Korte broek of toch niet...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:51

Nature93 schreef:
pillow schreef:
Waarom wil je dat weten? En dan wanneer en waar? Ik bedoel hier rondom huis wel, maar naar de winkel niet bijvoorbeeld


Waarom niet naar de winkel? Bij 30+....


Wil je daar mee zeggen dat je met 30+ niet in de korte broek naar de winkel kan? Waarom ik dat niet doe is niet belangrijk. Ik vraag aan TS welke omstandigheden zij bedoeld en noem een voorbeeld.

Molly1230

Berichten: 418
Geregistreerd: 04-12-18

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:55

Naar de paarden deed ik vaak gewoon een lange broek aan met rijden, was altijd wel te doen. Als het echt heel warm was en ik wilde toch even rijden, ging ik zonder zadel met korte broek. Maar ik deed meestal gewoon een dunne paardrijbroek aan.

Wranglerbutt

Berichten: 10382
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 16:11

In korte broek rijden gaat prima - op westernzadel :D
Heb ook regelmatig korte broek aan naar stal, maar alleen als ik zeer effectieve anti-insectenspray bij me heb.

Afbeelding
Deze uit New Zealand werkt uitstekend tegen steekvliegen, muggen en dazen :Y)

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:27

pillow schreef:
Nature93 schreef:

Waarom niet naar de winkel? Bij 30+....


Wil je daar mee zeggen dat je met 30+ niet in de korte broek naar de winkel kan? Waarom ik dat niet doe is niet belangrijk. Ik vraag aan TS welke omstandigheden zij bedoeld en noem een voorbeeld.


Ik denk dat ze met 30+ graden bedoelt. Zoiets maakt mij ook niet uit trouwens. Ik ga rustig naar een winkel (of ergens anders) in een korte broek. Ook wel in rijbroek als dat zo uitkomt trouwens.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:42

Texas02 schreef:
Ik denk dat ze met 30+ graden bedoelt. Zoiets maakt mij ook niet uit trouwens. Ik ga rustig naar een winkel (of ergens anders) in een korte broek. Ook wel in rijbroek als dat zo uitkomt trouwens.

Oh ja dat kan ook natuurlijk.
Ik vindt het jammer dat TS geen antwoord geeft op de vraag welke momenten zij bedoeld.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:44

Korte broek.. eindelijk bruine benen. *\o/*
Maar als ik met zadel zou rijden dan met broek.
Loop wel op sandalen en merk dat met eventueel werken met de pony's ik dan teveel bezig ben met veiligheid waardoor ik niet ontspannen ben en dat is toch wel de energie die nodig is om goed met ze te kunnen werken. Daarom maar even rustig aan omdat ik geen fijne en veilige schoenen heb op dit moment.
Zit te denken aan de redbacks met stalen neus.
En zoals ik er soms bijloop zou ik zeker een goede kandidaat zijn voor een make over programma.
Ik vind het leven te kort om elke keer om te kleden. :o

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:56

Bijna altijd lange broek hier op stal. Ongeacht de temperatuur.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:01

Sandalen of slippers bij de paarden doe ik dan weer niet, dat zou ik niet durven ookal is mijn paard best voorzichtig met me. Ik heb altijd mijn stalschoenen aan bij de paarden.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:08

Haha, wat grappig dat er zo weinig mensen met korte broek rijden.

Hier rijd ik zeker wel met korte broek. Ligt er wel aan met welk zadel, engelse zadels zijn met rijbroek fijner, maar een westernzadel vind ik prima met korte broek.

Afbeelding

Vanochtend zelfs op buitenrit gegaan met een jurkje aan, wel voor de zekerheid even wielrennersbroekje eronder, want wie weet wat de voorbijgaande auto's allemaal te zien hadden gekregen. :+

Afbeelding

Wel had ik laatst spijt toen ik met korte broek naar het bos ging vanwege de muggen en dazen.

Overigens wel dichte schoenen voor de veiligheid en heel soms even voeten luchten tijdens 'pauzes'.
Laatst bijgewerkt door Kimmsel op 18-06-23 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:09

Ja hoor, zodra het kan loop ik in korte broek. :j Wel altijd dichte schoenen. Rijden gaat ook best, sowieso op barebackpad. Met zadel nog niet geprobeerd maar rijd met een westernzadel dus zou eigenlijk prima moeten kunnen. Dan wel met geschikt schoeisel uiteraard.

Caresse07

Berichten: 9411
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:12

Met rijden altijd een rijbroek om me na het rijden weer snel om te kleden naar de korte broek :j

flver
Berichten: 28
Geregistreerd: 18-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 19:00

pillow schreef:
flver schreef:
Hoi hoi,

Ff een snel vraagje tussen door. Doen jullie in de zomer een korte broek aan?

groetjesss :)

Waarom wil je dat weten? En dan wanneer en waar? Ik bedoel hier rondom huis wel, maar naar de winkel niet bijvoorbeeld


Ik heb altijd een lange broek in de zomer aan. Waarschijnlijk deze zomer nog meer buiten dus wou jullie mening horen over korte broek bij de paarden :)

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:44

Met dit weer draag ik niet anders. En heb ik m'n schoenen op stal staan zodat ik met slippers (blote voeten) in de auto zit. Ik rij niet meer maar toen ik dat wel deed ik net voor rijden even snel een lange rijbroek aan. Nu de staprondjes zonder zadel en ritjes met sulky gewoon korte broek.

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:48

Alleen met rijden geen korte broek. Ik heb ooit als 14-jarige in een korte broek in een Engels zadel gereden. Ik kan het absoluut niet aanraden.
Alle overige dingen doe ik wel in een korte broek, anders zweet ik me helemaal kapot.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:55

Caresse07 schreef:
Met rijden altijd een rijbroek om me na het rijden weer snel om te kleden naar de korte broek :j

Hier ook! :')

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 00:18

Met zeer warm weer heb ik wel een korte broek aan maar niet als ik ga rijden. Dan heb ik een hele dunne lichte legging aan van Adidas wat ook geen zweet vasthoudt (zoiets https://www.adidas.nl/techfit-stash-poc ... L6063.html), wel altijd mijn stalschoenen aan voor de veiligheid. Hooguit dat ik tijdens de fietsrit slippers aan heb maar zodra ik op stal kom gelijk schoenen aan.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Korte broek of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 01:24

Ja hoor, ''vroeger'' nog vaak onzeker geweest in korte broekjes maar een maatje groter geaccepteerd en heb ze nu dagelijks aan. :j . Ook naar de paarden. Ik rijd amper maar die stap\drafritjes met bbp naar het meertje op 10 minuten stappen gaan prima met korte broek.
Het enige enorme nadeel is dat ik nu 12 muggen\dazen bulten heb, maar dat gaat ook door de legging heen, dus zoveel scheelt het niet.