Gewicht ruiter maximaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:56

DDDara schreef:
Niemand hoeft dik te zijn als je gewoon goed voor je zelf zorgt en gezond eet zou er maar zo een klein percentage mensen dik zijn.
Het is helemaal niet moeilijk om gezond te leven en een beetje sporten om fit te worden/blijven kost maar zo weinig tijd


Technisch gezien als we niet te maken zouden hebben met overvloed aan eten zou letterlijk niemand dik zijn. Minimale energiebehoefte van menselijk lichaam zit namelijk in een redelijk vaste range met duidelijke ondergrens en fotosyntese gaat ons om ene of andere reden heel slecht af :+

Maar in de praktijk en in de wereld waar we daadwerkelijk in leven kan het om een tal redenen wel enorm moeilijk zijn voor mensen om "gezond te leven en een beetje sporten", en je opmerking bewijst vooral je eigen kortzichtigheid. "Een beetje sporten" vangt bij heel veel mensen ook helemaal niets op omdat het probleem volledig in hun eetpatroon ligt (wat weer o.a. psychische aandoeningen en/of bijbehorende coping mechanisms als oorzaak kan hebben). En over het algemeen hoeft men ook geen kasten leeg te vreten :') in een enorme binge om net boven die 85/90 kilo uit te komen waardoor het minder handig is om op een paard te gaan zitten.

Heel fijn dat het voor jou helemaal vanzelfsprekend is, maar iets minder snel oordelen zou wel mogen.

Kan je overigens garanderen dat er door zulke opmerkingen nog niemand slank is geworden, dikke mensen hebben meestal al vaak genoeg te horen gekregen dat ze allemaal maar waardeloze vreetzakken zijn :j

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:58

Oké, DDDara, deze post krijgt mij wel op de kast. Ooit ben ik veel aangekomen in de periode dat ik de pil slikte. Ik stap momenteel ook niet echt op mijn paard en ze is zelfs voor de kar beleerd nu, zodat ik eerst meer gewicht kwijt kan raken voordat ik serieus met haar ga rijden. In dat opzicht voel ik me dus niet aangesproken door je woorden.

Máár ik eet al een lange tijd écht prima, ik laat bijna alle extra's staan en sla het af als ik het aangeboden krijg, ik eet afgemeten porties en zorg voor gezonde maaltijden. Echt sporten gaat voor mij helaas niet met mijn lijf maar ik loop zo veel als gaat. Ik ben er dus echt veel mee bezig om de juiste keuzes te maken.

En dan gaat het nog maar erg langzaam, en soms gaat er ook echt een periode niks af, ook al doe ik mijn best. En ga ik 1x uit eten bijvoorbeeld waarbij ik niet de salade bestel maar iets anders? Dan zit er ook meteen weer een hoop aan.

En dan hoor ik ook mensen die super slank zijn die praten over dat ze om op dat gewicht te blijven wel regelmatig macdonalds eten want anders vallen ze af. En ik heb veel mensen om me heen die wel gewoon lekker eten wat ze maar willen en daarnaast wel een nette levensstijl hebben maar die hoeven echt niet alles te laten staan om op gewicht te blijven. Als ik dat doe, kom ik meteen aan.

Het is gewoon niet zo makkelijk als dat jij het stelt. Het voelt voor mij als kwetsend dat je dan van iemand als ik zou denken dat ik kennelijk maar mijn hele vrije tijd met mijn hoofd in de keukenkastjes hang om alles naar binnen te proppen wat ik maar kan.

Ik hoef hier niet per sé een verdere discussie over of zo, maar ik hoop wel op een stukje realisatie dat het niet voor iedereen zo makkelijk gaat als dat het voor jou kennelijk is.

DDDara
Berichten: 1012
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:03

Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens. Er zijn altijd uitzonderingen.
En voor wie daar toe behoort is het vreselijk vervelend. Helemaal als je dan graag paard zou willen rijden!

Maar een heeeeel groot deel van de nederlandse bevolking heeft overgewicht. En dat zou echt niet zo hoeven zijn. Het is gewoon een keuze, wat stop ik in mijn mond en wat niet. Blijf ik zitten met een kopje thee en een gebakje lekker kletsen met de buurvrouw of zal ik dat half uurtje even op de sportschool wat kracht training doen. Eet ik patat van de frietkraam, of aardappel reepjes uit de airfryer. Neem ik mayonaise of yogonaise?
Als je jezelf er toe kan zetten om de juiste keuzes te maken ben je niet (meer) dik.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet dik mag zijn, maar dat het meestal een keuze is en je je zelf niet zielig hoeft te vinden. Je kiest of voor het paardrijden of voor het eten!
Kies waar jij gelukkig van wordt maar klaag niet over je eigen keuze!

Je paard heeft geen keus

lies

Berichten: 9643
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:16

Niet iedere persoon met overgewicht moet ver weg blijven van paarden en niet iedereen met een gezond gewicht mag op een paard stappen. Mijn zwager is ruim tweemeter en zal dus wel +95 kilo wegen. Wel een gezond gewicht, niet heel fijn voor een paard.

Snap niet zo goed hoe de discussie nu draait naar; alle dikkerds zijn dierenbeulen en vreten te veel (gechargeerd, maar dat snap je wel).

Daarbij is het wél genetisch bepaald hoe makkelijk je dingen verteert of omzet in vet. Mijn man vreet zich de hele dag vol en komt geen grammetje aan. Hij zei altijd dat dat komt omdat ie veel loopt op zijn werk. Maar toen hij zijn heup brak en 6 weken op een stoel moest zitten (en nog meer chips en chocola at dan hij al deed), is hij ook geen gram aangekomen.

DDDara
Berichten: 1012
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:20

En het verhaal over de pil, ik ken het kan zelf ook ik kan niet goed tegen hormonen en dan hou je makkelijker vet/ vocht vast. Je hebt meer behoefte aan voedsel en ja als je dat dan eet dan komen de kilo's er aan. En die er weer afkrijgen is een opgave (ook dat weet ik).

Maar je kan de pil niet de schuld geven van je overgewicht, ieder pondje gaat door het mondje. Anders zouden ze in afrika de pil wel uitdelen (als dat er voor zou zorgen dat je minder voedsel nodig hebt om op gewicht te blijven) dat zou makkelijk opgelost zijn.


Wees gewoon eerlijk naar je zelf heb ik te veel of te ongezond gegeten of zijn de kilo's op mysterieuze wijze komen aanvliegen. 9 van de 10 keer zal je de hand in eigen boezem moeten steken.

En ja de een wordt makkelijker dik dan de ander, en ja sommige mensen kunnen alles eten.
Maar overgewicht is gewoon niet nodig in 95% van de gevallen.
En daar voor hoeft niemand honger te hebben (hoog uit heeeel tijdelijk als je het echt heel bont hebt gemaakt)
Er is altijd een gezonde keus om je honger te stillen.
Laatst bijgewerkt door DDDara op 20-10-23 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9643
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:25

Wat doet het er toch toe?
Ik zie niemand in dit topic zeggen, ik ben veel te zwaar, maar ik ga lekker toch op een paard zitten, want ik ben dik door de pil.
Je klinkt als een ex roker tbh.. :')

BoktVerlaten
Berichten: 435
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:31

Ik heb meerdere paarden, de kleinste weegt 525 en is een gespierde spijker. De anderen wegen 550 en 600.
Ik doe mijn best om onder 15% van mijn kleinste paard te blijven, inclusief zadel. Dat lukt prima maar ik moet wel opletten, zeker nu ik ouder wordt. Toen ik 20 was, kostte het me ook geen moeite om op gewicht te blijven, nu richting de 50 is het al een ander verhaal.
Met mijn 73 kilo en 1.70 ben ik niet heel zwaar, prima figuur voor mijn leeftijd, al zeg ik het zelf.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je na een zwangerschap, overgang, ziekte of wat dan ook, er zo 10 kilo bij hebt. Dan heb je echt geen extreem overgewicht en heb je ook niet de hele tijd de kasten leeggegeten…..nee, dat is gewoon even het leven.
Het ongenuanceerde “dik zijn is een keuze” komt vaak van jonge meiden of mensen die gezegend zijn met een gunstige lichaamsbouw/stofwisseling. Maar de normale nederlandse vrouw met maat 40 is gewoon snel een keertje wat te zwaar.
Kun je vaak ook wel weer wat aan doen, kost wat moeite en tijd.

Dus te zwaar zijn voor je paard is niet altijd een keuze maar op je paard gaan zitten wel.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:37

DDDara schreef:
En ja de een wordt makkelijker dik dan de ander, en ja sommige mensen kunnen alles eten.


lies schreef:
Daarbij is het wél genetisch bepaald hoe makkelijk je dingen verteert of omzet in vet. Mijn man vreet zich de hele dag vol en komt geen grammetje aan. Hij zei altijd dat dat komt omdat ie veel loopt op zijn werk. Maar toen hij zijn heup brak en 6 weken op een stoel moest zitten (en nog meer chips en chocola at dan hij al deed), is hij ook geen gram aangekomen.


Oke, hier wil ik toch wel op inhaken: verschillen in hoe makkelijk onze lichamen overbodige kcal in vet omzetten en hoe goed ze voedingsstoffen opnemen zijn in gezonde mensen eigenlijk verwaarloosbaar. Ja, er bestaan diverse aandoeningen die voor malabsorptie zorgen (om maar coeliakie als voorbeeld te pakken), maar een gezonde persoon die meer dan zijn energiebehoefte eet komt wel gewoon aan.

Wat wel het geval is, is dat energiebehoeftes aanzienlijk kunnen verschillen afhankelijk van je activiteit, lengte en spiermassa. En heel veel gevallen van "persoon X zit hele tijd te vreten maar komt maar niet aan" hebben te maken met onze vertekenende waarneming van aantal kcal dat daadwerkelijk naar binnen gaat, zeker als we persoon in kwestie geen 24/7 in de gaten houden. We onthouden vaak momenten waarop iemand 2 zakken chips op 1 avond naar binnen werkt maar niet alle maaltijden die persoon in kwestie heeft overgeslagen. En zo niet dan is er wellicht toch iets aan de hand met absorptievermogen van de darmen.

Mensen die "alles kunnen eten wat ze willen" willen in 99 gevallen op 100 gewoon helemaal niet veel eten tov hun energiebehoefte :+ en dat 1 geval moet met enige spoed een diagnose gaan zoeken.


DDDara schreef:
Wees gewoon eerlijk naar je zelf heb ik te veel of te ongezond gegeten of zijn de kilo's op mysterieuze wijze komen aanvliegen. 9 van de 10 keer zal je de hand in eigen boezem moeten steken.


Alle overbodige kilo's moet je zelfs in 10 gevallen op 10 er zelf aan vreten :+ sure, maar dat wil niet zeggen dat het zo makkelijk om eraf te komen als hoe jij het hier neerzet en op te lossen is met airfyer en yogonaise :') En nogmaals, er wordt echt niemand slanker van schulgevoel.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:39

DDDara schreef:
Het is gewoon een keuze


Wat moet het leven toch makkelijk zijn zonder eetstoornissen :D

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:44

JudithGigi schreef:
DDDara schreef:
Het is gewoon een keuze


Wat moet het leven toch makkelijk zijn zonder eetstoornissen :D


Echt he *\o/*

Had ik maar geweten dat ik een airfryer en yogonaise kon kopen _O- _O- _O-

Veel mensen krijgen ook een ngezond gewicht en ongezonde eetpatronen (of meteen een full blown eetstoornis) cadeau van hun (al dan niet dysfunctionele) gezin, nou dan hadden ze gewoon betere ouders moeten kiezen toch :o?

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:49

Fly_high schreef:
JudithGigi schreef:


Wat moet het leven toch makkelijk zijn zonder eetstoornissen :D


Echt he *\o/*

Had ik maar geweten dat ik een airfryer en yogonaise kon kopen _O- _O- _O-

Veel mensen krijgen ook een ngezond gewicht en ongezonde eetpatronen (of meteen een full blown eetstoornis) cadeau van hun (al dan niet dysfunctionele) gezin, nou dan hadden ze gewoon betere ouders moeten kiezen toch :o?


Nee joh, gewoon een beetje sporten :j

Leuk verhaal: ik ben er samen met mijn vriend na 26 jaar dankzij maaltijdboxen pas achter gekomen dat er ons hele leven al een te grote avondeten portie eten. (Lees nagenoeg 2x groot) Hoe hadden we dat moeten weten? :o?
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 20-10-23 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gewicht ruiter maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:53

Oh ja, dat was het :P

Gewoon beter je best doen dikkerds :j

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:54

Nou DDDara. Ik ben iemand die ook altijd roept dat menig persoon echt wel af kan vallen als ze willen, en dat er echt maar een heel klein deel van de mensen echt niks kan doen aan hun overgewicht. En ook ik vind dat er een aardige groep mensen is met overgewicht is die de schuld ervan afschuiven op alles behalve hun eigen gedrag terwijl ze het zouden kunnen oplossen (zei het dat ze dan wel moeite moeten doen), en daarme de mensen die er echt niks aan kunnen doen (want ook die zijn er) in een slecht daglicht zetten door het beeld dat mensen van ze hebben te verpesten. Dat het grootste deel van de Nederlandse maatschappij overgewicht heeft is een feit, ook iets wat niet zou hoeven en iets wat wel wat "normaal" is in mensen hun ogen vertekend. En ik ben ook sterk van mening dat ongeacht de reden dat je te zwaar bent, je niet met een te hoog gewicht op het paard moet gaan zitten.

Máár om nou te zeggen dat het makkelijk is voor iedereen vind ik dan weer niet zo gepast. Daar doe je de moeite die voor aardig wat mensen helaas wel echt nodig is echt te niet mee.

Afvallen is echt niet altijd zo simpel als gewoon wat minder eten meer bewegen. Ja het zit wel in die 2 dingen. Maar vaak genoeg valt het buiten het "gewoon" wat zowel mentaal als fysiek gewoon enorm zwaar is (en dat is al als er verder niks mankeert). Ik heb zelf ook chronische medicatie (waar ik dus niet vanaf kom) waar ik enorm snel van aankom. Afvallen voor mij was echt niet "gewoon gezond eten en beetje sporten". Dat was ver onder een regulier afval dieet eten en niet alleen callorieen maar ook alle voedingstoffen tellen en enkel eten wat genoeg toevoegde om tekorten te voorkomen (met hier en daar een bloedtest om te checken op te korten), met daarnaast blijven sporten. En dat maanden lang. En ja, ik heb het gedaan, want ik wou idd geen overgewicht hebben en ga ook niet te zwaar op een paard zitten. Maar makkelijk is dat niet. Ik zou bijna zeggen probeer mijn dieet eens, maar een gezond persoon zou snel medische problemen krijgen op dat dieet, je lichaam zou in bespaar modus gaan en dan val je niet alleen nog lastiger af maar kom je ook nog eens sneller aan daarna, en het kan ook problemen omrent eetstornissen in de hand helpen. Dus zonder dokter moet je dat gewoon niet doen (en ook met doktor zal dit niet bepaald de eerste optie zijn). En ook om het nu bij te houden moet ik nog altijd opletten, anders zit het er zo weer aan. En met een lengte van 1,80 heb ik ook echt geen speling als ik op een paard wil zitten, want als ik weer overgewicht zou krijgen ben ik al heel snel te zwaar daarvoor.

Maar ook buiten mijzelf is het niet altijd simpel. Ook mensen zonder medicatie hebben vaak moeite. Niet puur omdat ze de verkeerde keuzes maken, maar door een heleboel factoren. Deel genetisch, deel medische omstandigheden (zowel medicaties als ziektes, zowel fysiek als mentaal), deels hoe onze maatschappij is ingericht, deel door wat we om ons heen zien, deels kapitalistische bedrijven en met hun lobbien en marketing die al het eerdere beinvloeden, en deels keuzes van mensen zelf. En ja, daar kun je bijna allemaal tegenin. Again, ik ben ook 1 van de eerste die dat altijd roept. Maar makkelijk is het niet. En doen alsof dat wel zo is wordt echt niemand beter van.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 20-10-23 12:13, in het totaal 7 keer bewerkt

DDDara
Berichten: 1012
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:57

Ik vind het altijd zo makkelijk..... de dikkertjes mankeren allemaal wat en hebben 1001 smoesjes en bij de slanke komt het aanwaaien.

Sommige mensen werken gewoon heel hard om slank / strak te zijn.

En waarom zou een maagbandje dan wel helpen....... als jullie allemaal dik worden van het ademhalen.
Elk pondje gaat door het mondje zo is het en echt niet anders.

Ik heb echt respect voor de mensen die van zwaar overgewicht nasr gezond gewicht gaan dat doen ze allemaal door gezond eten en meer bewegen..... niemand krijgt ineens een geweldige stofwisseling toe gestuurd.....
Die mensen bewijzen dat het kan en dat smoesjes je niet gaan helpen alleen eerlijk zijn naar jezelf....

Het is geen keus hoe je lichaamsbouw is of hoe je bent opgevoed. Het is wel een keus hoe je daarmee omgaat.
Slank zijn is niet voor iedereen weggelegd een gezondgewicht is vrijwel altijd een keuze!

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:09

DDDara schreef:
Ik vind het altijd zo makkelijk..... de dikkertjes mankeren allemaal wat en hebben 1001 smoesjes en bij de slanke komt het aanwaaien.

Sommige mensen werken gewoon heel hard om slank / strak te zijn.

En waarom zou een maagbandje dan wel helpen....... als jullie allemaal dik worden van het ademhalen.
Elk pondje gaat door het mondje zo is het en echt niet anders.

Ik heb echt respect voor de mensen die van zwaar overgewicht nasr gezond gewicht gaan dat doen ze allemaal door gezond eten en meer bewegen..... niemand krijgt ineens een geweldige stofwisseling toe gestuurd.....
Die mensen bewijzen dat het kan en dat smoesjes je niet gaan helpen alleen eerlijk zijn naar jezelf....

Het is geen keus hoe je lichaamsbouw is of hoe je bent opgevoed. Het is wel een keus hoe je daarmee omgaat.
Slank zijn is niet voor iedereen weggelegd een gezondgewicht is vrijwel altijd een keuze!


Wie zegt dat het smoesjes zijn dan? Ik heb overgewicht gekregen door herstellen na een eetstoornis en ben gewoon al een jaar netjes 10kg afgevallen. Ik zeg alleen dat het niet netjes is om het makkelijk te noemen, want dat is het niet. Als je minder calorieën eet dan je verbrandt, gaat je lichaam meer van het 'hongerhormoon' aanmaken. Je krijgt trek, en in extremere gevallen zoals bij mij voel je je slap en kun je flauw vallen als dit tekort te groot is. Het is toch niet gek dat mensen dan alsnog toe gaan geven en teveel gaan eten om dat ellendige gevoel tegen te gaan?

Misschien even research doen naar hoe het allemaal precies werkt, want het is niet makkelijk.

DDDara
Berichten: 1012
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Gewicht ruiter maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:21

Met makkelijk bedoel ik ook niet dat je er niets voor hoeft te doen.
Je moet er juist wat voor doen.
Maar met makkelijk bedoel ik dat het iets is wat iedereeen kan als je je er maar voor inzet.
Het is een kwestie van gewoon doen, je hoeft er niets bijzonders voor te kunnen.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:22

DDDara schreef:
Ik heb echt respect voor de mensen die van zwaar overgewicht nasr gezond gewicht gaan dat doen ze allemaal door gezond eten en meer bewegen..... niemand krijgt ineens een geweldige stofwisseling toe gestuurd.....
Die mensen bewijzen dat het kan en dat smoesjes je niet gaan helpen alleen eerlijk zijn naar jezelf....


In mijn geval klopt dat wel, ik heb er vlak nadat ik ging samenwonen bijna 38kg aan gevroten := Zoete wijntjes, chocola, chips, te vaak naar de snackbar, noem het maar op. Toen ik zo zwaar was reed ik niet, voelde mezelf al niet fijn in dat lijf en wilde het absoluut niet op mijn verzorgpaard zetten.

Ben begonnen met WW, daar leerde ik vooral goede keuzes maken en ik ging zwemmen en heeel veel wandelen. In een paar jaar van 99kg naar 62 gegaan en nu 8 jaar later ben ik nog steeds 62kg

Maar niet iedereen die zoveel overgewicht heeft wil ook afvallen, voor sommigen is het wel prima. Zie ook de 'body positivity' beweging. Helemaal prima. Ik heb pas een probleem met het gewicht van mensen als ze er een dier mee gaan overbelasten.
Laatst bijgewerkt door Mars op 20-10-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:24

DDDara schreef:
Met makkelijk bedoel ik ook niet dat je er niets voor hoeft te doen.
Je moet er juist wat voor doen.
Maar met makkelijk bedoel ik dat het iets is wat iedereeen kan als je je er maar voor inzet.
Het is een kwestie van gewoon doen, je hoeft er niets bijzonders voor te kunnen.


De juiste mentale gezondheid hebben en de handvaten om te weten hoe? Leven in een omgeving die het toelaat om je levensstijl aan te passen? Als het gewoon doen was deed ieder dik persoon het hoor, het is voor niemand leuk om dik te zijn.

Veel mensen hebben hulp nodig, niet iemand die zegt dat ze het gewoon ff moeten doen.
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 20-10-23 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:25

DDDara schreef:
Het is een kwestie van gewoon doen, je hoeft er niets bijzonders voor te kunnen.


Ben je ooit in je leven te zwaar geweest? :)

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:27

Dus om terug te gaan naar de 58kg van voor mijn pil moet ik maar ophouden met eten. Ik eet namelijk gewoon ontbijt, lunch en avondeten en meestal gezonde tussendoortjes. Gewoon als de gemiddelde Nederlander zeg maar, dus tussen de 1500-2000 calorieën. En meer niet en toch ben ik door de pil 10kg aangekomen. Dus volgens de redenatie van DDDara moet ik dan maar helemaal niks meer eten. Voor mensen die hier echt mentaal problemen mee hebben gaan dit soort uitspraken van het is makkelijk echt over de streef. En dan kun je iemand dus juist een eetstoornis in sturen in plaats van helpen. Toen ik jonger was had ik met die woorden gedacht, prima dan stop ik wel helemaal met eten.

Ik voel me nu overigens wel prima met 66-68kg die ik momenteel weeg en ik weet ook wel dat als ik meer beweeg ik lichter word. Dus daar ben ik mee bezig, maar het ligt echt niet aan voeding alleen. Ik rij overigens wel weer gewoon 1 keer per week op de manege, want dat is weer een vorm van beweging die ik ook nog eens leuk vind. Maar bij mij moet ik eigenlijk het in meer bewegen stoppen. Ik ben echt heel tevreden als ik onder de 65 zou komen, maar actief calorieën tellen of dagelijks wegen ga ik niet meer doen nu.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 20-10-23 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gewicht ruiter maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:30

Excuus maar aantal eetmomenten en hoe gezond eten wel en niet is zegt weer helemaal niets over aantal kcal :o Noten zijn gezond maar enorm rijk in energie, waterijsjes zijn allesbehalve gezond maar bevatten nauwelijks kcal om maar paar voorbeelden te noemen.

Ik kan even goed 3000 als 6000 kcal over 5 eetmomenten verdelen (en waarschijnlijk nog heel wat meer, maar laten we er niet aan beginnen := ).

DDDara
Berichten: 1012
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:21

Jorex schreef:
Dus om terug te gaan naar de 58kg van voor mijn pil moet ik maar ophouden met eten. Ik eet namelijk gewoon ontbijt, lunch en avondeten en meestal gezonde tussendoortjes. Gewoon als de gemiddelde Nederlander zeg maar, dus tussen de 1500-2000 calorieën. En meer niet en toch ben ik door de pil 10kg aangekomen. Dus volgens de redenatie van DDDara moet ik dan maar helemaal niks meer eten. Voor mensen die hier echt mentaal problemen mee hebben gaan dit soort uitspraken van het is makkelijk echt over de streef. En dan kun je iemand dus juist een eetstoornis in sturen in plaats van helpen. Toen ik jonger was had ik met die woorden gedacht, prima dan stop ik wel helemaal met eten.

Ik voel me nu overigens wel prima met 66-68kg die ik momenteel weeg en ik weet ook wel dat als ik meer beweeg ik lichter word. Dus daar ben ik mee bezig, maar het ligt echt niet aan voeding alleen. Ik rij overigens wel weer gewoon 1 keer per week op de manege, want dat is weer een vorm van beweging die ik ook nog eens leuk vind. Maar bij mij moet ik eigenlijk het in meer bewegen stoppen. Ik ben echt heel tevreden als ik onder de 65 zou komen, maar actief calorieën tellen of dagelijks wegen ga ik niet meer doen nu.


Ik zou nooit iemand adviseren om niets meer te eten juist honger zorgt het aller snelste voor overgewicht.... Want met honger grijp je veel sneller naar iets lekkers of ga je over eten.
En ik ontken ook niet dat de pil invloed heeft op je gewicht maar bij een gezond eetpatroon en dan aan de pil gaan kom je geen 10 kilo aan. Misschien bij een slecht eetpatroon wel daar durf ik geen uitspraken over te doen. Maar als je een normaal gewicht hebt en je eet gewoon gezond gaat de pil niet voor 10 kilo extra zorgen, tenminste niet de pil alleen.
Maar het kan heel goed dat je door de hormone andere voedsel behoefte krijgt waardoor je dus in je normale eet momenten meer calorieën binnen krijgt. En ja dat ga je aankomen. Maar nee alleen de pil gaat dat niet doen. Ieder pondje..........

DDDara
Berichten: 1012
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:25

Fly_high schreef:
DDDara schreef:
Het is een kwestie van gewoon doen, je hoeft er niets bijzonders voor te kunnen.


Ben je ooit in je leven te zwaar geweest? :)


Ik ben zeker wel zwaarder geweest ja kleine 20 kilo zwaarder dan nu.

En ook 3 kinderen dus ik denk dat ik hier over best mag mee praten.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:29

zijn er dan zoveel mensen bijgekomen met met medicijnen en of psygische stoornissen?
Want het is toch gewoon zo dat het aantal mensen met overgewicht is toegenomen (en ook onder kinderen, wat nog erger is) ?

ik snap nooit zo goed dat er zo voorzichtig gedaan moet worden over overgewicht.. het is niet gezond..

Ik ben zelf nu te zwaar (10 kilo en in de overgang) en ik ben ooit van 65 naar 95 kilo gegaan en weer terug naar 59. Momenteel weeg ik 75kilo, en ik moet keihard werken om daar ook maar iets vanaf te krijgen.

Lokii

Berichten: 183
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Gewicht ruiter maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:30

Ik denk dat we een beetje ver off topic gaan?