Rijbroek met stoffen zitvlak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Rijbroek met stoffen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:03

Hoi allemaal, binnenkort krijg ik mijn nieuwe zadel. Ik heb gekozen voor een kalfslederen zitvlak. Nu geeft de zadelpasser aan dat je vanwege de snellere slijtage van het materiaal beter niet met een siliconen of kunstleren zitvlak kan rijden, gewoon een stoffen zitvlak dus.

Maar die broeken zijn haast niet meer te krijgen..??? En dan heb ik ook nog een lengte maat nodig (84 of 88). Wie heeft de gouden tip voor een fatsoenlijke, mooie broek? Pikeur Meret (geen lengtemaat) heb ik gepast maar die is echt te kort. De eigen merken van Epplejeck zitten bijvoorbeeld weer strass steentjes op, lijkt me ook niet handig..

Alvast bedankt voor het meedenken!

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Rijbroek met stoffen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:11

BR gekeken? Die hebben fijne lengtematen maar ik weet niet hoe het zit met zitvlakken.

Die steentjes van EJ, zitten die op een plek waar je broek het zadel raakt?

Lokii

Berichten: 178
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:28


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:29

MarliesV schreef:
BR gekeken? Die hebben fijne lengtematen maar ik weet niet hoe het zit met zitvlakken.

Die steentjes van EJ, zitten die op een plek waar je broek het zadel raakt?


De steentjes zitten aan de bovenkant van de kontzakjes. Ik heb er nog wel 1 liggen, zou eens moeten proberen of je daar het zadel mee raakt..

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:30

Ellendig dat stoffen zitvlak zo slecht verkrijgbaar is! Ik erger me daar ook aan. Heb nu een Montar met stoffen zitvlak en zonder knie grip stuk. Je kan op de website van Epplejeck selecteren op ‘stoffen zitvlak’, dat scheelt veel zoektijd. Kijk wel goed, soms zit daar alsnog kniegrip op.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:31


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:34

shirleyp schreef:
Ellendig dat stoffen zitvlak zo slecht verkrijgbaar is! Ik erger me daar ook aan. Heb nu een Montar met stoffen zitvlak en zonder knie grip stuk. Je kan op de website van Epplejeck selecteren op ‘stoffen zitvlak’, dat scheelt veel zoektijd. Kijk wel goed, soms zit daar alsnog kniegrip op.


Ja dat heb ik als eerste geprobeerd als trouwe EJ klant maar dan heeft merendeel inderdaad nog steeds geen stoffen zitvlak of kniestukken. Die Montar zag ik ook maar ik hou niet zo van high waist en het is geen lengtemaat. Hoe valt deze qua lengte?

Cchanny

Berichten: 8854
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:34

Ik heb er een aantal van de decathlon en van ELT :) Erg tespreken over beide merken.
En een fijne prijs/kwaliteit

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:41

Cchanny schreef:
Ik heb er een aantal van de decathlon en van ELT :) Erg tespreken over beide merken.
En een fijne prijs/kwaliteit


Daar zou ik ook nog eens kunnen kijken inderdaad, bedankt voor de tip.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:41

Ik had het zelfde probleem, ik haal tegenwoordig mijn rijbroeken van de markt, zijn eigenlijk strakke leggings voor € 15,- per stuk, zitten net zo strak als een rijbroek, en je hebt er 2 diepe zakken in voor je telefoon. Heb een hekel aan zitvlakken aan m'n broek, zonder bijna niet meer te krijgen, of zitten niet heel erg lekker. Je kan ze herkennen aan een klein 3hoek logo bij de zakken aan beide kanten, je hebt ze ook met een soort streepje, deze zijn kwa lengtemaat langer. Beide broeken hebben ook kontzakken.

Beide broeken (zit verder weinig verschil in behalve de lengtemaat) zakken niet af, en lubberen niet uit. Stonden een aantal jaar geleden op indoor brabant met een stand, toen geloofde ik het eigenlijk niet helemaal, toen wel 1 mee genomen, sinds dien heb ik bijna geen rijbroek meer aan gehad, en zijn er een aantal bij gehaald in meerdere kleuren. Ik kan je er evt. een foto van toe sturen. De 1e broek heb ik nog en is denk 3 jaar oud, en begint nu een beetje op te raken.
Laatst bijgewerkt door ierr op 28-02-23 15:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:44

De steentjes rond de zakken raken je zadel niet (of je moet een extreem hoge lepel hebben).

Ik wil zelf ook rijbroeken met stoffen zitvlak en ik heb een lengtemaat nodig. Ik heb een EJ in lengtemaat, Laura garelli, QHP (die wel wat aan de korte kant is), EasyRider en nog een aantal die zo oud zijn dat ik het merkje niet meer kan lezen en dus waarschijnlijk ook niet meer te krijgen zijn.
Ik ben niet zo merk gebonden, maar ik probeer vooral goed te zoeken.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:48

ierr schreef:
Ik had het zelfde probleem, ik haal tegenwoordig mijn rijbroeken van de markt, zijn eigenlijk strakke leggings voor € 15,- per stuk, zitten net zo strak als een rijbroek, en je hebt er 2 diepe zakken in voor je telefoon. Heb een hekel aan zitvlakken aan m'n broek, zonder bijna niet meer te krijgen, of zitten niet heel erg lekker. Je kan ze herkennen aan een klein 3hoek logo bij de zakken aan beide kanten, je hebt ze ook met een soort streepje, deze zijn kwa lengtemaat langer. Beide broeken hebben ook kontzakken.

Beide broeken (zit verder weinig verschil in behalve de lengtemaat) zakken niet af, en lubberen niet uit. Stonden een aantal jaar geleden op indoor brabant met een stand, toen geloofde ik het eigenlijk niet helemaal, toen wel 1 mee genomen, sinds dien heb ik bijna geen rijbroek meer aan gehad, en zijn er een aantal bij gehaald in meerdere kleuren. Ik kan je er evt. een foto van toe sturen. De 1e broek heb ik nog en is denk 3 jaar oud, en begint nu een beetje op te raken.


Hey Iris, dat is toevallig. Ik app je wel even haha. Groetjes Mariska

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:50

Bowo schreef:
De steentjes rond de zakken raken je zadel niet (of je moet een extreem hoge lepel hebben).

Ik wil zelf ook rijbroeken met stoffen zitvlak en ik heb een lengtemaat nodig. Ik heb een EJ in lengtemaat, Laura garelli, QHP (die wel wat aan de korte kant is), EasyRider en nog een aantal die zo oud zijn dat ik het merkje niet meer kan lezen en dus waarschijnlijk ook niet meer te krijgen zijn.
Ik ben niet zo merk gebonden, maar ik probeer vooral goed te zoeken.


Dank je wel, ik ben ook al een flink poosje bezig met het internet afstruinen maar het valt niet mee ;-)

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:51

puma schreef:
shirleyp schreef:
Ellendig dat stoffen zitvlak zo slecht verkrijgbaar is! Ik erger me daar ook aan. Heb nu een Montar met stoffen zitvlak en zonder knie grip stuk. Je kan op de website van Epplejeck selecteren op ‘stoffen zitvlak’, dat scheelt veel zoektijd. Kijk wel goed, soms zit daar alsnog kniegrip op.


Ja dat heb ik als eerste geprobeerd als trouwe EJ klant maar dan heeft merendeel inderdaad nog steeds geen stoffen zitvlak of kniestukken. Die Montar zag ik ook maar ik hou niet zo van high waist en het is geen lengtemaat. Hoe valt deze qua lengte?


Montar valt (als je geen legging neemt) vaak langer dan lengtematen van andere merken. Die zou je best kunnen proberen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rijbroek met stoffen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:53

met kunstleder heb ik met mijn zadel nooit problemen gehad kwa slijtage. Siliconen is wel een crime voor je zadel. :) Dus kunstleder zou je eventueel wel kunnen overwegen.

Lokii

Berichten: 178
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:55

puma schreef:
Nadinetjuhh schreef:
Ik heb een behoorlijk poos gereden met deze rijbroek
https://www.agradi.nl/hkm-rijbroek-penn ... -zwart.htm
Misschien heb je er wat aan :)


O die zijn ook fijn geprijsd ;-)
Alleen geen lengtemaat, hoe vallen ze qua lengte?


Ik vond ze vrij kort vallen maar ik heb zelf ook best lange benen. Ik weet ook niet precies hoe het zit bij de wat grotere maten. Gelukkig is Agradi erg makkelijk met routerneren dus ik had het er gewoon op gegokt ;)

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:04

Ayasha schreef:
met kunstleder heb ik met mijn zadel nooit problemen gehad kwa slijtage. Siliconen is wel een crime voor je zadel. :) Dus kunstleder zou je eventueel wel kunnen overwegen.


Thanks goed om ervaringen te horen!

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:12

De broeken van EJ met steentjes raken je zadel niet. Overigens zitten die steentjes maar met een paar steekjes vast, dus die kun je er zo afhalen.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Rijbroek met stoffen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:23

Maya Delorez heeft broeken zonder grip. Ik heb ze met grip, maar ze zijn echt by far mijn favoriete broek.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:26

supertammy schreef:
De broeken van EJ met steentjes raken je zadel niet. Overigens zitten die steentjes maar met een paar steekjes vast, dus die kun je er zo afhalen.


Dank je! Dan is dat een goede optie met de lengtematen :-)

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:33

prugelpiet schreef:
Maya Delorez heeft broeken zonder grip. Ik heb ze met grip, maar ze zijn echt by far mijn favoriete broek.


Dank je, die ga ik ook even bekijken!

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:36

Decathlon heeft ook een vrij ruime keus in broeken zonder silliconen. Volgens mij hebben ze zelfs minder broeken met dan zonder. Ik vind de kwaliteit ook prima voor de prijs, en ze zitten fijn.
Lengtemaat weet ik niet. Ik heb best lange benen, maar kan me aan te korte broeken nooit zo storen omdat ik er vaak toch lange sokken over doe. :Y)
Laatst bijgewerkt door marley93 op 28-02-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:36

Ik heb broeken van eurostar zonder leer/siliconen. Harry's Horse heeft ze ook nog wel eens, of decathlon, maar ze worden inderdaad steeds zeldzamer helaas... Ik weet niet of eurostar aan lengtematen doet, ik ben niet zo groot :+

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:51

Maartje_M schreef:
Ik heb broeken van eurostar zonder leer/siliconen. Harry's Horse heeft ze ook nog wel eens, of decathlon, maar ze worden inderdaad steeds zeldzamer helaas... Ik weet niet of eurostar aan lengtematen doet, ik ben niet zo groot :+


Eurostar heel graag... maar ik kan ze niet vinden helaas.

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Rijbroek met stoffen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:58

Ik hoop niet dat zij ook gestopt zijn met stoffen zit -O- Ik slaag hier altijd bij de lokale ruitersport, maar het is al even geleden dat ik een nieuwe rijbroek heb gekocht :\