Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldyc

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-20

Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 09:59

Goedemorgen!

Ik ben op zoek naar een cap, omdat demijne alweer bijna 6 jaar oud is en ik er eigenlijk wel al een paar keer mee gevallen ben. Nu blijkt dit moeilijker dan verwacht.

Omwille van een aandoening aan mijn gewrichten/wervels, kan ik absoluut geen druk op mijn twee bovenste wervels verdragen. Hierdoor vallen alle caps met zo’n aandraaisysteem volledig af. (Ik kan ook niet met een lage staart rondlopen of een halsketting dragen).

Ik heb nu een première cap, maar het model is geloof ik veranderd. Ik had een nieuwe besteld, zelfde model, zelfde maar, maar hij paste voor geen meter meer; qua maat was hij wel goed, maar hij was te breed en wipte alle kanten uit.

Ik ben me ervan bewust dat de meeste caps zonder draaisysteem, in de duurdere prijsklasse vallen. Ik blijf liever onder de 200 euro, maar als ik niks anders vind, zal ik dat bedrag wel wat oprekken. Mijn grootste probleem is dat ik mijn cap eerst wil kunnen passen voor ik zoveel geld uitgeef en de plaatselijke ruitersportzaken hebben ongeveer keuze uit HH, BR (steeds met draaiknop), uvex (met draaiknop) en Kep (wat het enige merk is wat ik echt niet wil; ik vind ze echt buitengewoon lelijk).

Dus, help, waar zou ik een aantal verschillende merken/modellen van draaiknoploze caps kunnen passen?

Ik heb maat 55 en woon in België, in de provincie Oost-Vlaanderen. Ik wil liever niet verder dan 2 uur rijden, maar voor dé cap van m’n leven valt dat wel nog te overwegen.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:12

Ik zou geen nieuwe kopen. 6 jaar is helemaal niet oud en een paar keer vallen kunnen ze prima hebben. Als je geen beschadigingen ziet en hij klinkt nog goed hol als je er op klopt is hij nog goed.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:17

Ik zou dus wel een nieuwe kopen, beetje kloppen en hol klinken dan is het goed, is echt BS. Het beschermt je hoofd en daar moet je zuinig mee om gaan.

in NL heb je zaken als Epplejeck en Divoza met vaak een behoorlijk assortiment. Heeft Belgie geen grote ruitersport keten?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:17

Een paar keer vallen kunnen ze helemaal niet hebben en je kan vanaf de buitenkant niet controleren hoe ze van binnen zijn. Bij 1 keer vallen zou je officieel al een nieuwe moeten. Ja, als je helemaal niet op hoofd valt hoeft dat niet, maar na een paar keer is hij echt wel aan vervanging toe. Alleen maar verstandig van Ts dat ze op zoek gaat naar een nieuwe.

Ts, jammer genoeg weet ik bij jou in de buurt niks. Ik vind het zelf ook altijd moeilijk, ik wil graag een back on track cap maar kan ik ook nergens passen. Dus ik wilde hem gaan bestellen op een website met achteraf bestellen. Ik wil ook geen draaiknoppen.
Divoza en Ej vond ik geen heel groot assortiment hebben zonder draaiknop en meteen heel duur. Veel dezelfde waardoor je aan misschien 3 caps kwam.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:18

Bijzonder advies Pillow.. zeker na een val is vervangen wel te overwegen. Niet alle schade is ook gelijk zichtbaar. Daarnaast is het advies om iedere 5 jaar je cap te vervangen. Dus lijkt me geen gekke overweging van goldyc om te kijken voor een nieuwe.

goldyc

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:24

Ik ben nog nooit op mijn hoofd gevallen met deze kap, dat dan weer niet. Hij is nog niet eerder vervangen omdat ik dus geen opvolger kan vinden.

De plaatselijke EJ zit op een half uur rijden en daar hebben ze vrij letterlijk de keuze tussen 4 merken met draaiknoppen en Kep Italia, dus dat daar schiet ik niks mee op. Ik ben al een winkel of 3-4 binnen gewees; ze hebben altijd een hoop draaiknopcaps en dan 1 duur merk zonder. Maar als ik meer dan 200 ga uitgeven, wil ik wel wat verschillende modellen en merken kunnen passen voor ik beslis welke veel-te-dure cap ik wil. Al hoop ik eigenlijk met 100 euro klaar te zijn maar dat zal me wel niet lukken.

Als ik 2 uur in de auto zit, zit ik in Lille (Frankrijk), Utrecht, A’dam, Aken (Duitsland); de winkel moet zich niet per se in België bevinden.

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:25

Black friday en december met alle bijbehorende acties komen er ook weer aan. Je kan mogelijk wel naar een cap voor een hogere prijs kijken en dan vervolgens in de aanbieding komen. Met de december maanden willen ook deze merken nog wel eens met de acties meedoen.

Zelf heb ik een samshield, uiteindelijk met 25% korting kunnen kopen voor iets meer dan 200 euro. Deze cap heb ik nog gepersonaliseerd. Als ik dit zou lees, zou ik ook willen zeggen, pas eens samshield. Divoza (wel in Leek) heeft mij toen heel fijn geholpen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:31

Als je echt veel soorten wilt passen zou ik Equitana of een soortgelijke beurs aanraden, nog nooit zo veel verschillende soorten caps daar gezien. Maar dat is natuurlijk niet het meest praktisch.
Ook Kramer heeft geen winkel bij je in de buurt.. Ligt Emmers Equestrian op een rijdbare afstand voor jou?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:33

Zo te horen heb je in elk geval een ovaal model nodig :j Zelf heb ik dit ook. Nu heb ik een Samshield en een OneK met ovale liner.

Misschien heb je ook iets aan dit topic: [RUI] Cap voor smal, ovaal hoofd.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 09-11-22 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:34

Zou eens naar Samshield kijken. Die kun je ook zo bestellen dat je in de nek meer ruimte hebt voor een staart, dus dan zit de cap minder laag.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:35

Het Gareel in Schijndel (NL) een optie? Die hebben volgens mij meerdere merken zonder draaiknop.

goldyc

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:46

Zowel Emmers als Het Gareel zijn aanrijdbaar voor me, thanks!

Ook bedankt voor de tip van Samshield, ik zie ook dat k die zeker al bij Emmers kan passen dus daar ga ik zeker naar kijken

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:48

Drunens Ruiterhuis? Zij hebben ook een grote collectie.

TessaM
Berichten: 416
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:48

Is Emmers in Hamont voor jou haalbaar? Zij hebben veel verschillende merken, zowel de duurdere merken als de goedkopere. Ik heb er zelf een cap van Br gekocht twee jaar geleden waar ik nog heel tevreden mee ben. Ze helpen je ook om een cap te vinden die goed past.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:03

Country Mill in Nijkerk (NL) heeft veel ervaring met maatwerk en advies voor ruiters. Ze zijn vooral bekend van hun maatwerk voor rijlaarzen en zadels, maar ze kunnen ook goed adviseren over caps. Het is wel een stukje reizen vanaf jou, maar misschien het overwegen waard :) Je zou ze eens kunnen mailen/bellen voor advies. Er werken echt hele fijne mensen!

KikiCelinevs
Berichten: 199
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:16

Misschien kan je naar Maddelin gaan in Torhout, België. Zij hebben wel caps zonder draaiknop maar ik vrees dat je budget wel aan de lage kant zit. Anders kan ik Hypostore wel aanraden (zeker met de black friday korting), maar dan ben je wel lang onderweg...

ferropaard

Berichten: 533
Geregistreerd: 29-08-09

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:11

Geen winkel tip, maar ik heb de BR sigma. Een van de weinige zonder draaiknop, in een lage/normale prijsklasse.

Ik heb hm bij hypostore gekocht, misschien is online bestellen een optie?

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:14

Misschien decathlon? Die hebben ook modellen die wat luxer zijn zonder draaiknop, en niet zo duur.

Hicaria
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-05-21

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:52

Emmers inderdaad, verschillende merken en redelijk veel modellen uitgestald om te passen.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:10


goldyc

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:19

BR Sigma heb ik al geprobeerd, die zit niet helemaal lekker; de ene maat is te klein en de andere te groot (ja, met die verschillende hoezen erin).

Decathlon caps zonder draaiknop hebben een elastiek die op dezelfde plaats loopt. Dit vormt helaas ook een probleem; ik heb 'm 5 minuten opgehad in de winkel en er de rest van de dag last van gehad, helaas. Anders had ik die genomen, want verder zat die wel goed. Ik ben bang dat de helm niet meer stabiel gaat zijn, als ik de elastiek eruit knip (maar dat is verder plan B).

Country Mill is wat ver, maar die ga ik wel op de lijst zetten! Vooralsnog ziet het ernaar uit dat ik eens naar Emmers ga, als ik daar niet slaag, kan ik nog naar Het Gareel, dat is er 'niet zo heel ver' vanaf lijkt het.

Die van Equithème heb ik hier nog nergens gezien, eens googelen waar ik die kan vinden, dank je!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:20

Samshield? Zit op €295. Een goede, veilige cap is goud waard. Die €95 vergeet je wel weer.

pillow schreef:
Ik zou geen nieuwe kopen. 6 jaar is helemaal niet oud en een paar keer vallen kunnen ze prima hebben. Als je geen beschadigingen ziet en hij klinkt nog goed hol als je er op klopt is hij nog goed.

Onjuist.
De schaal van de cap is veel poreuzer na 6 jaar. 6 jaar is de max voor een cap, zeker als je er al een paar keer mee bent gevallen.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:55

Ik kan je de back on track smooth top aanraden,heb zelf ook prblemen met mijn nek en deze cap zit heerlijk.
Zit rond je budget.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Waar vind ik een cap? Winkel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:00

weet niet of je al bij hoeveservice bent geweest?
zit vlakbij turnhout die hebben ook behoorlijk wat caps liggen ook zonder draaiknop.

denk dat je bij de ej in merksem bent geweest? die in breda heeft veel groter ass en nu ook nog 21% korting maar niet op alle merken.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:10