Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LovePientje
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-12-19

Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 11:23

hoi hoi, ik heb een klein vraagje. Ik heb op dit moment rijlaarzen met de kuitmaat 36.5 cm, nou wil ik laarzen kopen waarvan de kuitmaat 35,5 cm is aangezien dat de enigste maat is en ik de schoenen toch wel heel leuk vind. Helaas 1 cm kleiner dan die van mij, zou dit heel veel uitmaken qua pasvorm? Iemand ervaring hiermee?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:25

Ik zou ze gewoon passen, dan kom je er vanzelf achter of ze goed zitten.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:28

Inderdaad passen, maar dan wel op het eind van de dag wanneer je lichaam wat meer uitzet met vocht.

Ik kan je vertellen dat een rodeo met twee krampkuiten als gevolg van twee te krappe laarzen geen pretje is... :Y)

Bowo
Berichten: 2834
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:12

Zit er elastiek in? Dan zou het nog kunnen, zonder elastiek zou ik er niet aan beginnen. Te krappe laarzen geven kloppende kuiten en dat is echt een verschrikkelijk gevoel. Na een hele tijd rekt dat wel uit, maar een half jaar met kloppende kuiten rijden is gewoon niet aan te raden.

Misschien is oprekken bij een schoenmaker nog wel een optie, maar daar hangt natuurlijk ook weer ene prijskaartje aan en is niet altijd mogelijk

Suzanne F.

Berichten: 49369
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:16

Voor mij nooit meer te krappe laarzen. Men wat doet dat zeer! Ik kon niet meer lopen, wat een kramp. Kan niet gezond zijn. Later gewoon laarzen gekocht die ietsje ruimer waren en met ritsen. Kon ik er in de winter nog een lange sok onder doen eventueel.

LaDonna75

Berichten: 2187
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijlaarzen kuitmaat probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:49

Ja, dat maakt zeker uit. Mijn ervaring is wel, dat het per merk en per type iets kan verschillen, dus passen is zeker aan te raden. Om een voorbeeld te geven: ik had Petries met de rits achter in kuitmaat 35 die me net te krap zaten, maar Petries met de rits schuin voor in dezelfde maat zitten prima tot iets ruim, 34,5 zou ook passen. Kortom, proberen kan geen kwaad maar wel eind van de dag en met je dikste rijbroek aan.