Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 19:21

Ik merk dat ik het mis om een trainingsmaatje te hebben. Ik ben bijna 43j ik heb al meer dan 20j een eigen paard. Doorheen de jaren heb ik op een aantal plaatsen gestaan.En begin dit jaar ben ik weer kunnen verhuizen naar een zeer fijne plek voor mijn paard. Kleine pensionstal 6 paarden.Overdag lekker lang buiten. Een fijne buitenbak en 100 m naast het bos. Hier wil ik dus ook niet op inleveren. Ik zou wel gek zijn.
Maar ik ben eigenlijk wel altijd alleen aan het trainen. En ik mis het om te kunnen sparren over wat goed gaat wat minder goed gaat. Een beetje een luxe probleem.
Ik ben zeker wel fanatiek genoeg om te rijden. Echter ik ben niet bij een vereniging aangesloten aangezien ik in ploegen werk en ook geen vervoer meer heb en ik rij dus ook geen wedstrijden.

Is dit herkenbaar voor sommigen? Hebben jullie tips , peptalk ik hoor het graag.

snorkel1986

Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:44

Toch bij een vereniging gaan heb er ook een in onze les die zeker 1 a 2x per maand toch niet kan ivm werk... of schuift na een andere les..

Kan jij niet bv een avond blokken of echt ploegen dienst ( week vroeg week laat of hoe zit het bij jou)

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:07

Als er 6 paarden zijn, is daar niet 1 eigenaar bij die af en toe samen met jou wil rijden zodat je wat kunt overleggen en je in ieder geval een 'extra oog' hebt?
En ik weet niet of je les hebt, maar ook je instructeur eens vragen?

Wij hebben een kleine stal (geen echte pensionstal), ook met 6 paarden en 3 soms 4 ruiters.
We hebben een app groepje en juist over dit soort dingen maken we vaak afspraken.
Af en toe komt hier ook iemand anders meerijden of lest iemand van hier met iemand 'van buiten'.

En ook hier allemaal drukke mensen, dus volstrekt onregelmatig en dingen lopen vaak anders dan gepland. Als je dat kunt accepteren is het zeker de moeite waard eens op je eigen stal rond te kijken.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:14

Ja herken ik wel. Ik ben bij een vereniging gegaan in de hoop daar wat mensen te ontmoeten. Helaas bleek ik daar ook 99% van de tijd alleen te zijn.

Op een gegeven moment was er wel een meisje die ik zo nu en dan wat aanwijzingen gaf als ze er even niet aan uit kwam, maar die zie ik ook nooit meer. Kon ik ook niet mee sparren, maar was al leuk om wat aanspraak te hebben.

Vroeger ging ik regelmatig bij vriendinnen rijden of zij bij mij. Ik mis die tijd echt wel hoor. Zij hebben geen paarden meer, althans eentje heeft nog een oudje bij mij staan, maar geen interesse meer in het rijden.

roosa

Berichten: 2313
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:17

Je zelf filmen
Ik zet mijn telefooncamera op de bak rand.
Heb ik niemand verder nodig.
Leer daar ontzettend veel van.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:22

Ik doe het eigenlijk online. Idd mijzelf filmen en dan samen met anderen daarover sparren. Er zijn zoveel communities die daarop gericht zijn.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:23

Ik zou dan toch kijken of je niet bij een vereniging kan gaan. Misschien dat die ook clinics of andere activiteiten organiseren en dat je dan toch zo wat connecties maakt.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 20:24

princequillo schreef:
Ik doe het eigenlijk online. Idd mijzelf filmen en dan samen met anderen daarover sparren. Er zijn zoveel communities die daarop gericht zijn.



Online is wel iets voor mij.
Interessante dingen waar jij bij aansluit ?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 20:27

snorkel1986 schreef:
Toch bij een vereniging gaan heb er ook een in onze les die zeker 1 a 2x per maand toch niet kan ivm werk... of schuift na een andere les..

Kan jij niet bv een avond blokken of echt ploegen dienst ( week vroeg week laat of hoe zit het bij jou)


Ik zit de ene week in de vroege van 6 tot 14. En de andere week van 14u tot 22u.

Als ik dan met de vroege sta vind ik het wel lastig om zeg maar om om 20 u te rijden. Maar ik zou het wel overwegen 1x in de 14 dagen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 20:29

Kendra schreef:
Als er 6 paarden zijn, is daar niet 1 eigenaar bij die af en toe samen met jou wil rijden zodat je wat kunt overleggen en je in ieder geval een 'extra oog' hebt?
En ik weet niet of je les hebt, maar ook je instructeur eens vragen?

Wij hebben een kleine stal (geen echte pensionstal), ook met 6 paarden en 3 soms 4 ruiters.
We hebben een app groepje en juist over dit soort dingen maken we vaak afspraken.
Af en toe komt hier ook iemand anders meerijden of lest iemand van hier met iemand 'van buiten'.

En ook hier allemaal drukke mensen, dus volstrekt onregelmatig en dingen lopen vaak anders dan gepland. Als je dat kunt accepteren is het zeker de moeite waard eens op je eigen stal rond te kijken.


6 ruiters. Waarvan er 2 nooit komen. 1 enkel buiten rijden. En de 2 andere eigenlijk ook alleen maar buiten rijden die paarden zijn deels op pensioen. Ben de enige met een jonkie. Maar misschien moet ik het balletje toch eens opgooien. Wie weet.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:56

kitobeer schreef:
princequillo schreef:
Ik doe het eigenlijk online. Idd mijzelf filmen en dan samen met anderen daarover sparren. Er zijn zoveel communities die daarop gericht zijn.



Online is wel iets voor mij.
Interessante dingen waar jij bij aansluit ?

Je hebt er verschillende Facebook groepen voor. Ligt er een beetje aan wat de wensen zijn natuurlijk en wat voor discipline. Ik doe meerendeels in Engels, dus met Nederlands kan niet héél veel helpen.

Er zijn ook wel apps voor tegenwoordig. Zo is er Ridely, waar je je ook bij trainingsprogramma's aan kunt sluiten en dan in groepen terecht komt met andere mensen die bijvoorbeeld dat programma ook volgen en met elkaar sparren.

Op Facebook kijk ik vooral in dressuur groepen, zoals Amelia's Dressage Club en Correct Dressage Schooling Discussions bijv.

snorkel1986

Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:03

kitobeer schreef:
snorkel1986 schreef:
Toch bij een vereniging gaan heb er ook een in onze les die zeker 1 a 2x per maand toch niet kan ivm werk... of schuift na een andere les..

Kan jij niet bv een avond blokken of echt ploegen dienst ( week vroeg week laat of hoe zit het bij jou)


Ik zit de ene week in de vroege van 6 tot 14. En de andere week van 14u tot 22u.

Als ik dan met de vroege sta vind ik het wel lastig om zeg maar om om 20 u te rijden. Maar ik zou het wel overwegen 1x in de 14 dagen.


Geenn vroege lessen bij een club in de buurt?.. Hier beginnen de paarden lessen soms om 18:30.. en zelfs een recreanten groep geweest op zaterdag ( wel fanatiek maar ook gezellig) helaas bestaat die niet meer ( les zelf liefst zo laat mogelijk 20:30 start les...)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34745
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:35

Een fijne lesgever die ook flexibel is? Zo doe ik het met onregelmatig werk. En mijn partner rijdt ook, alleen daar neem ik geen feedback van aan :=

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:57

ik herken dit ook wel.. wel in een iets andere Trent, ik ben nl een buitenrijder en op mijn stal staan 4 andere paarden waarvan er twee al niet naar buiten gaan, en een is die ivm de leeftijd beperkt en vaak vaste dag naar buiten gaat.( en ik werk ook onregelmatig)
Ook qua les of clinics is er weinig animo ( de andere ruiters hebben hier gewoon minder behoefte aan) en ik moest zo wennen aan het vele alleen zijn. Ik kwam van een manege met altijd mensen om me heen en een verwarmde kantine met koffie en thee en altijd wel iemand aan de bar. Tijdens het poetsen of zadelen altijd wel een babbel en tijdens het rijden eigenlijk nooit alleen.

Ik sta hier nu 2 jaar en inmiddels heb ik mijn gedachtes omgegooid.. ik geniet steeds meer van het alleen zijn en ik laat voor les een instructeur komen. Kost me wel meer maar dan krijg ik goed les en ben ik niet alleen. Ik ben zelf geen bakruiter dus ben al snel verveeld. nu door de instructeur krijg ik kleine huiswerkopdrachtjes waar ik dan aan kan werken en als ze na 2 of 3 weken weer komt ziet zij progressie of niet
het Naar buiten gaan doe ik nu ook. Ik loopt iemand die verderop in het dorp staat tegemoet. In het begin haalde ze mij op maar nu lopen we elkaar inmiddels tegemoet ( ik durfde nooit alleen op stap). de afstanden die ik nu alleen af leg worden steeds groter en ik denk dat ik volgend jaar ook regelmatig alleen op stap zal gaan

Ik zou in jouw geval een privé instructeur laten komen. het kost je mss iets meer maar je hoeft dan je eigen terrein niet af. Ook kan je overwegen om het idd online te zetten en te sparren.

Ik mis wel eens een babbel onder het genot van een kopje thee, maar begin het ook wel meer te waarderen.. niemand die op je let en naar je kijkt. en mijn paard krijgt wat hij nodig heeft...

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 00:22

Ik denk alleen wel dat echt sparren met een ‘buddy’ oid toch wel anders is dan instructie, in dat geval is beiden denk ik wel een goed idee. Het is namelijk toch anders om gewoon met elkaar als ‘leerlingen’ te sparren.

Jed1406
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-09-21

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 00:58

Ik herken mijzelf zeker in jouw verhaal. Ik ben van de 6 paarden op stal ook de enige die de bak gebruikt heel soms nog is een ander.. maar ik ben dus ook vaak alleen op stal. Mis de gezelligheid zeker

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:56

Ik herken dit ook. Ik heb de paarden aan huis. Ik ga daardoor wel minder rijden helaas. Ben wel bij een rijvereniging gegaan samen met een vriendin, maar dat is ook maar 1x in de week. En nu eventjes niet ivm met vakantie.

Ik ben ook begonnen met wedstrijden, dus een doel en motivatie te krijgen om toch te gaan rijden

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:05

Al zo'n 20 jaar. Ik ben niet anders gewend en moet heel erg wennen als ik wel eens samen rijd met anderen. Zeker in de bak. Ik vindt hem met drie paarden al vol. Dan ben je al meer om elkaar heen aan het sturen dan dat je jouw paard echt kunt trainen.

Ik vind het wel heel fijn om zo nu en dan een extra persoon te hebben waarmee ik kan sparren. Maar dat gebeurt hoogstens een paar keer per jaar.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 09:17

SusanH schreef:
Een fijne lesgever die ook flexibel is? Zo doe ik het met onregelmatig werk. En mijn partner rijdt ook, alleen daar neem ik geen feedback van aan :=


Ik heb sowieso 1x per week les.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 09:21

Citaat:
Geenn vroege lessen bij een club in de buurt?.. Hier beginnen de paarden lessen soms om 18:30.. en zelfs een recreanten groep geweest op zaterdag ( wel fanatiek maar ook gezellig) helaas bestaat die niet meer ( les zelf liefst zo laat mogelijk 20:30 start les...)


Wel als je wekker 5 dagen om 4.40u afgaat dan wil je er op tijd inliggen om tot het eind van de week enigsinds fit te zijn.

Maar ik heb een gekeken de dichtstbijzijnde rijvereniging is 10 km. In België hebben we niet zoveel rijverenigingen als in Nederland.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 09:25

princequillo schreef:
Ik denk alleen wel dat echt sparren met een ‘buddy’ oid toch wel anders is dan instructie, in dat geval is beiden denk ik wel een goed idee. Het is namelijk toch anders om gewoon met elkaar als ‘leerlingen’ te sparren.


Precies dit ja.

En ik hou me wel vast aan mijn rijroutine. Tis niet omdat ik alleen ben dat ik niet rij. En naar het bos doe ik ook gemakkelijk.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:13

Ik sta op een stadsweide met een kleine buitenbak en een grote weide om in te rijden.
Ik ben de enige die daar rijdt.
Vind het ook vaak lastig.
Niet alleen vanwege de feedback, maar ook dat er niemand is als er iets gebeurd.
Soms rijdt mijn vriendin hem samen met mij, die kan dan wel aangeven dat we op de goede weg zijn.(of niet)
En sinds 1,5 maand heb ik eens in de 2-3 weken les.
Dat helpt ook.
Maar ik mis het ook dat ik niemand heb om soms naar het bos om de hoek te gaan.
Maar het is de perfecte plek voor mijn paard.
24/7 buiten, kan stal in als hij dat wil, onbeperkt ruwvoer en zijn eigen minikudde ;)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 11:43

Silly1972 schreef:
Maar ik mis het ook dat ik niemand heb om soms naar het bos om de hoek te gaan.
Maar het is de perfecte plek voor mijn paard.
24/7 buiten, kan stal in als hij dat wil, onbeperkt ruwvoer en zijn eigen minikudde ;)


Precies. Eerst alles op orde voor ons paard. En dan eens kijken hoe we het nog kunnen invullen voor onszelf.


Ben jij een fanatieke ruiter?
En ben naar de andere reacties ook wel benieuwd. Hebben jullie wel een doel voor ogen. Of juist helemaal niet?

Ik heb enigsinds een doel. Ik wil van mijn paard een ideaal Rijpaard maken. In de zin van wat is een ideaal Rijpaard voor mij. En verder wil ik de beste versie van onszelf nastreven.
Geen idee wanneer we dit bereiken of waar het strand.

Ik zou nog best 1 of 2 weektrainingen willen toevoegen per jaar. En een weekend met je paard op vakantie. Nu staat het weekendje met paard op pad in september op de planning.

Hoe is dit bij jullie ?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:35

Ik sta ook op een kleine stal waar ik eigenlijk de enige ben die echt serieus rijdt en traint.
Ik ben jaren geleden mee gaan rijden in de clubles om anderen te zien en niet altijd alleen te rijden, ook rijd ik vrijwel altijd op de club omdat de bak daar beter is. Vaak rijd er dan ook wel iemand anders.
Verder heb ik regelmatig privéles of rijd ik mee met ene clinic, zo ben je eigenlijk zelden echt in je eentje bezig.

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:22

Ik ben altijd serieus aan het rijden en trainen. Ik wil mijn paarden perfect aan de hulpen hebben en steeds sterker en stabieler maken door de training. Verder werken we aan conditie voor de endurance.