Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 10:22

Hoi iedereen,
De titel zegt het al een beetje, wat doen jullie met jullie haar onder je cap? Ik heb namelijk een bob kapsel wat ik met geen mogelijkheid kan vastmaken met een elastiek en het moment dat ingereden ben flappert half mijn kapsel al door de oorgaten van mijn cap.
Help, hoe doen jullie dit?

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:26

In jouw geval zou ik het in cap proppen. Dat doen aantal stalgenootjes, ook met langer haar, maar ook met korter haar. Allemaal bovenop het hoofd, dus geen haar aan de zijkant bij oren. ;)

Ik maak gewoon een staart en de voorkant prop ik achter oren, maar ik heb lang haar.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:30

MyWishMax schreef:
In jouw geval zou ik het in cap proppen. Dat doen aantal stalgenootjes, ook met langer haar, maar ook met korter haar. Allemaal bovenop het hoofd, dus geen haar aan de zijkant bij oren. ;)

Ik maak gewoon een staart en de voorkant prop ik achter oren, maar ik heb lang haar.


Dit. Eventueel met een haarnetje!

Ik heb zelf erg dik en lang haar. Een knotje past al niet zeg maar.
Vaak heb ik een vlecht zodat het niet gaat klitten door de wind. Maar soms ben ik te lui en heb ik een gewone lage staart met dik elastiek.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:41

Ik was het zo zat dat ik het heb afgeknipt :D en binnenkort een buzz cut :')

Als je gehecht bent aan je haar moet je dat niet doen uiteraard :)

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:44

Ik maak een staart en die steek ik door het 'paardenstaartgat' dat achter in mijn cap zit, tussen schaal en draaisysteem.
Dat werkt erg goed, moet ik zeggen.
Maar ik heb wel wat langer haar dan een boblijn.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:00

Je kan ook evt de voorste plukjes van je haar in een vlechtje naar achter vlechten, dat het achter je oren valt.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:13

Voor wedstrijd in een haarnetje. Alle overige dagen gewoon los. Met cap op echt geen last van verder.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:37

Ineke2 schreef:
Voor wedstrijd in een haarnetje. Alle overige dagen gewoon los. Met cap op echt geen last van verder.

Dit
ik rij geen wedstrijden dus doe mijn hoofd wat naar achteren zodat het wel zoveel mogelijk naar achter zit en dan de butsmuts op. Wat er onderuit komt doet dat maar fijn :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:46

Hier heel lang haar en altijd in vlecht met cap op. Anders dan krijg ik van die enorme klitten in mn nek :+

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:57

DuoPenotti schreef:
Ineke2 schreef:
Voor wedstrijd in een haarnetje. Alle overige dagen gewoon los. Met cap op echt geen last van verder.

Dit
ik rij geen wedstrijden dus doe mijn hoofd wat naar achteren zodat het wel zoveel mogelijk naar achter zit en dan de butsmuts op. Wat er onderuit komt doet dat maar fijn :)


Dit doe ik ook, al ben ik wat OCDeriger wat betreft haar dat eronderuit komt want dat trek ik niet :')

Als je haar eruit gaat bij het inrijden, zit je cap dan niet te los?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:00

Ik heb lang haar maar ik kan echt niet tegen iets in mijn haar, ook zit mijn cap dan vervelend. Dus ik doe mijn hoofd een beetje naar achteren met cap op doen en dan blijft dat altijd prima zitten.
Verder is een goede antiklit wel een must :+ in geval van nood jat ik wat cowboy magic van mijn paard, werkt prima

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:33

Je zou een (bredere) haarband kunnen proberen.

Ik heb lang haar en maak meestal een vlecht in mijn haar.

prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:44

Misschien kan je die plukken vast maken met een schuif speldje? Of 2 platte invlechten maken en dan de vlechtjes achteraan alsnog onder je cap proppen? Maar dan moet je daar maar net tegen kunnen.

Of zoiets https://www.bol.com/nl/nl/f/-/9300000074277615/

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:49

Ik heb mijn haar net van taille lengte naar een bob geknipt, voor mij is het nu ook gewoon haren achterover kammen met mijn vingers en cap op.

Eventueel kan je met haarspelden de voorste plukken opzij steken, dat zit ook prima onder een cap :j

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:55

Ik vind speldjes en vlechten onder een cap juist weer verschrikkelijk zitten. Dat wisselt echt per persoon en cap.

AlwaysH schreef:
MyWishMax schreef:
In jouw geval zou ik het in cap proppen. Dat doen aantal stalgenootjes, ook met langer haar, maar ook met korter haar. Allemaal bovenop het hoofd, dus geen haar aan de zijkant bij oren. ;)

Ik maak gewoon een staart en de voorkant prop ik achter oren, maar ik heb lang haar.


Dit. Eventueel met een haarnetje!

Ik heb zelf erg dik en lang haar. Een knotje past al niet zeg maar.
Vaak heb ik een vlecht zodat het niet gaat klitten door de wind. Maar soms ben ik te lui en heb ik een gewone lage staart met dik elastiek.


Ik heb juist weer graag een staart, die vlecht is beter qua klitten, maar ik vind het irritant als vlecht op rug klappert :') Hier ook lang en dik haar en dat maakt die vlecht best een zwaar ding haha

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:13

Toevallig net deze gekocht, mijn haar stak ook altijd overal onder mijn cap uit.
Afbeelding

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 16:14

Hoi! Ik ga gewoon iedereen beantwoorden in 1 bericht, anders wordt het een zooitje. Ik wou idd een haarnetje doen maar ik vind nergens van die hele fijne netjes die je bijna niet ziet.
Staart, vlecht of knotje zijn geen opties.
Schuifspeldjes geven te veel druk op mijn hoofd en ik ben ook bang dat de uitsteeksels de liner van mijn cap gaan beschadigen. Van die platte speldjes kan ik inderdaad nog gaan proberen!
Ik doe mijn haar nu ook naar achteren maar wanneer ik dan mijn cap over mijn hoofd schuif duwt die de haren van de zijkant mee. Het is dus niet de plukjes aan de voorkant die in de weg komen te zitten maar eerder van rond mijn oren.
Iemand zei ook een buzzcut, zou ik echt zo graag willen maar de kapper raadde het af omdat ik erg dun haar heb en het dus altijd plat zou vallen.
Allemaal bedankt voor de suggesties!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:36

Buzzcut betekent echt alles eraf he, volgens mij heb je dan nergens meer last van :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:37

Die netjes zie je echt niet meer zitten als het onder je cap zit en van een afstandje. := En anders is idd de tondeuse altijd nog een mogelijkheid, of je zou een 'buff' kunnen proberen en die over je haar heen doen onder je cap.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:46

Die netjes kan je bij elke ruitersportzaak vinden bij wedstrijd toebehoren. Ik gebruik ze altijd met wedstrijden. Die zijn echt heel makkelijk te vinden/kopen.

Charmander
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:53

Palmboom staartje boven op je hoofd of een haarnet.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:10

Een simpele haarband?

Afbeelding

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 18:22

Sintara schreef:
Buzzcut betekent echt alles eraf he, volgens mij heb je dan nergens meer last van :Y)

Ja maar niet kaal natuurlijk haha je hebt altijd wel iets van lengte denk ik.


Mkango schreef:
Die netjes zie je echt niet meer zitten als het onder je cap zit en van een afstandje. := En anders is idd de tondeuse altijd nog een mogelijkheid, of je zou een 'buff' kunnen proberen en die over je haar heen doen onder je cap.

Maar met een buf wordt je helm ook weer kleiner en dan moet ik ook weer een andere liner gaan kopen.


MyWishMax schreef:
Die netjes kan je bij elke ruitersportzaak vinden bij wedstrijd toebehoren. Ik gebruik ze altijd met wedstrijden. Die zijn echt heel makkelijk te vinden/kopen.

Ja maar die zijn niet zo fijn, die zijn vaak nog best dik, die onzichtbare heb ik echt al elke zaak afgespeurd maar vind ze nergens.


Charmander schreef:
Palmboom staartje boven op je hoofd of een haarnet.

Dat is exact het recept voor migraine ;)


noviceh schreef:
Een simpele haarband?

[ [url=m/aift67.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik te dik, in de zomer ben je dan ook weer heel zweterig enzo

Anoniem

Re: Wat doen jullie met je haar onder je cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:43

Een buff is helemaal niet zo dik, in ieder geval dunner dan de haarband die noviceh hier post. := Ik denk niet dat er heel veel meer oplossingen zijn dan die hier zijn aangedragen, behalve eventueel je haar flink in de gel zetten, zodat het niet meer onder je cap uit piekt?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 18:59

Mkango schreef:
Een buff is helemaal niet zo dik, in ieder geval dunner dan de haarband die noviceh hier post. := Ik denk niet dat er heel veel meer oplossingen zijn dan die hier zijn aangedragen, behalve eventueel je haar flink in de gel zetten, zodat het niet meer onder je cap uit piekt?

Ik ga denk ik platte speldjes proberen en mijn zoektocht naar een fijn haarnetje verder zetten