Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:23

Online les, contact met anderen via instagram, soms meedoen een Facebook challenge... dat zijn dingen die ik zelf erg leuk vind.

Ik woon in Spanje op een kleine berg omringd door de natuur met mijn paarden aan huis. Ik zie nooit iemand, het duurde 2 jaar voor ik überhaupt iemand (een wandelaar) tegenkwam op mijn trails hier :+
Ik was een tikje bang vantevoren dat ik ook het contact zou missen, maar dat is dus niet zo. Maar ik vind het zalig en vind mijn plezier in kleine dingen zelf doen, doelen voor mezelf stellen (ik train best fanatiek) en vastleggen wat we doen dmv foto's.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:47

Ik herken dit ook heel erg.

Ik heb een tijd bij een boer gestaan waar allemaal leuke mensen stonden. Zowel bosruiters, westrijdruiters als recreatieve mensen. Iedereen hielp elkaar en je kon heerlijk met elkaar sparren.

Helaas stonden de paarden niet super en is iedereen verhuisd naar andere stallen.

Ik sta nu op een western gerichte stalling waar ik vaak alleen ben. Ik ben ook de enige die fanatiek is met grondwerk / longeren en werken aan de hand. Ik werk volgens de academische rijkunst.

Nu heb ik wel een super fijne instructrice die 1x in de week kom.

Ik vind het zo jammer dat ik mijn enthousiasme naar een super fijne les niet kan delen met mijn stalgenootjes.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 18:42

felicity schreef:
Ik vind het zo jammer dat ik mijn enthousiasme na een super fijne les niet kan delen met mijn stalgenootjes.


Inderdaad en hubby thuis hoef ik er ook niet mee lastig te vallen.

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:54

Herkenbaar sinds ik de paarden aan huis heb. Ik ben zelf lid van Team by Jill, zij heeft filmpjes online staan over hoe bepaalde oefeningen te doen en er is ook een online forum voor vragen en waar je ook filmpjes kan posten. Ik ervaar het als heel positief, heel gevarieerd publiek (15 tot 55 bij wijze van spreke) en ook veel verschillende niveaus (van B tot grand prix). Er wordt altijd opbouwend commentaar gegeven, nooit naar beneden gehaald, wat maakt dat ik heb een fijne plek vind om filmpjes te delen (want ik ben bepaald geen topruiter). Wel betalend, maar ik ben er erg tevreden mee.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:24

kitobeer schreef:
Silly1972 schreef:
Maar ik mis het ook dat ik niemand heb om soms naar het bos om de hoek te gaan.
Maar het is de perfecte plek voor mijn paard.
24/7 buiten, kan stal in als hij dat wil, onbeperkt ruwvoer en zijn eigen minikudde ;)


Precies. Eerst alles op orde voor ons paard. En dan eens kijken hoe we het nog kunnen invullen voor onszelf.


Ben jij een fanatieke ruiter?
En ben naar de andere reacties ook wel benieuwd. Hebben jullie wel een doel voor ogen. Of juist helemaal niet?

Ik heb enigsinds een doel. Ik wil van mijn paard een ideaal Rijpaard maken. In de zin van wat is een ideaal Rijpaard voor mij. En verder wil ik de beste versie van onszelf nastreven.
Geen idee wanneer we dit bereiken of waar het strand.

Ik zou nog best 1 of 2 weektrainingen willen toevoegen per jaar. En een weekend met je paard op vakantie. Nu staat het weekendje met paard op pad in september op de planning.

Hoe is dit bij jullie ?



IK probeer dat wel te zijn ja, maar mijn lichaam laat mij regelmatig in de steek.
maar ik dressuur en ik spring af en toe en wil ook met crossen gaan beginnen.
Maar vind dat lastig alleen te doen.

PipMarly
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-01-22

Re: Ben jij ook altijd alleen aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:48

Hee TS, dit herken ik inderdaad ook. Eigenlijk zou bokt de ideale ontmoetingsplaats kunnen zijn voor ruiters die een rijmaatje zoeken, want he zult vast niet de enige zijn. Wellicht is dit wel mogelijk op een of andere manier. Helaas verder geen tips voor je…