenomen dat met het nieuwe paar wel te doen :D

Voor de Ariatjes droeg ik fijne mountain horse stalschoenen (soort kistjes model) maar die waren ze steeds minder te koop. Ik zie ze nu dan ook niet meer in de winkel :(

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:01

Ik heb ze ook, maar ik gebruik ze juist in de lente en de zomer. In de winter gebruik ik Muckboots om door de modder te (kunnen) baggeren. Met zowel de Ariats als de Muckboots ben ik ontzettend blij trouwens, zitten allebei heerlijk en gaan lang mee.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:16

De muckboots waren bij mij ook geen succes. Na een paar maanden lieten de zolen al los. Ariats draag ik niet met uitmesten van stallen en loop ik ook niet mee op de mesthoop. Dat scheelt wel, denk ik.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:45

Hier ook Ariats - en ik doe er jaren mee, ook in mest en modder.
Ik moest even zoeken, maar gebruik dit regelmatig om schoon te maken en vervolgens in te sprayen. Doe dat denk ik 1 x in de 3 maanden, in de winter wat vaker. Gaat snel en scheelt enorm.
https://www.bever.nl/p/nikwax-footwear- ... olour=5806