Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 01:02

Ik zoek voor in de winter een rijbroek in lengtemaat (40L) ZONDER van dat siliconen supergrip. Ik wil gewoon kunstleer voor het zitvlak en de knieën. En die combinatie kan ik nog niet helemaal vinden. Het is óf de juiste lengte óf die siliconenzooi.

Het liefst heb ik een ribcordrijbroek met een klittebandje onderaan. Heel old skool ja :)) De stof mag wat dikker zijn, ivm bestemd voor de winter. Het hoeft geen gevoerde of softshell broek te zijn. Ik zoek gewoon een rijbroek van wat dikkere stof waarmee ik nog in mijn laarzen pas.

Ik zoek mij suf maar heb nog niet de juiste gevonden. Weet er iemand waar ik kan vinden wat ik zoek?

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 01:09

Moet het perse van kunstleer? Want dat wordt amper meer gemaakt.

Broeken zonder iets zijn nog wel te vinden dus gewoon stof :)

Decathlon heeft die bijvoorbeeld in winteruitvoering. Of je daarmee weg komt met lengtemaat weet ik niet.. Maar dat valt te testen. Ze zijn ook maar iets van 20/25 euro.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 01:12

Gewoon stof mag natuurlijk ook! Zo lang het maar zonder siliconen of andere supergrip is. Ik wil kunnen bewegen.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 01:20


Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 01:21

Dank je wel voor het meedenken maar ik zoek echt een lengtemaat. Heb te vaak broeken gehad waarvan de kniestukken halverwege mijn dijbeen begonnen :Y)

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 01:25

Ja ik vrees dat daar het probleem ook zit. Vriendin van me zocht hetzelfde maar lengtematen an sich worden al amper meer gemaakt.. laat staan zonder grip. Het worden steeds meer de rekbare leggings. En dat zeggen ruitersport zaken ook. Geen vraag meer naar.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 01:31

Ja ik heb het in de gaten. Met die rekbare leggings, nog los van dat er dan meteen ook van dat plakspul op zit, heb ik toch de angst voor het pantysyndroom. Dus zeg maar dat je benen toch nog langer zijn dan je broek en dat je zonder moeite kunt lichtrijden en toch met je broek contact met het zadel kunt blijven houden :Y)

Met enig zoeken kan ik wel jodhpurbroeken vinden. Maar voor de winter wil ik juist iets wat in mijn laarzen past :)

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:10


Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:37

Echt een lekkere warme rijbroek, wind- en waterdicht, die heeft de decathlon. Is geheel van een soort kunstleer, zonder plakspul.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:39

Heb jij Sonnenreiter wel eens geprobeerd? Die hebben gewoon nog met kunstleer en hebben lengtematen. Zij hebben gewone rijbroeken en jodphurrijbroeken.

colleen3
Berichten: 322
Geregistreerd: 09-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 07:39

Lithya schreef:
Echt een lekkere warme rijbroek, wind- en waterdicht, die heeft de decathlon. Is geheel van een soort kunstleer, zonder plakspul.


De Kipwarm? Die is er helaas niet in lengtematen. Ik ben 1.78 en die broek is hoogwater. Verder wel een ideale broek, maar bij lange benen worden je onderbenen alsnog koud omdat het elastieken deel veel te hoog begint/broek te kort is.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 07:50

Kom ik weer, met mijn aanbeveling voor de Seiler rijbroek :-)
Een Duits merk, met korte, normale en lengte maten en daarnaast nog de optie voor maatwerk.

Ik heb o.a. de softshell versie voor in de winter, het zitvlak is van kunstleer. Hij zit heerlijk en de stof blijft lang mooi.

Het is een kleine ondernemer, die alleen rechtstreeks uit eigen fabriek levert en soms op beurzen staat, daarom is hij (helaas) nog vrij onbekend.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:22

De broeken van Equivesta? Zijn lange modellen en met kunstleer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:24

Ik heb ook lange benen. Maar de rijbroeken van Decathlon pas ik altijd goed. Ik heb de kipwarm. Geen siliconen maar de stof plakt wel enorm van zichzelf. Groot voordeel is dat hij ook waterafstotend is.

JorineV
Berichten: 1092
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Gezocht: winterrijbroek in lengtemaat ZONDER siliconen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:54

Decathlon vond ik erg lang vallen, dus wellicht toch een optie om te proberen. (Is wel een paar jaar terug al.)

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:57

colleen3 schreef:
Lithya schreef:
Echt een lekkere warme rijbroek, wind- en waterdicht, die heeft de decathlon. Is geheel van een soort kunstleer, zonder plakspul.


De Kipwarm? Die is er helaas niet in lengtematen. Ik ben 1.78 en die broek is hoogwater. Verder wel een ideale broek, maar bij lange benen worden je onderbenen alsnog koud omdat het elastieken deel veel te hoog begint/broek te kort is.


Die heb ik en ik vind hem verschrikkelijk stroef. Mijn PS-legging met een beetje siliconen is 100x minder grip dan die Kipwarm.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:04

De Pusher jeans van revolution race, officieel geen rijbroek, maar wel daarvoor geschikt. Geen naden aan de binnenkant been en ook geen siliconen of andere plak zooi, wat dikkere flexibele stof. Vorig jaar gekocht voor een vakantie en daarna de halve winter in rond gelopen en gereden op stal omdat ik hem zo fijn vind. Ik weet niet wat je nodig hebt qua lengte, maar voor mij (1.80, in normale broeken lengtemaat 34) was deze echt lang genoeg als normale broek, trek ik mijn laarzen aan dan vouw ik zelfs het onderste randje om.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:07

Afbeelding
Niet helemaal in de standaard dressuur variant broeken maar kijk eens hiernaar

https://sgcinternational.shop/product/i ... ant-woman/
En dan evt de add on thick legging. Heb je zomer en winter broek in 1

Mocht je de maat willen weten, Daphne is goed te bereiken via instagram oid voor het vragen om op te meten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:55

Ik vind die grip in de winter wel fijn, maar die van ons springt nog wel eens opzij zeker als het weer wat frisser is (en hij dus ook). Maar Decathlon heeft ook andere winter rijbroeken zonder extra grip.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:23

[quote="colleen3"]De Kipwarm? Die is er helaas niet in lengtematen. Ik ben 1.78 en die broek is hoogwater. Verder wel een ideale broek, maar bij lange benen worden je onderbenen alsnog koud omdat het elastieken deel veel te hoog begint/broek te kort is.[/
quote]

Apart. Ben 2 cm korter en heb nergens last van.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:24


Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:09

colleen3 schreef:
Lithya schreef:
Echt een lekkere warme rijbroek, wind- en waterdicht, die heeft de decathlon. Is geheel van een soort kunstleer, zonder plakspul.


De Kipwarm? Die is er helaas niet in lengtematen. Ik ben 1.78 en die broek is hoogwater. Verder wel een ideale broek, maar bij lange benen worden je onderbenen alsnog koud omdat het elastieken deel veel te hoog begint/broek te kort is.

Ben zelf 1,80m en heb deze broek ook. Idd half m'n onderbeen niet bedekt maar ik draag vaak 2 paar sokken (stevige katoenen onder m'n rijbroek en rijsokken erover) en dat samen met gevoerde jodphurs en m'n normale chaps was prima te doen in de winter. Onderbenen voelde niet kouder dan bovenbenen. Mocht je geen betere broek vinden, wellicht kun je het dus ook met goede sokken oplossen? Gezien de broek vol (nep)leer is heb je iig geen last van dat het leer te hoog valt ofzo.

Overigens heb ik zelfs voor mijn lengte lange benen, dus broeken zijn sowieso een beetje een ramp :')

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:27

Skessa_ schreef:


Ik wilde idd ook kramer voorstellen, hele fijne broeken! Die van Felix Buhler heb ik niet eens altijd een lengtemaat nodig, de gewone maten vallen regelmatig ook erg lang (normaal altijd lengte nodig anders heb ik hoogwater).

De kipwarm van decathlon welke wordt voorgesteld zit bij mij ergens halverwege mijn onderbeen :')
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 16-08-23 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:31

Ik heb zelf ook de kipwarm en ik ben 1.55. Bij mij zit ie prima, kan me niet voorstellen dat ie van iemand van boven de 1.70 nou echt heel erg lang is :')

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 13:52

Wat stom |o Bij Krämer had ik inderdaad nog niet gekeken, terwijl dat zo voor de hand liggend is eigenlijk.

Vond ook nog deze: https://www.drunensruiterhuis.nl/paardr ... dames.html Ik hou van blauw, en mijn winterrijjas en helm zijn ook donkerblauw. Dus deze gaat ook op de lijst.

callippo schreef:
Kom ik weer, met mijn aanbeveling voor de Seiler rijbroek :-)
Een Duits merk, met korte, normale en lengte maten en daarnaast nog de optie voor maatwerk.

Ik heb o.a. de softshell versie voor in de winter, het zitvlak is van kunstleer. Hij zit heerlijk en de stof blijft lang mooi.

Het is een kleine ondernemer, die alleen rechtstreeks uit eigen fabriek levert en soms op beurzen staat, daarom is hij (helaas) nog vrij onbekend.

En deze ook, omdat ik het fijn vind om een kleine ondernemer te steunen. Dank je wel voor de tip!

Decathlon valt voor mij af. Als ik lees over stroeve stof en korte broeken dan ga ik het niet gokken. En prima als mensen hoogwaterbroeken oplossen met hoge sokken. Maar ik vind het gewoon prut rijden met een kniestuk halverwege mijn bovenbeen en dan ergens halverwege je kuit een stuk broek wat qua omvang is berekend op je enkel :Y)

Elastieken leggingachtige dingen zijn het ook niet voor mij. Het zal vast heel comfortabel zijn maar een wat klassiekere rijbroekuitstraling is meer mijn smaak :)

Dank allemaal voor het meedenken en voor de tips :j
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-08-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt