onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie_kurai

Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-22
Woonplaats: Dalen - Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:41


Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:45

Ik vind het jammer dat die fb mara polo’s zijn.
Vind ik niet leuk staan bij mezelf en ondanks de hitte word ik toch blijer van iets waarvan ik ook denk: ja staat leuk :=

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:14

Fly_high schreef:
Merino wol shirtjes van Decathlon, zowel met als zonder mouwen. Volgens mij officieel ingedeeld in categorie backpacken/wandelen. klik klik2

Dank je wel, meteen besteld +:)+

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:14

Merinowol <3

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:26

Felix Buhler Luise II zijn de mouwloze dunne polo’s bij Kramer.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:33

Hier ook een fan van de Felix Buhler Mara (met mouwtje) en Luise (zonder mouwtje maar toch classy te dragen door midden een veertiger...)

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:55

Ik vind de cooldry shirtjes van adidas of dryfit van Nike het fijnste om te dragen.
Als ik er echt in gezweet hem spray ik het in met azijn. Tegen zweetgeur werkt insprayen met alcohol ook goed. Wij doen dit ook standaard met azijn als wasverzachter :o

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:00

Koper schreef:
Katoen heeft dan wel weer het vrij grote nadeel dat het vocht vasthoudt. Dus binnen de kortste keren loop je in een drijfnat shirt.

En draag met dit weer ook geen T-shirts of andere tricot kledingstukken. Tricot is een weefsel, wat betekent dat het warmte vasthoudt. Als je geweven kleding draagt, bij voorbeeld een klassiek poloshirt of een blouse/overhemd van geweven stof, is dat veel koeler. Liever een zwarte linnen blouse dan een wit T-shirt bij warm weer {:} Al is een lichtere kleur natuurlijk wel minder warm. Maar het materiaal en het type weefsel spelen absoluut mee.

Ik heb geen last van katoen met dit weer hoor, ik heb heus geen drijfnat shirt na wat uurtjes bij de paarden of wat dan ook. :)

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:01

Ik draag een simpel katoenen shirt. Met dit weer vind ik een zwarte ook niet veel uitmaken, maar ik zit ook niet in de volle zon ;)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:05

Ik draag sowieso geen katoen meer, dat blijft drijfnat. Ik draag nu altijd shirts van Adidas, meestal Aeroready of iets in die trant wat geen vocht vasthoudt, zoiets: https://www.adidas.nl/aeroready-designe ... L3724.html

Ik ga die Felix Bühler shirts bestellen. Vallen die normaal op maat? Edit; even een weekje wachten want van 22 tot 26 juni 20% korting

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:46

Ik vind ze wel mooi op maat vallen :j

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:37

De hier volop benoemde FB shirtjes zijn fijn! Ik heb er verschillende van en zijn echt geweldig. Snel droog en blijven heel mooi.

Had ik voor het geld niet verwacht.

ConnemaraP
Berichten: 124
Geregistreerd: 31-08-19

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:08

ik zweer bij deze van Kramer:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... shirt-Jess
zijn echt super luchtig en je zweet er niet/nauwelijks onder. Ze vallen wel vrij ruim, dus als je twijfelt tussen 2 maten zou ik de kleinere pakken.
Ik las hierboven al dat er korting komt volgende week, dan ga ik er zeker nog een paar bestellen.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:06

Fly_high schreef:
Merino wol shirtjes van Decathlon, zowel met als zonder mouwen. Volgens mij officieel ingedeeld in categorie backpacken/wandelen. klik klik2

Super luchtig en gaan niet stinken ook al heb je hele dag flink lopen te zweten :)

Al die polyester zooi slaat nergens op, ik heb een aantal omwille van kleur/setje :P maar het is lastig vol te houden met warm weer.



Zo gauw ik het woord "wol" lees, denk ik gelijk aan kriebel/jeuk. Geldt daarvoor deze shirts ook?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:46

Marie111 schreef:
Fly_high schreef:
Merino wol shirtjes van Decathlon, zowel met als zonder mouwen. Volgens mij officieel ingedeeld in categorie backpacken/wandelen. klik klik2

Super luchtig en gaan niet stinken ook al heb je hele dag flink lopen te zweten :)

Al die polyester zooi slaat nergens op, ik heb een aantal omwille van kleur/setje :P maar het is lastig vol te houden met warm weer.


Zo gauw ik het woord "wol" lees, denk ik gelijk aan kriebel/jeuk. Geldt daarvoor deze shirts ook?


Ik vind het niet jeuken/kriebelen. Het is hele zachte wol het merinowol. Voel maar eens keer als je in de Bever of Decathlon bent. Er bestaat zelfs sportondergoed van merinowol. Als het zou kriebelen/jeuken... _O-

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:20

Als ik aan wol denk, denk ik eigenlijk direct aan warm :+ Is dat niet zo?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 06:39

Merinowol is juist ook heel fijn met warm weer. Helemaal als je een mengvezel hebt als Cool-Lite van Icebreaker. Dat is merinowol met Tencel. Het is lekker licht, luchtig, ademend, koel als het warm is en gaat niet zo snel ruiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:29

Ik heb sport shirts van de H&M of Hema. Niet de hoofdprijs, lekker licht en ademend. Droogt ook heel snel.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:52

ElfBeau_067 schreef:
Ik heb geen last van katoen met dit weer hoor, ik heb heus geen drijfnat shirt na wat uurtjes bij de paarden of wat dan ook. :)


Dat komt ook door je leeftijd, vanaf de puberteit ga je vaak pas goed zweten/stinken ;) Komt door hormoondingen.

Wat betreft de Felix shirts, zijn die ergens ook in niet-polo varianten? Ik vind een polo altijd zo kakkerig staan bij mijzelf :=

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:41


Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:48

xSCWx schreef:
Jazeker de gewone shirts: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... shirt-Nela

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... irt-Claire

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... shirt-Kate

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... shirt-Clea

Ik heb mijn shirts binnen (FB Louise en Mara2), voelt als een goede stof. Ze vallen goed op maat maar omdat ik graag een vetrol verbloem heb ik een maat groter genomen.


Die Claire heb ik ook,leuk shirt,maar wel warmere stof dan de Mara II. Dikker en niet zo luchtig, die andere shirtje lijken van hetzelfde materiaal als de Claire en niet de Mara. Ik ben eigenlijk ook geen polomens, maar de Mara is die enige waarbij ik geen zweetplekken krijg.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:54


san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:07

SusanH schreef:
Ik heb sport shirts van de H&M of Hema. Niet de hoofdprijs, lekker licht en ademend. Droogt ook heel snel.


Jep. Dit. Of van welke goedkope winkel dan ook. :+ Katoen krijg ik uiteindelijk de zweetlucht ook niet meer uit.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:09

Goede tip van Kramer! Heb er net vier besteld _O- Normaal draag ik ook graag katoen maar dat blijft inderdaad langer nat als je zweet/zie je sneller zweetvlekken in.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: onder welke shirtjes blijven jullie koel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:35

Iemand ook tips voor iets langere t-shirts?
Voor bijvoorbeeld op een Rijlegging..