Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heidi1989
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-05-23

Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 17:50

Waar laten jullie de telefoon tijdens het paardrijden? Ik ben benieuwd of er mensen goede ideeën hebben waar ik zelf nog niet aan gedacht heb. Vooral zomers is dit nog wel eens "lastig"
Bij me hebben vind ik wel prettig voor het geval dat, maar de zakken zijn vaak veel te klein.

Ik denk nu aan een heuptasje?

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:52

Ik draag een heuptasje inderdaad, met twee vakjes, een voor mijn mobiel en in het voorzakje heb ik snoepjes als beloning tijdens het werk en een hoevenkrabber en energiereep als ik op een langere rit ga. :j

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:53

Nieuwe rijbroeken/leggings kopen. Ik kan mn telefoon ruim kwijt in de zakken van mn broeken en leggings :))

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:55

In je laars, heuptas, zak, jasje om je middel en in geval van nood in de bh of onder de rand van broek. *D
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 15-08-23 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:55

Ik heb een simpele zomerrijbroek van Decathlon waar een grote zak op het bovenbeen zit. Nadeel: als je valt is de kans vrij groot dat je op je telefoon valt, met een kapotte telefoon en minimaal een hele grote rechthoekige kneuzing op je been tot gevolg.
Daarnaast gebruik ik ook dunne heuptasjes waar alleen een telefoon en je sleutels in passen. Geeft bij een val vermoedelijk minder schade, zowel aan jezelf als aan je telefoon.
Je hebt ook nog armbanden waar een telefoon in past, speciaal voor hardlopers. Daar heb er ook één van en ik vind het niks :+

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:58

Anastasia24 schreef:
In je laars, heuptas, zak, jasje om je middel en in geval van nood in de bh of onder de rand van broek. *D


Ik zou bang zijn dat ie toch een x uit mn bh zou glijden :+
Laars past bij mij echt geen telefoon in. Hier expres wat nieuwe rijbroeken gekocht met diepe zakken. En je hebt ook leggings die op de zijkant van je been een zak hebben. Die heb ik zelf (nog) niet. Ik zit nu ook naar een tasje te kijken die je om je bovenbeen kunt bevestigen. Zal eens zoeken of ik zo terug kan vinden hoe die heten zodat ik m hier kan delen.

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:07


Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:10


LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:17

Als ik thuis in de bak ga rijden, leg ik de telefoon in de borstelbak. Als ik een buitenrit ga rijden neem ik hem mee, of in het zakje in mijn rijlegging of in een flipbelt als ik geen rijlegging maar rijbroek zonder diepe zak draag. Ik vind de flipbelt ook fijn met rijden, ik heb hem gekocht voor hardlopen maar met paardrijden voel ik ook niet dat ik hem om heb.

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:20

Ik heb rijleggings met giga zakken, daar heb ik hem altijd in. Ik vind rijden zonder een mobiel bij me niet prettig. Als je eraf valt, kan je niet zo makkelijk iemand bereiken als je een goede smakkerd maakt...

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:41

Ik heb ze of in m'n rijlegging (zakje op t been) of ik knoop een vest om m'n middel met zakken waar een rits inzit :)

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:48

Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
En is de telefoon daarbij heel gebleven?

Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.

DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:50

Ja ik draag ook een simpel heuptasje van de action.
Gebruik ik ook met wandelen met de hond.
Telefoon en sleutels er in en klaar.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:54

Wat ook nog een optie is, een hoesje met touwtje eraan.
Had deze voor safari te paard gekocht dat ik er gelijk bij kan, maar vind het voor normaal ook heel handig.

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:04

Avanti schreef:
Wat ook nog een optie is, een hoesje met touwtje eraan.
Had deze voor safari te paard gekocht dat ik er gelijk bij kan, maar vind het voor normaal ook heel handig.

Waar laat je het hoesje dan?

Cambionn

Berichten: 785
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:18

Ben zelf dus weer echt geen fan van tasjes tijdens het rijden. Ik koop zelf gewoon rijbroeken met een zakje op het been zodat hij daar in kan zonder in de weg te zitten. Heb 1 broek die dat niet heeft, maar dat is een winterbroek en als het weer daarom vraagt heb ik een bodywarmer of vest aan waar hij in kan.

En ik denk om heel eerlijk te zijn dat je telefoon in een heuptasje of iets dergelijks net zo goed kans heeft om kapot te vallen mocht je er af vallen, dus daar zit voor mij geen knelpunt in. Het moment dat je van een paard valt maak je zo'n smakkert dat als je er verkeerd op valt hij toch wel schade lijd :+ .

Enige zekere oplossing tegen breken zou zijn geen telefoon mee, maar zodra je alleen bent geeft dat weer net zo goed risico's. Zou hem dan liever bij de hand hebben. Zelfs op de bakrand; stel je breekt wat, moet je met je gebroken botten die halve bak door om een ambulance te bellen...
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 15-08-23 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:24

Ibbel schreef:
Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
En is de telefoon daarbij heel gebleven?

Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.


In galop van paard gedonderd op een paal. Telefoon was heel en mijn bril in gruzelementen terwijl ik niet op mijn hoofd viel maar op mijn kont. Idd rijbroek decathlon hier met zak voor foon op bovenbeen

san4nie
Berichten: 3569
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:24

Ibbel schreef:
Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
En is de telefoon daarbij heel gebleven?

Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.


Ik heb heb bijna altijd in mijn broekzak, tenzij ik les heb. Volgens mij is fysiek de kans best klein dat je pal op je bovenbeen valt. Gezien ik zelf vaker toch mijn heupen en/of knieën wel wat buig bij een val.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:33

Ach, en ooit moet je ook gewoon geluk hebben. Ben wel eens op buitenrit eraf gevallen, had mn telefoon in mn bodywarmer zitten maar schijnbaar vergeten de rits dicht te doen. Telefoon vloog er met een rotgang uit, maar had totaal geen schade. Was nog een meevallertje.

Denk dat het sowieso wel belangrijk is om gewoon een goed hoesje erom te hebben, dat vangt de eerste klappen wel op. En verder kan die op elke plek wel kapot gaan als je verkeerd terecht komt.

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:41


xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:24

Ik dacht even rijden in de auto :') Is ook een hele goeie haha. Maar ik heb bij de EJ een heuptasje gehaald, als het moet kan ik hem gewoon bedienen want hij reageert met het touch screen. Daarnaast kon hij ook klein genoeg en ik had het met haast nodig en deze was er :)

https://www.ej.nl/telefoonriem-epplejec ... qr=heuptas

Ik draag hem ook met het uitlaten van de honden, ideaal. Kan mijn sleutels er bij wijze van achter doen, dus alles bij me.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:31

Een heuptasje van adidas.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:41

Wanneer ik in de bak rijd en een legging aan heb zonder zakken of met te kleine zakken, ligt die bij mn schoenen (ik rijd dan met laarzen) en heb m dus niet op het paard bij me.
Wanneer ik naar het bos ga, heb ik mn telefoon in de zomer vaak in zo'n hardloopbuiktasje.
Die zijn super smal en strak en daar past een telefoon (en als ik met de trailer op pad ben, m'n autosleutel) precies in.

Zoiets heb ik:

https://www.bol.com/nl/p/sport-waterdic ... androidapp
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 15-08-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:43

Hier ook een heel dun heuptasje, maak onderweg nog wel eens foto's dus hij moet wel makkelijk te pakken zijn.
Meestal heb ik een dunne bodywarmer aan met zakken.
Maar met warmte dus dat heuptasje

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:48

Om deze reden koop ik alleen nog broeken waar m'n telefoon in past. Past het niet? Dan hang ik 'm heel snel terug. :+

Zo'n heup/bovenbeen tasje is ook ideaal trouwens, maar die stop ik met lange buitenritten altijd vol met 2 flesjes water, een mueslireep en een nieuw patroon voor mijn airbag dus ik ben blij dat mijn telefoon daar niet ook nog in hoeft. Al zou dat ook een prima plek zijn hoor!