Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 09:27

Hallo allemaal,

Na een aantal jaar zijn mijn Jodphurs inmiddels zo afgedragen dat ik echt nieuwe moet.
Mijn huidige zijn geloof ik van Quur of QHP en hebben een rits voor.
Dat laatste vindt ik ideaal en zoek ik weer. Daarnaast moeten ze geschikt zijn voor wandelingen, klusjes op de weide en wat simpele buitenritjes.

Voor deze heb ik altijd Ariat gehad, welke natuurlijk veel duurder zijn maar ik kan nou niet zeggen dat ik die ook veel beter vond. Dus mijns inziens kan ik dan net zo goed weer meer betaalbare schoenen kopen dan een duurdere variant die ik niet per se als beter heb ervaren. Het maakt trouwens ook niet uit of ze zwart of bruin zijn :D .

Maar welke wil ik dan wel? Hebben jullie tips of ervaringen die mij kunnen helpen in mijn keuze?
Bedankt!

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:31

Ik heb meerdere keren goedkopere gehad. Maar die waren toch echt bij mij zo stuk.
Met rits voorop of achterop. Dus ben nu weer terug naar Ariat en deze houden het nu al 1,5 jaar oud. En hoef je niet in te lopen.

Ik heb ook een half jaar Moretta schoenen gedragen. Deze vond ik eigenlijk net zo lekker zitten als de ariat, maar dan een stuk goedkoper. Alleen was de rits met een half jaar stuk bij mij, maar misschien dat de rits het bij jou wel langer uit houd?

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:33

Ik heb momenteel die van Eppeljeck met stalen neus.
Rits ook voorop, dat heb ik voor het eerst en ben benieuwd of dat goed heel blijft.
Ik heb ze pas kort dus weet niet of ze lang mee gaan. Maar ze zitten me fijn.

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 09:38

Even terug gezocht ik heb de Quur Aviator Zip en nu ruim 2 jaar gebruikt.
Ik weet niet meer hoe lang ik mijn Ariat gebruikt heb. Sta er wel voor open om weer duurdere te kopen hoor, maar ben benieuwd of er nog meer opties zijn die ik nog niet overwogen heb.

xLiez

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:46

Dublin jodhpurs! Zijn echt niet duur en de kwaliteit valt me echt niet tegen. Ze vallen wel klein dus je kan het beste een maat groter dan je eigen maat nemen. Ze zijn mooi stevig en goed voetbed, voor die prijs echt een aanrader.

Ik heb deze sinds drie maanden:
https://www.ej.nl/jodhpurs-dublin-altit ... 62394.html

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:54

Ik blijf bij Ariat, ze doen het hier ondanks ik er elke dag mee in en rondom de stal loop en mee werk tot 5/6 jaar. Ik neem de steel toe nu, dat leder is wat robuuster dan de gewone jophur.

Wat te truc met Ariat is om ze goed te houden, loop je er elke dag op ook in de stal en nattigheid, koop 2 paar, doe ze niet elke dag aan maar wissel ze af. Zo doe ik met 2 paar echt 5/6 jaar lang. Behandel ze elke 6 weken even en laat ze niet drogen bij de kachel als ze nat zijn. Dit is trouwens denk ik iets wat wel bij alle jophurs werkt, vaak door het niet behandelen en goed kunnen laten drogen en ze weer aantrekken gaan ze stuk. op het leer, bij de naden etc.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:04

Ik heb ze van Harry's Horse. Van leer en met zo'n rits voorop. Ze zitten fantastisch en gaan bij mij al bijna 6 jaar mee met regelmatig dragen. Ik zorg wel dat ik ze met enige regelmaat schoonmaak en invet. Elastiek is ook nog helemaal niet uitgelubberd ofzo. Ik ben er heel bij mee!

https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .30100239/

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:05

Ik gebruik al jaren mountain horse protective jophurs. Kosten om en nabij de 100 euro (ff goed zoeken op internet waar de goedkooptste zijn.)
Kon altijd heel moeilijk aan goede en lekker zittende jophurs komen.
Deze zijn breed. Ik gebruik ze bij de pony's en tussen de koeien. Dus ook niet het schoonste werk. Ik ben heel slecht in onderhoud helaas. Bij mij gaan ze 2 jaar mee (ik gebruik ze dan ook zeker dagelijks)
Wat ik altijd doe ik koop ze in de winter en loop er dan eerst een poosje een halfuur in huis op. en dan steeds wat langer. Want blaren krijg je welke keer weer in het begin.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:55

Vroeger altijd Ariat. Zaten hemels. Na een hielspoor zaten ze helaas niet lekker meer. Daarnaast zijn ze erg duur en snel kapot. Max 1 jaar.

Daarna HH. Die bleven lang mooi, ik heb 4 jaar met dat paar gedaan zonder enig onderhoud. Ze zaten echter niet heel lekker. Toen ze op waren ging ik naar de winkel voor nieuwe. Alle merken geprobeerd en kom weer nij de HH uit. Het model is volgens mij aangepast want nu zitten ze heel lekker. Dit paar heb ik nu 2 jaar en ziet er nog heel goed uit.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:27

Hier goede ervaringen met Ariat ook, zitten lekker en blijven zonder onderhoud lang mooi
Lange tijd Hh gehad maar daar vielen de gaten steeds snel in

FleurSandro

Berichten: 1808
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:30

xLiez schreef:
Dublin jodhpurs! Zijn echt niet duur en de kwaliteit valt me echt niet tegen. Ze vallen wel klein dus je kan het beste een maat groter dan je eigen maat nemen. Ze zijn mooi stevig en goed voetbed, voor die prijs echt een aanrader.

Ik heb deze sinds drie maanden:
https://www.ej.nl/jodhpurs-dublin-altit ... 62394.html


Deze inderdaad! Ik heb ze ook en ben er zeer tevreden over!

Texas02

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Welke betaalbare Jodphurs voor stal en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:47

Ik heb bij de Van Haren gekocht, het merk is volgens mij Fifth Avenue. Zitten heerlijk, ook met rijden! Maar ik heb ze wel echt voor het rijden, niet verder voor op stal. Hoe ze daarmee zouden zijn weet ik niet.