Welke rijlegging is echt comfortabel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 21:08

Ik heb de rijleggings ontdekt en word daar wel echt blij van.

Ik heb er nu 2 van Kramer waarvan 1 van Felix buhler die echt goddelijk zit. Vind hem alleen echt heel lelijk. Hij is heel dun en je ziet echt alles in die broek. En heb nog een winter model van equilibre die zit ook echt lekker. Dikkere stof ook maar kwa lengte is die net weer te kort.

Dan heb ik er nog 1 van hkm goede stof maar geen breed elastiek in de taile waardoor hij afzakt / omslaat.

Ik zoek dus een dikkere stof die niet alles laat zien.
Genoeg lengte
Breed elastiek in de taile en die hoog valt
En dan ook nog onder de €100

Wat zijn echte aanraders?

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:27

Ik ben erg fan van leggings van Kerrits.

Te koop via outdoorriding.nl

Ik weet dat de zomercollectie op dit moment onderweg is vanuit de VS, want ik heb wat besteld uit de zomercollectie en van de week bericht gehad dat het onderweg is en dat ze hoopt in week 19 te kunnen verzenden binnen Nederland.

Ik verwacht dus dat haar site binnenkort geupdated wordt.

Maar ik heb inmiddels 2 zomerleggings, 2 fleece gevoerde leggings en een dikke winterse legging van Kerrits en die zitten mij echt super lekker en zijn behoorlijk betaalbaar.
Hebben een lekker hoog en breed elastiek in de taille.
En voor mij absoluut een must, geen siliconen grip, dat zit mij absoluut niet lekker.
Er zijn overigens wél modellen met full (siliconen) grip, maar ik weet dus niet precies wat ze besteld heeft voor haar webshop uit de zomercollectie.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:33

LeMieux Pull On. Ik heb de denim, weet niet of de andere hetzelfde zijn. Hele fijne broek, brede elastieke tailleband die niet afzakt.
Ze zijn alleen niet heel lang, dus als je hele lange benen hebt is hij misschien aan de korte kant.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:42

Ik heb sinds vandaag een Cavallo Liz, erg tevreden. Flinke kortingen ivm Koningsdag. Je moet alleen niet mega brede heupen hebben voor dit model.

Larapony
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-03-22

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:29

Ik heb sinds een tijdje een rijlegging van Quur en dan de QNila. In de winkel even snel gepast en zat al lekker, maar op het paard zit hij ook mega fijn! Heeft ook een zakje voor een telefoon en is ook nog te betalen :)

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:34

Ik vind de Ariat eos legging heel fijn. Ook dunner maar tekent niet bij maatje 38/40. Ze vallen wel wat ruim vind ik. En ik zweer bij Maya de lorez. Vooral de compression vind ik fijn omdat het meer een rijbroek stof is maar de performance is dunner en ook erg fijn.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:44


tennan
Berichten: 3130
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:46

Ik vind die van de Decathlon erg prettig, en ze zijn niet duur!

Ellen_ov

Berichten: 1325
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:49

Ik heb de flexar rijlegging. Je hebt ze met en zonder siliconen, ik heb ze zonder siliconen. De legging is opgebouwd uit verschillende ‘panelen’ waardoor de broek (welke uit fijne dikke rekstof bestaat) altijd netjes zit en je er niet door kijkt. De broek is voor mij eigenlijk te lang maar red mij er prima mee. Ik ben 1,68 cm.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:51

Kingsland, en dan gewoon in de korting kopen.
Dikkere stof, super flatterend.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:00

Ik rij nu al jaren met een Takooha Libramont endurance rijlegging, die zit echt fantastisch. Zonder siliconen, wel met kniestuk. Die heeft een koord bij de taille, maar ook zonder die aan te trekken blijft het goed zitten.

Verder hoor ik inderdaad veel goede verhalen over de Kerrits leggingen! Daar wil ik er graag nog één van.

Ik heb een flexar rijlegging (zonder siliconen), maar die heeft veel te veel naden, ook aan de binnenkant van je been/knie die opbollen bij het rijden en met lange afstanden ga ik dat echt voelen.

De decathlon legging vind ik een naar stofje en is snel kapot (en zie je ook veel doorheen), een keer langs een takje komen en er zit een flinke scheur in.

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:06

Ik rijd met decathlon leggings. Niet de 'echte' paardrijleggings (die vind ik niks), maar gewone sportleggings van Domyos met high waist.
Zitten zalig, maak er urenlange ritten mee. Hier groeien eigenlijk alleen maar hele harde prikplanten, maar ondanks dat gaan ze echt lang mee.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:12

Al jaren, zonder siliconen: Takooha Libramont, Decathlon (zomer rijlegging).
Uhip heeft net nieuwe leggings zónder siliconen gereleased. Met hebben ze ook in 2 varianten.
Van Kramer: Equilibre, thermo rijlegging Valerie met siliconen kniegrip. Fijne brede band boven, fijne pasvorm, en zakje op dij. Maar wel siliconen bij de knie, vind ik dus niet lekker rijden.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:32

Ps of Sweden en Maya Delorez!

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:37


Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:07

Ellen_ov schreef:
Ik heb de flexar rijlegging. Je hebt ze met en zonder siliconen, ik heb ze zonder siliconen. De legging is opgebouwd uit verschillende ‘panelen’ waardoor de broek (welke uit fijne dikke rekstof bestaat) altijd netjes zit en je er niet door kijkt. De broek is voor mij eigenlijk te lang maar red mij er prima mee. Ik ben 1,68 cm.


ik heb ook de flexars zonder plak, zitten fijn, zijn niet glad en lang genoeg voor mijn lange benen.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 17:16


Muze
Berichten: 5316
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 18:04

Heb er een van Pk waar ik ongeveer in woon momenteel..

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 18:58

Oehhh super.
Mogen zowel broeken met als zonder grip zijn. Ik rij met een wintec isabella werht merk dan ook niet veel verschil met of zonder grip.

Dank jullie wel. Ik ga er eens rustig voor zitten.

Is jullie ervaring ook dat rijleggingen sneller slijten als rijbroeken?

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:10

Ik heb ook de Lemieux pull on leggings maar dan de normale. Een lichtgrijze en een navy in maat 38. Echt super fijn, de lichtgrijze schijnt niet door terwijl het wel een lichte broek is. Ze hebben twee zakjes. Ik heb altijd in een mijn telefoon en koekjes in de andere. Ze zijn beide al meer dan een jaar oud en er wordt wekelijks mee gereden en ze gaan daarna in de was, zien er beide nog bijna nieuw uit. De band is breed en rolt niet om en hij schuurt niet op plekken waar andere leggings bij mij wel schuren. Ik heb beide leggings ooit in de korting gekregen dus let zeker op acties want dan zijn ze ook nog prima te betalen. Ik wil nooit meer andere!

Autumnn

Berichten: 8072
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:29

Kingsland inderdaad :j voelt echt als een tweede huid. Eskadron is ook fijn. PS of Sweden vond ik echt onwijs tegenvallen.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:33

Ik vind die van horsegloss heel fijn! Maar die zijn wel meer geschikt als zomerrijbroek

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:41

Ik ben blij met mijn Maya Delorez broeken. Comfortabel en ook met een grotere maat flatteus.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:04

Hier nog een fan van de rijlegging van de Decathlon, die met de leren kniestukken, echter wel een heel dun stofje. Ondertussen heb ik een nog betere (en duurdere) gevonden: toen ik een rosborstel ging kopen, botste ik in de Epplejeck op een rijlegging van Horseware. Met siliconen kniegrip. Dikkere stof en zit fantastisch. Hier leef ik nu in.

Wist niet eens dat Horseware kleding maakte.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Re: Welke rijlegging is echt comfortabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:06

Ik heb sinds kort de horze Ellinor Katoen Paardrijtights. Stof is dik genoeg en heeft touwtjes zoals een joggingbroek om strakker om de taille te maken. Ik rij vaak de binnenkant van m'n knieën open en met deze geen last meer van. Ook ben ik 180 en hij is lang genoeg