Welke cap is nou goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Welke cap is nou goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 13:34

Nadat ik 2.5 week geleden de sloot heb geïnspecteerd met mijn pony en hierbij een hersenkneuzing op liep mag ik weer op zoek naar een nieuwe cap.
Ik had de Fair play cap Quantinum welke erg fijn was.
Maar voor ik weer dezelfde aanschaf wil ik toch weten wat nu verder een fijne cap is.

Eisen:

- Lichtgewicht
- Niet glanzend
- Goed ventilatiesysteem
- Liefst met draaiknop
- Mips systeem (fairplay heeft dit niet namelijk)
- Zwart of blauw

Ook lees ik dat het mips systeem ervoor zorgt dat de ventilatie minder wordt en dat wil ik dus absoluut niet. Graag hoor ik dus ervaringen over het Mips systeem in combinatie met ventilatie.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:10

Uvex heeft ze ook met Mips. Bijvoorbeeld de Elexxion. Ik heb denk ik de versie heb zonder Mips. := Er bestaat tegenwoordig een versie met Mips en zelfs een tocsen variant.

De Uvex Elexxion MIPS voldoet aan jouw hele wensenlijstje, maar de vraag is hoe hij op je hoofd past. :=
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 20-07-23 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:10

Ik heb eventueel nog een cap te koop met MIPS systeem (Back on track Cap EQ3 niet glimmend zwart).
Hij zit mij helaas niet lekker op mijn voorhoofd. Max 4x mee gereden.

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 14:18

Bagheera_206 schreef:
Uvex heeft ze ook met Mips. Bijvoorbeeld de Elexxion. Ik heb denk ik de versie heb zonder Mips. := Er bestaat tegenwoordig een versie met Mips en zelfs een tocsen variant.

De Uvex Elexxion MIPS voldoet aan jouw hele wensenlijstje, maar de vraag is hoe hij op je hoofd past. :=

Passen ga ik sowieso. Maar wil liever een lijstje met caps hebben die eventueel aan mijn wensen voldoen dan dat ik de hele winkel weer moet passen :D

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke cap is nou goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:41

Ik heb de Back on Track met Mips. Niet glimmend, past heerlijk op mijn ovale hoofd, met een draaiknop. Maarrrr: geen lichtgewicht (ik vind dat juist fijn, ik wil een zwaardere helm) en het is echt een zweethoofdcap. Wél superveilig!

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Welke cap is nou goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 15:00

Zweten is wel echt een no go eigenlijk. Ik ben van mezelf al snel zweterig als ik dan ook nog een cap op heb die niet voldoende ventileert drijf ik weg.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Welke cap is nou goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:15

Ik weet niet of ze MIPS hebben, maar de ABUS Pikeur voldoet wel aan je wensen verder. Heerlijke cap, goed verstelbaar, licht en luchtig. Dit is de eerste helm die ik met plezier op doe.

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:15

Ikzelf vond het zweten juist wel mee vallen. Misschien omdat mijn oude cap eentje was die niet ventileerde :P Maar zwaar is hij wel inderdaad.

Eef_Bam

Berichten: 4101
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:25

Hier fan van de Uvex exxential met Mips. Heb ook de Back on track EQ3 lynx met Mips, maar die is veel warmer en meer opgesloten.

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 15:29

Princesj schreef:
Ik weet niet of ze MIPS hebben, maar de ABUS Pikeur voldoet wel aan je wensen verder. Heerlijke cap, goed verstelbaar, licht en luchtig. Dit is de eerste helm die ik met plezier op doe.

Geen Mips maar verder wel alle eisen. Gaat wel op het lijstje.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:01

Ik heb een Uvex Essential met MIPS en die vind ik fijn licht en luchtig en niet warm.
Zit heel prima, ben er echt blij mee.