Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 20:10

Ben ik weer met een vraag *D

Elke winter komt het er weer aan de vreselijke kou en gure wind. Ik kan enorm slecht tegen kou , en heb het ook snel koud. Ik heb winterhanden en tenen waar ik geen gevoel meer in heb na een paar uur buiten zijn. Ik heb hele fijne Ariat schoenen met dikke zolen die waterproof zijn. Ik heb vandaag maar Noorse sokken ingeslagen voor in ieder geval warmte voeten. Ook draag ik in de winter vaak een thermobroek en shirt en soms zelfs nog een dun shirt met dik vest erover. En een hele dikke winterjas die ook bij de hals aansluit.

Nu zijn mijn handen wel het ergste. Ik heb er geen gevoel meer in en ze slaan wit uit van de koud en daarnaast doet het ook best veel pijn wat erg vervelend is. Ik rij daardoor al standaard minder in de winter dan dat ik zou willen. Ik vindt dat best wel jammer want het weerhoudt mij er dus echt van.

Ik heb nu handschoenen van BR al een aantal jaar , maar eigenlijk is dat ook waardeloos het water gaat er zo door.

Ik ben dus op zoek naar een handschoen waarmee ik alles vast kan pakken , zodat ik ze niet uit hoef te doen want dan krijgen mijn handen weer een behoorlijke klap van de kou. Daarnaast zou het fijn zijn als ze wel een beetje waterafstotend zijn. Mijn paarden staan 24/7 buiten en het is vaak wel nat als in bijvoorbeeld de poortjes van de wei die je vastpakt of mijn paarden zijn wat nat geregend. Alles is ook buiten , in de stal kan ik wel opzadelen en poetsen maar de bak is ook buiten. Als het echt zwaar regent of vriest rij ik niet.

Dus nog een keer op een rijtje:
- Spullen ermee vast kunnen pakken zoals een borstel maar ook de riempjes en singel vast kunnen maken
- Liefst waterafstotend
- Warm
- Ik wil er best wel wat voor betalen dus duurdere varianten mogen ook zeker gedeeld worden!
- Geen handschoenen van goedkopere winkels zoals de decatlon vaak is dat echt niet warm genoeg voor mij.
- Aankleedtips zijn ook meer als welkom!


Ik ga ondertussen weer hopen dat de tijd snel gaat en het weer voorjaar wordt :')

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:18

Oh, ik zou de jacht handschoenen van de Decrhalon tippen maar zie je punt.. Het zijn onder handschoenen, ik heb de rode tuin handschoenen erover met hooi vullen en mesten en vind ze echt heerlijk. Heel dun en toch heel warm, verbetering na de grote winterhandschoenen waarbij ik m’n gevoel in verloor.
Voor die paar euro misschien toch eens proberen?

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 20:21

RianneH schreef:
Oh, ik zou de jacht handschoenen van de Decrhalon tippen maar zie je punt.. Het zijn onder handschoenen, ik heb de rode tuin handschoenen erover met hooi vullen en mesten en vind ze echt heerlijk. Heel dun en toch heel warm, verbetering na de grote winterhandschoenen waarbij ik m’n gevoel in verloor.
Voor die paar euro misschien toch eens proberen?


Ik heb al vaker van de decatlon geprobeerd maar was geen succes helaas. Vergeten toe te voegen maar als onderhandschoenen heb ik handschoenen met zilvergaren voor de winterhanden. En ik heb sinds begin dit jaar blaasjeseczeem wat getriggerd wordt door in ieder geval handen wassen , droge huid en door de kou.

prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:23

Ik lees mee over je handschoenen zoektocht. Ik kan helemaal niet tegen kou maar werk de hele dag buiten :+ Ik heb nu handschoenen van Haukeschmidt, ze zijn warm (warmer als roeckl), maar niet waterdicht. Voor een beetje waterdicht (natte balken etc) heb ik ook deze van HV Polo: https://www.ej.nl/handschoenen-hv-polo- ... IZEALw_wcB

Ik heb als het echt koud is vaak 2 jassen aan. Een tussenjas en daarover een dikke winterjas. Of een bodywarmer en een winterjas. Dat scheelt al de wereld. En altijd iets op je hoofd, muts of hoofdband.

Onder al die jassen draag ik rustig een hemdje, thermoshirt, shirt en een trui.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:32

Werkhandschoenen thermo versie. Als je grote handen hebt bij de action (vanaf maat 9), anders bv welkoop.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:44

https://www.ooteman.nl/dames/handschoen ... black?N=15

Zijn deze misschien iets? Ik heb de dunnere versie liggen, nog niet geprobeerd maar ze lijken me wel fijn. Bij mij helpen reuma handschoenen goed als onderhandschoen, die zijn mooi dun dat ze overal onder passen, en als je even op je telefoon iets moet is niet gelijk je hand bloot. Ik gebruik ze zelf omdat ik mega droge handen en kloven krijg maar ze geven ook veel warmte

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:54

Voor grof stalwerk zoals uitmesten blijf ik bij ski handschoenen. Die zijn verreweg het meest warm, mits je investeert in een goed merk. Voor het rijden ben ik ook nog op zoek. Heb jarenlang leren Mondoni handschoenen met fleece voering gehad maar die zijn echt wel op. Heb nu dure Roeckls op het oog maar geen idee of er goede ervaringen mee zijn al?

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 19:03

Ik ben helemaal vergeten een update te geven.

Ik ben bij Bever langs geweest en daar hadden ze echt keuze uit heel veel handschoenen. Ik heb mij even later informeren door een verkoopster en nog wat goede tips gekregen om het minder koud te hebben. Ik heb nu een soort van ski handschoenen aangeschaft waar de zilvergaren handschoenen nog onder kunnen desnoods. Daarnaast goede sokken gekocht bij Tuinland ( Noorse sokken)

Afgelopen dinsdag alles getest. Extra zool uit de schoenen gehaald zodat ik voldoende ruimte had met de dikke sokken en een synthetisch thermoshirt aan plus vest en mijn hele dikke winterjas. En ik had het voor het eerst warm! Vooral mijn voeten waren zo heerlijk warm heb ik echt lang niet gevoeld. de handschoenen lijken hun werk ook te doen. Alleen de thermobroek had ik al wel aangekund mijn benen waren een klein beetje koud.

Dus ik vervolg ga ik direct naar Bever toe , echt een ruim assortiment tegen de kou. Wel wat duurder maar goed het gaat dan ook een stuk langer mee.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:34

Ik heb handschoenen van Sealskin waterdicht dus heerlijk om op stal mee te rommelen.
Kan er zo mee in de waterbak en mijn handen blijven droog dus warm.

Zebrastreep heb je link van welke jij nu hebt.?

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Paarden en een hekel aan kou... Wat zijn de perfecte handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:53


Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 21:23

Merlen schreef:
Neopreen handschoenen waren de oplossing bij mij.Deze heb je in verschillende diktes.Als ik deze aan heb,zijn m'n handen altijd warm en kan ik ze zelfs in ijskoud water steken.

https://www.google.be/search?q=neopreen ... &prmd=sivn


Deze handschoenen had ik ook op het oog ik kreeg ze de hele tijd voorbij op sociale media :') Maar omdat het alleen online verkoop is en ik de maat dan een beetje lastig vond heb ik het niet gedaan.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:25

Decathlon heeft ze ook.
Ik had ze enkel even doorgegeven via google search.

Ze liggen bij de surf/duikuitrusting.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 24-11-22 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 21:26

scooby09 schreef:
Ik heb handschoenen van Sealskin waterdicht dus heerlijk om op stal mee te rommelen.
Kan er zo mee in de waterbak en mijn handen blijven droog dus warm.

Zebrastreep heb je link van welke jij nu hebt.?


Ja zeker , ik zal even zoeken

https://www.bever.nl/p/barts-tec-handsc ... olour=4168

Ze staan onder kinderhandschoenen :') Of ik heb de volwassene editie of het valt gewoon groot ik heb maat 6 meegenomen.

Ik kon er gewoon een halster mee omdoen en vastmaken.