Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:56

Avalanche schreef:
https://www.ej.nl/rijbroek-epplejeck-sp ... 63877.html

Deze is er in verschillende lengte maten, geen siliconen. Wel 2 maten groter bestellen, valt heel klein.


Deze heb ik ook in lengtemaat. In de gewone versie en in de softshell. Vallen niet heel lang. Met mijn 1.83m vallen ze net boven de enkel. Helaas gaan ze uit het assortiment. Montar valt lang, ook zonder de lengtematen. Helaas voor mij geen fijn model. Zijn nog verkrijgbaar zonder siliconen, maar niet veel meer. Krämer in lengtematen moet je net geluk mee hebben. De ene valt lang en de ander juist heel kort. Ook vallen de maten soms heel ruim en soms juist krap. Die moet je dus echt in de winkel gaan passen of er moeten goede reviews bij staan. Equivesta heb ik nog nooit geprobeerd, maar Madeleine Notenboom is hun sponsorruiter en die heeft ook lange benen. Zou dus lang genoeg moeten zijn. Equivesta heeft geen siliconenbroeken. De Kipwarm van Decathlon kan ik me niet van voorstellen dat die lang genoeg voor je zijn. Die heb ik gepast en dat werd een capribroek.

Avalanche

Berichten: 16005
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:33

Sussie85 schreef:
Avalanche schreef:
https://www.ej.nl/rijbroek-epplejeck-sp ... 63877.html

Deze is er in verschillende lengte maten, geen siliconen. Wel 2 maten groter bestellen, valt heel klein.


Deze heb ik ook in lengtemaat. In de gewone versie en in de softshell. Vallen niet heel lang. Met mijn 1.83m vallen ze net boven de enkel. Helaas gaan ze uit het assortiment. Montar valt lang, ook zonder de lengtematen. Helaas voor mij geen fijn model. Zijn nog verkrijgbaar zonder siliconen, maar niet veel meer. Krämer in lengtematen moet je net geluk mee hebben. De ene valt lang en de ander juist heel kort. Ook vallen de maten soms heel ruim en soms juist krap. Die moet je dus echt in de winkel gaan passen of er moeten goede reviews bij staan. Equivesta heb ik nog nooit geprobeerd, maar Madeleine Notenboom is hun sponsorruiter en die heeft ook lange benen. Zou dus lang genoeg moeten zijn. Equivesta heeft geen siliconenbroeken. De Kipwarm van Decathlon kan ik me niet van voorstellen dat die lang genoeg voor je zijn. Die heb ik gepast en dat werd een capribroek.

Nee ze vallen idd niet lang. Ik vind ze wel heel fijn, want stoffen zitvlak zonder siliconen. En ze kleden mooi af.

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:38

muppetmayo schreef:
Skessa_ schreef:


Ik wilde idd ook kramer voorstellen, hele fijne broeken! Die van Felix Buhler heb ik niet eens altijd een lengtemaat nodig, de gewone maten vallen regelmatig ook erg lang (normaal altijd lengte nodig anders heb ik hoogwater).

De kipwarm van decathlon welke wordt voorgesteld zit bij mij ergens halverwege mijn onderbeen :')

De kipwarm zit mij zoals ik zei ook halverwege mijn onderbeen. Maar de Kramerbroek die ik heb, is nog korter :+ . Ook daar draag ik dubbele sokken bij (doe ik sowieso meestal en anders alleen de katoen onder de broek) dus opzich niet zo'n probleem voor mij, maar ik zou nou niet zeggen dat Kramer broeken per definitie langer zijn.

Vind Decathlon ook beetje hit or mis met de lengte. Mijn eerste rijbroek die ik daar haalde is "slechts" 10cm te kort, daarmee veruit de langste broek die ik heb. De kipwarm is dan idd weer bijna halverwege mijn onderbeen, en mijn Kramerbroek is gewoon halverwege. De Kramerbroek is dan wel weer favouriet, maar ook omdat ik nu beter weet wat ik fijn vind dan toen ik begon.

Maar vandaar uit ook het idee om als een goede lange broek vinden niet lukt (want snap dat daar de voorkeur ligt) het wellicht een optie is om de onderbenen anders warm te houden, met bijv. sokken en fleece gevoerde schoenen. Zolang het glad blijft en comfortabel onder de rijlaars kan en dingen als kniestukken niet raar vallen (maar die kipwarm is compleet nepleer en heeft geen kniestukken en mijn Kramerbroek is volledig new suede-achtig leer over de kont naar beneden tot net onder m'n laars/sokken) kom je denk ik een heel eind. Dan vind ik kleden voor warm weer juist lastiger.

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:49

Koper schreef:
En prima als mensen hoogwaterbroeken oplossen met hoge sokken. Maar ik vind het gewoon prut rijden met een kniestuk halverwege mijn bovenbeen en dan ergens halverwege je kuit een stuk broek wat qua omvang is berekend op je enkel :Y)

Elastieken leggingachtige dingen zijn het ook niet voor mij. Het zal vast heel comfortabel zijn maar een wat klassiekere rijbroekuitstraling is meer mijn smaak :)

Dank allemaal voor het meedenken en voor de tips :j
Dat met die kniestukken snap ik! De kipwarm is volledig 1 stuk nepleer over de hele broek, en mijn andere decatlhon siliconen die nog aardig ok vallen gezien die broek bijna lang genoeg is (maar wil geen siliconenen weer), en mijn kramerbroek volledig zitvlak wat wel netjes onder mijn laars/sokken komt. Dus zo'n last heb ik daar niet van gehad. Zelf geen problemen gehad met dat de proporties niet passen, juist omdat alles op stretch werkt met onderin extra elastiek en sowieso gemaakt is om uit te moeten rekken. Maar ik snap je punt. Het is ook niet ideaal, maar ook niet echt vervelend dus voor nu prima. Liefst zou ik ze ook lang genoeg hebben hoor, maar moet je dat wel kunnen vinden :') .

Van leggings ben ik ook geen fan, dus ik ga ook ff dit topic (van nu af stilletjes) in de gaten houden voor toekomstige aankopen. Ooit fijne broeken die ook echt lang genoeg zijn zou leuk zijn :+ .

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 15:02

@Cambionn ik heb een hele fijne broek van Eurostar :) Is wel een jodhpurbroek, maar voor in de zomer is die prima. In de winter heb ik liever laarzen met een laarzenbroek (en merino capridinges onder rijbroek voor warme bovenbenen als het écht koud wordt) :) En zeker lang genoeg. Ik ben 1,82 meter. Dit is 'm: https://www.atorka.nl/winkel/euro-star- ... -rijbroek/
Inmiddels uitverkocht, ik had de laatste :D Maar vergelijkbare broeken zijn vast elders ook wel te vinden. Eurostar vind ik altijd goed passen in de lengte. Ik heb een tijd problemen gehad met de stiksels van hun zakken, die jeukten waardoor je het zakje zo moest vouwen dat het stiksel niet tegen je vel aan kwam. Maar dat is nu opgelost. Vermoedelijk ander (niet jeukend) garen. Kon alleen ook van Eurostar geen laarzenbroeken zonder plakspul vinden.

@Avalanche ik ben een stuk langer dan jij. Althans, de laatste keer dat ik je zag nog wel :P Dus nu weet ik vrij zeker dat de broek die jij voorstelt voor mij te kort gaat zijn ;)

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:07

Koper schreef:
@Cambionn ik heb een hele fijne broek van Eurostar :) Is wel een jodhpurbroek, maar voor in de zomer is die prima. In de winter heb ik liever laarzen met een laarzenbroek :) En zeker lang genoeg. Ik ben 1,82 meter. Dit is 'm: https://www.atorka.nl/winkel/euro-star- ... -rijbroek/
Inmiddels uitverkocht, ik had de laatste :D Maar vergelijkbare broeken zijn vast elders ook wel te vinden. Eurostar vind ik altijd goed passen in de lengte. Ik heb een tijd problemen gehad met de stiksels van hun zakken, die jeukten waardoor je het zakje zo moest vouwen dat het stiksel niet tegen je vel aan kwam. Maar dat is nu opgelost. Vermoedelijk ander (niet jeukend) garen.

Ik ga die ff in de gaten houden, wellicht dat hij weer terug in stock komt in mijn maat. Ben wel van de jeans :D . Kwam hem bij mijn vorige zoektocht tegen maar was toen niet zeker of jodphur broeken mochten waar ik rij. Inmiddels weet ik dat het mag mits ze een lusje hebben die om de schoen heen gaat, en dat heeft deze. Dus wellicht eens kijken in de toekomst of ik dat lekker vind rijden! Hij heeft alleen geen zak op de zijkant, of wel? Heb je de L versie of de normale?

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:11

Ik vind zelf de broeken van lookri.de echt waanzinnig maar daar zit wel een prijskaartje aan. Draag mijn jodphurvariant al een aantal jaar met veel plezier. Ideaal dat ze kort, normaal en lengte maat hebben, heb zelf ook een lengtemaat.

https://www.lookri.de/shop/product_info ... id=1013001

Redford
Berichten: 148
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:22

Laatst bijgewerkt door Redford op 16-08-23 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 15:23

Cambionn schreef:
Koper schreef:
@Cambionn ik heb een hele fijne broek van Eurostar :) Is wel een jodhpurbroek, maar voor in de zomer is die prima. In de winter heb ik liever laarzen met een laarzenbroek :) En zeker lang genoeg. Ik ben 1,82 meter. Dit is 'm: https://www.atorka.nl/winkel/euro-star- ... r-rijbroek
Inmiddels uitverkocht, ik had de laatste :D Maar vergelijkbare broeken zijn vast elders ook wel te vinden. Eurostar vind ik altijd goed passen in de lengte. Ik heb een tijd problemen gehad met de stiksels van hun zakken, die jeukten waardoor je het zakje zo moest vouwen dat het stiksel niet tegen je vel aan kwam. Maar dat is nu opgelost. Vermoedelijk ander (niet jeukend) garen.

Ik ga die ff in de gaten houden, wellicht dat hij weer terug in stock komt in mijn maat. Ben wel van de jeans :D . Kwam hem bij mijn vorige zoektocht tegen maar was toen niet zeker of jodphur broeken mochten waar ik rij. Inmiddels weet ik dat het mag mits ze een lusje hebben die om de schoen heen gaat, en dat heeft deze. Dus wellicht eens kijken in de toekomst of ik dat lekker vind rijden! Hij heeft alleen geen zak op de zijkant, of wel? Heb je de L versie of de normale?

Er zit een zak aan de rechterkant op je dijbeen (met rits, je telefoon kan er niet vanaf boven in maar van opzij, en dan kun je de zak dichtritsen). En verder gewone steekzakken aan de voorkant (links en rechts), en achter steekzakken. Ik heb de lengtemaat. Overigens in overleg met Yvonne (de verkoper), die vanwege mijn lengte ook echt vond dat ik een lengtemaat nodig had.

Overigens gaat het lusje niet om je schoen maar om je voet. Daarna trek je je schoen aan, en dan doe je de flap van de broek omlaag.

Ik wilde ook zo graag een jeanslook broek. De vorige keer dat die in de mode waren was ik net te laat. Agradi heeft deze, maar die is zo te zien wel zonder zak op het bovenbeen: https://www.agradi.nl/hkm-jodhpur-rijbr ... -blauw.htm
HKM valt in mijn ervaring ook lang genoeg, maar is alweer jaren geleden dat ik voor het laatst een broek van hun kocht.

@Redford: dank je wel voor de tip! Ik heb inderdaad Pikeur in het vizier :)

@Kasmir: die lijken wel precies de broeken die callippo ook liet zien?
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-08-23 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16005
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:33

Koper schreef:
@Cambionn ik heb een hele fijne broek van Eurostar :) Is wel een jodhpurbroek, maar voor in de zomer is die prima. In de winter heb ik liever laarzen met een laarzenbroek (en merino capridinges onder rijbroek voor warme bovenbenen als het écht koud wordt) :) En zeker lang genoeg. Ik ben 1,82 meter. Dit is 'm: https://www.atorka.nl/winkel/euro-star- ... -rijbroek/
Inmiddels uitverkocht, ik had de laatste :D Maar vergelijkbare broeken zijn vast elders ook wel te vinden. Eurostar vind ik altijd goed passen in de lengte. Ik heb een tijd problemen gehad met de stiksels van hun zakken, die jeukten waardoor je het zakje zo moest vouwen dat het stiksel niet tegen je vel aan kwam. Maar dat is nu opgelost. Vermoedelijk ander (niet jeukend) garen. Kon alleen ook van Eurostar geen laarzenbroeken zonder plakspul vinden.

@Avalanche ik ben een stuk langer dan jij. Althans, de laatste keer dat ik je zag nog wel :P Dus nu weet ik vrij zeker dat de broek die jij voorstelt voor mij te kort gaat zijn ;)

Ik heb wel niet de lengtemaat he :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 15:35

Avalanche schreef:
Ik heb wel niet de lengtemaat he :)

Die jij linkte zie ik alleen lengtematen van?

Avalanche

Berichten: 16005
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:44

Ja omdat ik hem voor jou link. Ik ga geen link plaatsen waar jij niets aan hebt.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 16:07

Oh vandaar! Ik vroeg mij al af wat jij nog met zo'n lange broek moest :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 17:41

Ik merk dat ik Richard's vraag over Sonnenreiter nog niet had beantwoord. Tuurlijk ken ik die. Maar waar zijn ze? Vroeger werd je er mee doodgegooid en nu kom ik ze eigenlijk niet meer tegen.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:50

Koper schreef:
Ik merk dat ik Richard's vraag over Sonnenreiter nog niet had beantwoord. Tuurlijk ken ik die. Maar waar zijn ze? Vroeger werd je er mee doodgegooid en nu kom ik ze eigenlijk niet meer tegen.

Ik heb er afgelopen weekend nog 1 staan passen op het WK. Ze stonden daar met een grote stand. Ik heb best wel een aantal broeken van Sonnenreiter. <3 Uiteindelijk was het alleen een lengtemaat en vond hem net te duur om dan nog in te gaan korten. := De vorige keer kwam in de stand van Sonnenreiter tegen op Equitana.

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:02

Koper schreef:
Er zit een zak aan de rechterkant op je dijbeen (met rits, je telefoon kan er niet vanaf boven in maar van opzij, en dan kun je de zak dichtritsen). En verder gewone steekzakken aan de voorkant (links en rechts), en achter steekzakken. Ik heb de lengtemaat. Overigens in overleg met Yvonne (de verkoper), die vanwege mijn lengte ook echt vond dat ik een lengtemaat nodig had.

Overigens gaat het lusje niet om je schoen maar om je voet. Daarna trek je je schoen aan, en dan doe je de flap van de broek omlaag.
Oh toch wel een zak? Dat klinkt al helemaal goed! Met sluiting op de zijkant is helemaal prima, heeft mijn Decathlon broek ook. Dank voor de info. Zal idd ook wel lengtemaat nodig hebben :j .

Laatste vraag. Hoe valt te taille? Is die beetje mooi hoog?

Koper schreef:
Ik wilde ook zo graag een jeanslook broek. De vorige keer dat die in de mode waren was ik net te laat. Agradi heeft deze, maar die is zo te zien wel zonder zak op het bovenbeen: https://www.agradi.nl/hkm-jodhpur-rijbr ... -blauw.htm
HKM valt in mijn ervaring ook lang genoeg, maar is alweer jaren geleden dat ik voor het laatst een broek van hun kocht
Oh die HKM is wel erg mooi om te zien ja! Hoewel dat zakje toch wel een beetje een soft-vereiste is voor mij gezien ik m'n telefoon daarin wil kunnen meenemen :') .

Tja, het is dat je geen te korte broek wil oplossen met sokken, want verder is mijn Kramerbroek dus echt de ideale jeansbroek. Mits je iig een strak model wil ipv een jodphursbroek. Hoge taille, volledig nepleren/stoffen zitvlak, ruime zak op het been. En juist nieuw in de collectie, dus nog te krijgen. Prijs is ook wel prima, heb er tijdens de vorige sale of rijbroeken zo'n 85 ofzo voor betaald (zonder sale is hij iets meer dan 100). Er is een reden dat hij ondanks de lengte toch favoriet is. Is wel minder warm dan die kipwarm van Decathlon, maar warmer dan mijn "gewone" rijbroek. Beetje wat je van jeans mag verwachten kwa warmte. Draag hem zowel zomer als winter (waar kipwarm enkel echt bij kou uit de kast komt, en de andere Decathlon broek dan juist de kast in gaat).

Hij zal voor jou idd niet voldoen ivm de lengte, maar ik link hem wel ff voor context en zodat je weet dat deze wel erg kort valt:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... vlak-Aspen

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 22:10

O dat is wel een ferme zak zeg := Ik vind dijbeenzakken juist helemaal niet fijn.

Dan over de taille van de Eurostar Sara: die is hoog genoeg in de zin dat de onderrand van de band niet in je heupen snijdt. Wel lager dan bij voorbeeld de broeken die ik van Pikeur en Golden Dress heb gehad, daarvan begon de onderkant van de band waar mijn taille ook begint, en die hadden van die fijne, brede banden waardoor de bovenkant van de band, en dus de broek, op de hoogte was van de onderkant van je ribben. Heerlijke broeken.
De Sara heeft niet zo'n brede band, de bovenkant van de band is waar mijn taille het smalst is. Dus de band is onderdeel van het stuk wat naar mijn smalste stuk toe loopt, zeg maar, in plaats van dat de broek dat doet en dan daar bovenop nog de band. Iets lager dan ik zou willen, maar ik houd dus van extreem hoog :') Belangrijkste is dat de band niet in je heupen snijdt, en dat doet hij zeker niet.

@Richard: ah ja, ik kom niet vaak genoeg op evenementen :') Online heb ik al heel lang geen Sonnenreiters gezien.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:44

Koper schreef:
@Kasmir: die lijken wel precies de broeken die callippo ook liet zien?


Ohja :') had die even gemist haha. Nouja ik kan bevestigen dat dit voor mij tot nu toe de fijnste broeken zijn die ik ooit heb gehad haha.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 08:15

Dat is goed om te weten :) Had nog nooit van die broeken gehoord en met alleen maar lof denk ik dat ik het wel aandurf :)

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:29

Koper schreef:
Dat is goed om te weten :) Had nog nooit van die broeken gehoord en met alleen maar lof denk ik dat ik het wel aandurf :)

Normaal staat de stand van Lookri.de ook wel op Equitana en het WK. Dit jaar hadden ze geen stand op het WK. :=

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 08:57

Ik was ook niet op de WK -O- Gelukkig dat we wel nog online kunnen bestellen :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:24


Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 09:30

Dank je wel kimmetje26 :) De Candela lijkt mij inderdaad de meest geschikte kandidaat. Bij Seiler/Lookri vind ik in mijn maat niet helemaal broeken naar mijn smaak (o.a. met vreselijk grote dijbeenzakken).

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:23

Kijk je dan wel bij de stiefelreithosen? Ze hebben er namelijk best veel modellen en kleuren en geen van hen hebben grote zakken aan de zijkant? Volgensmij hebben alleen de wanderreithosen grote zakken aan de zijkant? Even damesrijbroeken aanvinken en daarna bij variante kiezen welke je wilt.

ogidni
Berichten: 459
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:53