Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChelseaAyLee

Berichten: 375
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 15:17

Ik ben op zoek naar comfortabele waterdichte en warme outdoorlaarzen waar ik mee door de blubber kan banjeren, maar ook mee op het paard kan stappen. Ik hoop dat iemand hier een goede suggestie heeft.

Ik heb nu een jaar de whytburn tall van ariat. Heerlijke laarzen, leef er bijna in, maar ze hebben 2 nadelen. Namelijk de ritsen zakken naar beneden als je aan het rijden bent, en ze zijn blijkbaar slecht bestand tegen mestwater waardoor de zolen loslaten en helaas is nu ook het leer gescheurd waar het losgelaten was.
Nu dus op zoek naar andere.

Misschien ook handig om te vermelden dat ik een brede voet, hoge wreef en lange benen heb. Niet elke laars zit dus lekker. De ariat trok ik aan en kon ik gelijk kilometers op lopen, zo comfortabel hoop ik dus weer te vinden in een wat duurzamere versie.
En ik ben ook helaas niet zo trouw met invetten, dus ze moeten echt wel hufterproof zijn :o

Hoop dat jullie de gouden tip voor me hebben.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:06

Tja, met zulk gebruik is helaas een levensduur van een jaar wel wat je kunt verwachten. Ondanks goede kwaliteit is dit gewoon heel zwaar voor schoeisel

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:24

Voor het echte baggerwerk zweer ik bij muckboots. En dan even omwisselen naar een paar fijne rijlaarzen op het moment dat je op een paard gaat zitten. Is even extra werk om te wisselen, maar ik denk wel dat je zo langer met je spullen doet.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:34

Muckboots. <3

Muze
Berichten: 5288
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:02

Horka highlander?
Zet ik zo de waterstraal op en komt geen drup door..

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:07


Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:11

Die laarzen van Horka. Geen idee of ze voor jouw voeten geschikt zijn maar ik banjer ook overal door heen en ben slecht met het onderhoud. Gaan wel een jaar of 2 mee maar daar is de prijs ook oké voor.

ChelseaAyLee

Berichten: 375
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 18:09

Iedereen bedankt voor de tips. Ik zag rubberlaarzen en steeds in andere (koude) laarzen overstappen toch niet zo zitten. Dus ben voor de horka Highlander gegaan. Hopelijk kunnen die wat langer de mishandeling verduren :o

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:12


Roihi

Berichten: 2891
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:50

de titel is wel grappig met de autocorrect

Geen tips, hopelijk vind je snel het ideale paar

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:10

Sintara schreef:
Tja, met zulk gebruik is helaas een levensduur van een jaar wel wat je kunt verwachten. Ondanks goede kwaliteit is dit gewoon heel zwaar voor schoeisel


Precies. Vooral mest en urine is voor heel veel laarzen en schoenen funest. Ik heb diverse outdoorlaarzen gehad waar ik niet eens mwe door de mest liep maar alleen nat gras en soms beetje modder en die zijn allemaal binnen half jaar tot anderhalf jaar kapot gegaan. Winkels die zelfs aangeven dat zulke laarzen niet geschikt zijn om dagelijks op te lopen. :+ De horka deed het hier maar een half jaar en veel minder zware omstandigheden als bij jou.

Maar het loslaten van de zool en scheuren van leer komt ook echr door mest en urine. Daar kunnen laarzen sowieso slecht tegen, dat vreet de lijm weg en verzwakt het leer ook . Hoe onderhoud je ze?

ChelseaAyLee

Berichten: 375
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 00:17

Grappig dat die titel veranderd is. Er stond toch echt winterlaarzen :j
Geen idee hoe dat kan.
Ik zal proberen met het volgende paar zo min mogelijk door het mestwater te banjeren, maar deze natte winter ontkom ik niet aan blubber helaas. Zal ze proberen wat vaker in te vetten dit keer, dat zal wel schelen hoop ik.
Ja is toch raar, niet geschikt om dagelijks op te lopen, moet je in de winter dan 2 of meer paren hebben zodat je af kan wisselen of zo? {:)-:(

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:44

Ik loop ondertussen al bijna 2 seizoenen op mijn outdoor laarzen van EJ eigen merk, wel met eigen zooltjes erin. Misschien wel door dat zooltje, maar ik kan er een dag lang op lopen of losgeven. Verder banjer ik overal doorheen, maar nog niets te zien! Mooi bijkomend voordeel is dat mijn ariat joppers veel en veel langer meegaan sinds ik er niet meer mee mest. Eventueel rijd ik met de laarzen, maar mijn persoonljke voorkeur gaat naar mijn joppers.

Wel heb ik mijn laarzen trouwens ingespoten met van die schoenenspray en dat doe ik minstens 1x per jaar. Verder doe ik precies niet qua onderhoud voor mijn laarzen.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 01:09


Loe_Loe

Berichten: 583
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:20

Die dunlops zijn heerlijk en niet te duur. Alleen het binnenwerk gaat hier maar 1 seizoen mee helaas. Ik rij er soms ook wel mee (westernbeugels dus wat breder)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:57

Ik heb sinds kort Muckboots, echt een aanrader!
Hiervoor heb ik verschillende leren outdoor laarzen gehad.
Beaufort en Human Nature bevielen me ook goed, maar er gaat niets boven de Muckboots ;)

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:09

Maartje1990 schreef:
Wij hebben deze, lelijk als de nacht maar warme en droge voeten. Hoelang ze mee gaan kan ik nog geen uitspraken over doen https://www.agradi.nl/dunlop-blizzard-g ... rgroen.htm


Ik doe er een jaar mee. Dan komt er een scheurtje in bij mijn grote teen.
Meerdere keren gekocht en steeds hetzelfde. Dus ik ga nu ook naar andete kijken
En het binnenwerk idd.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:13

ChelseaAyLee schreef:
Iedereen bedankt voor de tips. Ik zag rubberlaarzen en steeds in andere (koude) laarzen overstappen toch niet zo zitten. Dus ben voor de horka Highlander gegaan. Hopelijk kunnen die wat langer de mishandeling verduren :o

Als je in de winter je inlegzool van je rijlaarzen vervangt voor een schapenwollen zool dan stap je altijd in warme rijlaarzen.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:14

Ik heb inderdaad nu twee paar schoenen. In de zomer loop ik (behalve bij heel nat weer) altijd op mijn Ariat Tellurides. Daar doe ik alles mee, rijden, wandelen en het land uitmesten. Maar in de winter is alles echt te nat. Outdoor laarzen scheuren elk jaar stuk en krijg ik enorme blaren van boven mijn hielen dus heb vorig jaar gevoerde rubberen laarzen gekocht met nog een extra comfortabel zooltje erin. Dat loopt geweldig en ze zijn na een jaar nog helemaal prima. Maar inderdaad, ermee rijden gaat niet dus even snel de Tellurides aan als ik ga rijden. Heb nu de nieuwe bont gevoerde Tellurides besteld dus ik hoop dat als die binnen zijn ik ook met rijden weer warme voeten heb. Die thermo rijlaarzen vind ik ook niet altijd lekker zitten en zeker niet lekker lopen.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:22

Ah oke wij hadden, ik weet al niet meer welke, maar soort nep muckboots en die scheurde direct op de grens van neopreen naar rubber schoen (overigens muckboots ook snel kapot).

ChelseaAyLee

Berichten: 375
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 00:02

Ik heb nu de horka highrider kunnen bestellen met een leuke aanbieding. Zag dat de ariats ook weer in de aanbieding waren, maar hoewel ze heerlijk zijn hebben de zakkende ritsen de doorslag gegeven. Mijn zeer gevoelige jonkie vind het mateloos irritant als de rits halverwege zit en de laars half open hangt.
En 3 keer per rit de ritsen weer omhoog moeten trekken is ook irritant.
Had de horkas vandaag binnen, had een maat groter besteld en wonder boven wonder passen ze goed. Ze hebben ook een mooie ronde neus dus daar komt mijn brede voet prima in uit.
Ze lopen wel wat minder lekker als de ariats maar denk dat ik eventueel wel het zooltje van de ariats in de horkas kan doen.
Ik heb ze gelijk met laarzenvet behandeld en impregneerspul. Hopelijk houden deze het wat langer vol als ik ze een beetje beter bij houd.

Muze
Berichten: 5288
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:22

Zijn fijne laarzen hè. De mijne waren toch net te krap, denk dat ik een maatje groter ga aanschaffen.
Had gewone bruine maar zie dat ze meer leuke kleuren hebben..

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:25

Ik heb leren laarzen van de anwb. Zitten heerlijk en warm en waren spotgoedkoop in de aanbieding.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:33

Muckboots zijn fijn, maar bij mij toch snel lek, omdat er scheurtjes ontstaan waar de voet buigt.
Ik heb nu al 4 jaar Zoo Adventure laarzen, nog steeds hetzelfde paar, leer, waterdicht, warm, verkrijgbaar met of zonder echte schapenwollen voering. Ik hou ze redelijk netjes bij met onderhoudsmiddel.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Hufterproof warme waterdichte antwoord laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:35

Highlanders heb ik ook gehad. Kartonleer voor de voet, dus slechte kwaliteit. De schacht draaide steeds om mijn been, erg vervelend. En nepbont is zweterig. Niet mijn laars.