Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 14:35

Wat is jullie mening over de pasvorm van deze Equitheme Elite chaps in large/short?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:38

Ik vind ze nog niet eens zo heel slecht zitten. Ik zou het acceptabel vinden denk ik.

Als je wat stevigere kuiten hebt, maar wel wat smallere enkels, zal je zonder maatwerk nooit iets echt mooi passends krijgen.
Dan zal je toch ergens concessies moeten doen helaas.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:40

Vind ze niet heel slecht zitten, smalle enkels zijn erg lastig bij chaps.

Alleen ze zijn te hoog, daar ga je last mee krijgen met wrijving in je knieholte.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:45

Ik weet niet of je ze nog aan moet schaffen, anders zou je ook de Ariat Concord chaps kunnen proberen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:46

Ze lijken me vooral te hoog in je knieholtes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:49

Ik zou het niet doen. Ze zijn inderdaad te hoog en je hebt nu een panty aan, maar met een rijbroek en evt. sokken zit er natuurlijk meer stof tussen en dat kan echt flink verschil maken. :=

Is er een reden dat je per se met chaps zou moeten rijden (wedstrijden bijvoorbeeld), anders zou je ook kunnen overwegen om gewoon met alleen je jodhpurs aan te rijden. :)

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 14:49

Sky_As schreef:
Ik vind ze nog niet eens zo heel slecht zitten. Ik zou het acceptabel vinden denk ik.

Als je wat stevigere kuiten hebt, maar wel wat smallere enkels, zal je zonder maatwerk nooit iets echt mooi passends krijgen.
Dan zal je toch ergens concessies moeten doen helaas.


Waar kan ik iets op maat laten maken?

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 14:49

miccamaaike schreef:
Ze lijken me vooral te hoog in je knieholtes...


Daar doen ze ook “pijn” :(

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 14:50

Mkango schreef:
Ik zou het niet doen. Ze zijn inderdaad te hoog en je hebt nu een panty aan, maar met een rijbroek en evt. sokken zit er natuurlijk meer stof tussen en dat kan echt flink verschil maken. :=

Is er een reden dat je per se met chaps zou moeten rijden (wedstrijden bijvoorbeeld), anders zou je ook kunnen overwegen om gewoon met alleen je jodhpurs aan te rijden. :)


Op de manege moet ik met chaps/laarzen rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:51

Tessarex87 schreef:
Mkango schreef:
Ik zou het niet doen. Ze zijn inderdaad te hoog en je hebt nu een panty aan, maar met een rijbroek en evt. sokken zit er natuurlijk meer stof tussen en dat kan echt flink verschil maken. :=

Is er een reden dat je per se met chaps zou moeten rijden (wedstrijden bijvoorbeeld), anders zou je ook kunnen overwegen om gewoon met alleen je jodhpurs aan te rijden. :)


Op de manege moet ik met chaps/laarzen rijden..
Ah, oké, dan kun je niet anders inderdaad. :)

Leren rijlaarzen kun je sowieso op maat laten maken, en ik zie deze ook, maar die zijn wel flink aan de prijs: https://www.celeris-rijlaarzen.nl/jodph ... aps-gaston

Anders zou ik eventueel kijken voor een merk die ook lengtematen doet...

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:52

Laatst bijgewerkt door Sky_As op 08-02-23 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 14:53

Mijn onderbeen gemeten vanaf de grond zonder schoenen met lichte buiging is 41cm.. omvang met dus panty 42 cm :roll:

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 14:54

Sky_As schreef:
Celeris maakt op maat, Lipica vast ook. En ik kan me voorstellen dat je bij Petrie, Derby en Deniro ook wel maatwerk chaps kunt laten maken....
(ja, er zal wel een kostenplaatje aan hangen).


Zo zonde omdat ik alleen recreatief rijd.. Ben zelf creatief en handig met naaimachine, veel tassen etc. Ben geneigd zelf iets te gaan maken

Cchanny

Berichten: 8846
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:54

Tessarex87 schreef:
Mkango schreef:
Ik zou het niet doen. Ze zijn inderdaad te hoog en je hebt nu een panty aan, maar met een rijbroek en evt. sokken zit er natuurlijk meer stof tussen en dat kan echt flink verschil maken. :=

Is er een reden dat je per se met chaps zou moeten rijden (wedstrijden bijvoorbeeld), anders zou je ook kunnen overwegen om gewoon met alleen je jodhpurs aan te rijden. :)


Op de manege moet ik met chaps/laarzen rijden..

Heb je al eens gekeken naar rubberen rijlaarzen? Die zijn over het algemeen wat korter.


En is met een jodhpur broek rijden wel toegestaan? Dan hoef je geen chaps of laarzen te dragen, maar gewone jodhpur schoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:00

Tessarex87 schreef:
Sky_As schreef:
Celeris maakt op maat, Lipica vast ook. En ik kan me voorstellen dat je bij Petrie, Derby en Deniro ook wel maatwerk chaps kunt laten maken....
(ja, er zal wel een kostenplaatje aan hangen).


Zo zonde omdat ik alleen recreatief rijd.. Ben zelf creatief en handig met naaimachine, veel tassen etc. Ben geneigd zelf iets te gaan maken
Er zijn ook chaps van textiel of kunstleer, dus als je inderdaad een beetje handig bent met een naaimachine, zou je dat zeker zelf kunnen maken!

(Hoewel ik het 'je moet chaps dragen' ook wel wat achterhaald vind... Een schoen met hak à la, maar wat je verder aan beenbedekking draagt, moet je imo zelf weten. :o )

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:00

Mkango schreef:
Ik zou het niet doen. Ze zijn inderdaad te hoog en je hebt nu een panty aan, maar met een rijbroek en evt. sokken zit er natuurlijk meer stof tussen en dat kan echt flink verschil maken. :=

Is er een reden dat je per se met chaps zou moeten rijden (wedstrijden bijvoorbeeld), anders zou je ook kunnen overwegen om gewoon met alleen je jodhpurs aan te rijden. :)


Op de manege moet ik met chaps/laarzen rijden..[/quote]
Heb je al eens gekeken naar rubberen rijlaarzen? Die zijn over het algemeen wat korter.


En is met een jodhpur broek rijden wel toegestaan? Dan hoef je geen chaps of laarzen te dragen, maar gewone jodhpur schoenen[/quote]

Jodphurbroek? Dat ken ik niet, heb je een linkje?

Rubberen rijlaarzen is geen optie ivm stomme voeten. Heb altijd Western gereden dus nooit hoeven dealen met de harde waarheid van mijn korte pootjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:02

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-23 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_
Berichten: 10631
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:02


Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:05


Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:05

Mkango schreef:
Jodhpurs zijn deze afzichtelijke dingen, met een bandje die je over je jodhpur boots trekt: https://www.onlineforequine.co.uk/le-mi ... g-breeches Maar in jouw geval misschien wel het meest praktisch. :) Te paard ziet dat er zo uit.


Hahaha mijn korte pootjes met ronde derriere in een beige 90s skibroek zoals we dat toen noemde, zie het al helemaal voor me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:09

Die van Skessa zien er inderdaad een stuk beter uit, hahahaha. _O-

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:10


IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:12

Tessarex87 schreef:
Ben zelf creatief en handig met naaimachine, veel tassen etc. Ben geneigd zelf iets te gaan maken


Waarom deze dan niet gewoon aanpassen? Heel veel hoeft er niet aan veranderd te worden toch? Naad langs het elastiek loshalen en bij de enkel innemen, zal ook minder omhoog je knieholte in kruipen als ze mooi met je kuit meevormen. Eventueel van de lengte nog een stukje afhalen, zal iets lastiger zijn maar afhankelijk van hoe handig je bent met naaimachine is dat ook vast goed te doen!

Het zijn iig erg mooie chaps!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:14

Ik heb ook relatief korte pootjes en brede ronde kuiten met een normaal maatje in de voeten. Scheel niet veel qua maten met jou.

Voor mij is het toch echt maatwerk laarzen of Ariat Laarzen in Short/Wide die moeilijk te krijgen zijn.
In de chaps is iets beter doenbaar, veel modellen passen zou ik zeggen. Ik zou vooral in de stoffen/stofachtige chaps zoeken. Die zijn iets vriendelijker in rek etc.

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:16