Laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pleun1256
Berichten: 15
Geregistreerd: 31-07-22

Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 14:27

Goedemiddag,

Omdat ik na een bezoek aan de paardenwinkel het niet meer zo goed weet hierbij mijn vraag....:

Ik ben op zoek naar een leren rijlaarzen. Mijn oog was gevallen op de Petrie Riva maar helaas is deze laars te strak bij mijn kleine teen en is dit type geen optie.

Van Cavallo en Ego7 pas ik niet in een standaard maat. Mountain horse is minder sjiek qua modellen die ik zag staan.


Ik hoop dat jullie tips/ideeën hebben!

Wat zoek ik
- soepel leer
- een standaard model laars zodat je niet te lang hoeft te wachten en zeker weet dat het past
- liefst niet duurder dan €500
- voetmaat 38 met kuit 38/39
- geen veterlaars

In de winkel hadden ze de iets duurdere De Niro laars waar ik verder niet zoveel over weet.

En na lang spitten op internet kwam ik uit bij Derby laarzen. Maar deze worden ook op maat gemaakt....

Misschien kan het niet anders en moet ik toch gaan voor maatwerk....

Ik hoop dat jullie een goed merk weten!

Bedankt alvast!!

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:53

ik weet niet bij welke ruitersportzaak je bent geweest maar ik zo sowieso kijken of je anders naar een zaak kan met een ruim assortiment laarzen.

Bij jou omschrijving denk ik direct aan De Niro Tricolore laarzen, die zijn binnen budget, voetbed is net tikkie breeder als Petrie en in een hele grote range standaard maten. Dus altijd passen voor je ze koopt ;)

De standaard tricolore (glad leer zonder extratjes, ze hebben overigens ook nog een goedkopere generfd leren variant) is 325 dus prima in jou budget!

Weet niet waar je vandaan komt? Dan kunnen we je wellicht op weg helpen naar een fijne ruitersportwinkel met voldoende voorraad :D

pleun1256
Berichten: 15
Geregistreerd: 31-07-22

Re: Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 16:08

Bedankt voor de reactie!

Ik was nu bij de Hypostore in Emmeloord. Daar hebben ze wel De Niro en het is een super winkel maar helaas qua laarzen allemaal kleine maatjes..

Voor mij maakt de reisafstand helemaal niet uit!

Mocht je een winkel weten waar ze De Niro met ook grotere kuitmaten verkopen dan hoor ik het heel graag!!

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:22

Ik wilde ook de deniro tricolore aanraden! Je kan deze gewoon zelf samenstellen, dus ook op kuitmaat! Ik heb ze zelf laten aanmeten bij Drunens ruiterhuis, en dacht zelf dat ik een grotere kuitmaat moest. Uiteindelijk echt veel kleiner dan ik dacht maar zitten perfect! Ik heb ze zelf dus ook pas kunnen passen toen ze binnen waren. Raad de laars echt heel erg aan.
Vond Drunens Ruiterhuis erg fijn, maar dat is misschien wel heel erg ver als je nu in Emmeloord was...

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:29

Ik heb ook geen gemakkelijke voet/kuit (maat 36,5, hang tussen smal/medium kuit en heb relatief korte benen).

Ik heb een set Cavallo, Petrie Riva, DeNiro Tricolore en daarvoor altijd Ariat gehad. Ik ben juist niet zo'n fan van de DeNiro. Het duurde vrij lang voordat ze soepel werden bij mij en vindt ze qua comfort uberhaupt niet top. Krijg gemakkelijk last van mijn rug met deze laarzen.

Ik ben zelf fan van Ariat. Die laarzen gingen altijd heel lang mee, zaten heerlijk en qua service ook heel tevreden over Ariat.

Cavallo is ook heel fijn, maar zag dat je die niet paste.

De Petrie laars heb ik nog maar kort, dus daar kan ik nog niet zo veel over zeggen.

Je zou kunnen kijken naar Kingsley, maar weet niet wat te kosten/levertijd zijn van die laarzen.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:08

Al eens bij de Epplejeck of Divoza geweest?

pleun1256
Berichten: 15
Geregistreerd: 31-07-22

Re: Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 10:59

Bedankt voor de reacties!

De Niro tricolore zien er super mooi uit! Ik ga kijken waar ze die op voorraad hebben om te passen!

Bij de EJ en Divoza ben ik nog niet geweest.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:36

EJ en Divoza zou ik niet zo snel aanraden met jouw wensen en budget. De keuze is daar best beperkt.
Drunens Ruiterhuis daarentegen heeft heel veel van Petrie en DeNiro en kunnen ook maatwerk bieden.

Succes met je zoektocht!