Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 16:54

Voor komende winter ben ik op zoek naar fijne outdoorlaarzen. Ik kwam een aantal oude topics tegen maar inmiddels zijn er weer wat modellen bij dus vandaar een nieuw topic! Wat ik zoek:
- Hoge laarzen
- Bestand tegen de modder
- Moeten er tegen kunnen om elke dag even af te spoelen (ivm modder) zonder dat je ze elke dag hoeft in te vetten
- Mee kunnen rijden (buitenritjes)
- Niet te los om de kuiten (ik heb vrij smalle kuiten)
- Makkelijk aan en uit te trekken
- Voorkeur voor bruin
- Max €200

Ik hoor graag jullie aanbevelingen!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:59

Ik heb ( en verkoop :P ) zelf deze laarzen ( ze zijn er ook in volledig bruin) voldoen aan al je eisen, tenzij je lederen laarzen zoekt. Er zijn niet veel laarzen waar ik pijnvrij langere stukken mee kan lopen, maar met deze dus wel.

https://www.busse-reitsport.de/produktd ... 37.699.047.


Afbeelding

ConnemaraP
Berichten: 124
Geregistreerd: 31-08-19

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:53

Ik had precies dezelfde eisen als jou, en heb toevallig vandaag deze ontvangen Ariat Outdoorlaars Wythburn H2O Insulated tall. Ze zitten heerlijk zijn voor mij lang genoeg en hebben een rits om makkelijk dicht te kunnen maken en hebben veters zodat je ze strak kunt doen. Ik weet dus nog niet hoe ze in de winter gaan bevallen, maar ze lijken mij top, en bij Epplejeck zijn ze nu in de aanbieding.

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:19

Die ariat wythburn heb ik ook, zijn mij vorig jaar heel goed bevallen in de winter :-)

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 18:22

Ik heb inderdaad een voorkeur voor leren laarzen.

De tall wythburn vind ik erg mooi! Ik twijfel alleen of ik een laars wil die zo gevoerd is, hier kan best wat modder staan in de herfst en lente en ben bang dat ze dan wat warm zijn. Daarom kijk ik ook nog naar de Ariat Coniston, al vind ik die eigenlijk een beetje te duur.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:52

Ik zweer bij ariat… zelf heel brede voeten, en daarom zijn enkel de fatbaby’s breed genoeg. Maar zat mogelijkheden in normale breedte ook.

Hier gaan ze in mest, modder, doornat, en rij ik er ook gewoon mee. (Draag ze ook in de zomer, dus ook droogte ondergaan ze, vet nooit in, heb wel een extra paar met warme voering in om te rijden als het echt koud is)

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:51

Ik heb deze zitten mij goed zijn waterdicht en heerlijk warm

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:04

Ik heb deze al bijna 8 jaar en na vorige winter zijn ze helaas niet meer waterdicht. Ik heb ze nooit onderhouden, nooit gepoetst en zwaar mishandeld
https://www.agradi.nl/horka-outdoorlaar ... -bruin.htm

Ik zoek nu exact dezelfde opnieuw maar tweedehands door een uitdaging om een jaar niks nieuws te kopen.
Als ik ze tweedehands niet vind is dit mijn 1e aankoop op 1/1/2023, kan echt niet zonder

Al mijn rijlaarzen, boots en jodphurs zijn ariats maar hier kan toch echt nog geen ariat aan tippen, heb de whythburns weer weg gedaan

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:33

Die van Pfiff, die gingen echt jaren mee. Waterdicht, nat, bagger, mest, stallen mesten, afspoelen, amper invetten. Hielden het 6 jaar vol toen kreeg ik natte voeten en ging de zool wat loslaten.
Helaas gingen ze toen uit de collectie.
Nu die van Horka (nu 2 jaar enkel met de hitte droeg ik ze niet), maar denk niet dat die zo lang mee gaan als die van Pfiff, maar eerlijk is eerlijk. Onderhouden maakt ook heel veel uit

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 15:22

Bedankt voor alle tips! Ik merk dat ik toch ook graag een mooie laars wil :')
Daarom ga ik de Ariat Coniston en Wythburn H20 Tall bestellen en dan kijken welke ik fijner vind.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:26

Granoek schreef:
Ik heb deze al bijna 8 jaar en na vorige winter zijn ze helaas niet meer waterdicht. Ik heb ze nooit onderhouden, nooit gepoetst en zwaar mishandeld
https://www.agradi.nl/horka-outdoorlaar ... -bruin.htm

Ik zoek nu exact dezelfde opnieuw maar tweedehands door een uitdaging om een jaar niks nieuws te kopen.
Als ik ze tweedehands niet vind is dit mijn 1e aankoop op 1/1/2023, kan echt niet zonder

Al mijn rijlaarzen, boots en jodphurs zijn ariats maar hier kan toch echt nog geen ariat aan tippen, heb de whythburns weer weg gedaan

Deze heb ik ook (in het blauw) fijne laarzen! Gingen ze bij jou 8jaar mee! wow, wat lang, ik heb ze pas 1 winter, dus ze kunnen nog ff mee dan haha :-D

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:06

Granoek schreef:
Ik heb deze al bijna 8 jaar en na vorige winter zijn ze helaas niet meer waterdicht. Ik heb ze nooit onderhouden, nooit gepoetst en zwaar mishandeld
https://www.agradi.nl/horka-outdoorlaar ... -bruin.htm

Ik zoek nu exact dezelfde opnieuw maar tweedehands door een uitdaging om een jaar niks nieuws te kopen.
Als ik ze tweedehands niet vind is dit mijn 1e aankoop op 1/1/2023, kan echt niet zonder

Al mijn rijlaarzen, boots en jodphurs zijn ariats maar hier kan toch echt nog geen ariat aan tippen, heb de whythburns weer weg gedaan


Hoe hoog zijn deze?
Ook voor brede kuit?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:37

Muze schreef:
Granoek schreef:
Ik heb deze al bijna 8 jaar en na vorige winter zijn ze helaas niet meer waterdicht. Ik heb ze nooit onderhouden, nooit gepoetst en zwaar mishandeld
https://www.agradi.nl/horka-outdoorlaar ... -bruin.htm

Ik zoek nu exact dezelfde opnieuw maar tweedehands door een uitdaging om een jaar niks nieuws te kopen.
Als ik ze tweedehands niet vind is dit mijn 1e aankoop op 1/1/2023, kan echt niet zonder

Al mijn rijlaarzen, boots en jodphurs zijn ariats maar hier kan toch echt nog geen ariat aan tippen, heb de whythburns weer weg gedaan


Hoe hoog zijn deze?
Ook voor brede kuit?

Oef geen idee, ik heb ze weg gedaan omdat ik ze anders toch maar bleef dragen ondanks de natte voeten haha

Ik heb ‘normale’ kuitmaat in rijlaarzen. De smalle zijn te klein dus gewoon regular zeg maar, 36 omtrek volgens mij en ik had echt nog dik ruimte over. Ik stak altijd aan de zijkant mijn bit in de laars om op te warmen
Je kunt ze aan de bovenkant met die gesp wat smaller of breder maken

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:59

Ik ben eerst benieuwd naar een paar Ariat grasmere, mocht dat toch niks zijn overweeg ik deze.

Paradise123
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:44

Mischien zijn de Outdoorlaarzen Epplejeck Upsigo wat voor je? ze lijken aardig aan je eisen te voldoen.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:48

Ik heb deze van Horka, ik gebruk ze vooral om met de hond door het bos te banjeren. Zijn echt super fijn! https://www.agradi.nl/horka-outdoorlaar ... -bruin.htm
Hiervoor had ik laarzen van de ANWB maar daar laat toch vrij snel de zool van los, waardoor ze niet meer waterdicht zijn (tot 2x toe).

Edit: ik lees nu pas dat je een hoge laars wilt, sorry := Deze zijn halfhoog.

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 13:13

Een wat late reactie. Ik heb uiteindelijk nog niks besteld. :')
Een laars met een rits lijkt me toch niet fijn, in het midden van ons weiland staat soms best een laagje water als het flink geregend heeft en ik ben bang dat mijn sokken nat worden. Die van de EJ en Horka ben ik bang dat toch wat lomp gaan lijken rond mijn kuiten.

Ik kijk nu naar Ariat Grasmere (maar vind die veters eigenlijk niet zo mooi) of de Dubbary Glanmire (wel heel prijzig..). Nog steeds geen keus gemaakt dus en buiten wordt het wel steeds natter :')

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:16

Trakteer jezelf op een paar Dubarry laarzen en onderhoud ze goed. Een investering voor vele jaren!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:16

Fijn dat er al een topic is, ik wilde er net eentje gaan openen. Ik ben ook zoekende naar laarzen. Vorig jaar heb ik een paar van die werklaarzen van de Welkoop gehad maar die zool liet los. Eerste keer viel binnen de garantie maar de tweede keer kreeg ik geen andere want de laarzen kunnen niet tegen het zuur van de urine en stront van de paarden.

Nu dus op zoek naar iets wat een goed voetbed heeft, stalen neuzen, waterdicht en een zool heeft die niet snel los laat.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:27

Ik heb de ariat grasmere en howele het fijne laarzen zijn koop ik ze niet nog een keer. Ik vind die veters gedoe, volgende keer wil ik gewone laarzen waar je zo in kunt. Geen veters of rits meer voor mij.
Ze voldoen verder wel goed, ik heb ze nu zes jaar en ze zien er nog top uit en zijn warm en waterdicht. Ik onderhoud ze niet heel goed… O:)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:17

Ellekebr schreef:
Een wat late reactie. Ik heb uiteindelijk nog niks besteld. :')
Een laars met een rits lijkt me toch niet fijn, in het midden van ons weiland staat soms best een laagje water als het flink geregend heeft en ik ben bang dat mijn sokken nat worden. Die van de EJ en Horka ben ik bang dat toch wat lomp gaan lijken rond mijn kuiten.

Ik kijk nu naar Ariat Grasmere (maar vind die veters eigenlijk niet zo mooi) of de Dubbary Glanmire (wel heel prijzig..). Nog steeds geen keus gemaakt dus en buiten wordt het wel steeds natter :')


Kijk dan eens naar Ariat Windermere!
Vergelijkbaar model als Grasmere, maar zonder veters.
Ik heb ze zelf al 2 jaar en zien er nog als nieuw uit. Hier is het soms ook best modderig, dus wilde een laars die ook boven de enkel droog blijft.
Als ik toch een ‘nadeel’ moet noemen, dan vindt ik ze een beetje zwaar. Waarschijnlijk vergelijkbaar met de andere Ariat hoge laarzen.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:13

Ellekebr schreef:
Een wat late reactie. Ik heb uiteindelijk nog niks besteld. :')
Een laars met een rits lijkt me toch niet fijn, in het midden van ons weiland staat soms best een laagje water als het flink geregend heeft en ik ben bang dat mijn sokken nat worden. Die van de EJ en Horka ben ik bang dat toch wat lomp gaan lijken rond mijn kuiten.

Ik kijk nu naar Ariat Grasmere (maar vind die veters eigenlijk niet zo mooi) of de Dubbary Glanmire (wel heel prijzig..). Nog steeds geen keus gemaakt dus en buiten wordt het wel steeds natter :')


Die van EJ zijn wel wat smaller dan doorgaande outdoor modellen. Mede om die reden had ik ze ook gekocht. Alleen ik liep al snel (enkele maanden) de voering bij de hak kapot waardoor ik ze amper uit krijg en dus niet echt meer kan gebruiken en ik zag net dat de zool klaarblijkelijk ook los is gaan laten en die zijn afgelopen najaar gekocht. :+

Ik lees echt met grote verbazing hoe lang er met de laarzen wordt gedaan. Ik kom echt niet verder dan 1 najaar/winter :o
Mijn eerste paar Dubarry (voordat ze hip werden) zijn jaaaren meegegaan. Twee paar Dubarry gekocht in de periode dat je iedereen er ook casual mee zag lopen, hielden er naar 3 jaar volledig mee op nadat ze al meerdere zool reperaties hadden ondergaan was toen het leer ook geheel gescheurd. Populariteit heeft de kwaliteit niet verbeterd. Daarna gekozen voor goedkopere merken maar ook allemaal een ramp. In principe heb ik ze altijd redelijk goed/goed onderhouden.

Ik overweeg nu deze https://www.horze.nl/outdoorlaarzen/b-v ... ?color=DBR
Is volgens mij ook een wat smaller model.

Ariat jophurs verslijt ik ook de afgelopen jaren ook een paar per jaar. Die kwaliteit is ook niet meer wat het geweest is, dus persoonlijk durf ik het ook niet aan om die laars-modellen van Ariat aan te schaffen.

Murciana
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-02-18

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:00

Ik volg ook... Al een tijdje op zoek naar echt sterke stapschoenen, weinig modder hier in Zuid Spanje gelukkig maar zolen laten natuurlijk snel los door urine en mest in stallen.
Vanmorgen zag ik dat de geplakte zool van mijn Ariat rijlaarzen weer losliet (ik doe ze stom genoeg niet altijd uit om paarden te douchen of stal te mesten ..) dus nu dacht ik wellicht toch een soort van combi laars kopen om mee te rijden en voor de stallen.
Heb echt smalle kuiten, rijlaarzen 33 cm. Dus wellicht beter met rits. Vindt het ook prettig als ze goed aansluiten omdat anders de hele laars vol zit met voer (en dus het huis ook).
Het ergste is dat ik online moet kopen en niks kan passen hier.
Ik hoop op goede tips.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:24


Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:39

Ik zweer bij de Ariat Windermere, ik vind dit echt geweldige laarzen!

Ze zijn alleen wel warm, dus met dit weer draag ik ze nog niet. Ik ben eigenlijk op zoek naar een zelfde laars maar dan zonder voering/minder warm