Rijlaarzen extreem brede kuit gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Rijlaarzen extreem brede kuit gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:40

Hoi,

Ik ben sinds kort weer een beetje aan het rijden. Ik heb jophurs met chaps maar chaps vind ik verschrikkelijk, rijd nu dus alleen met jophurs. Merk dat ik gewoon wat stabiliteit bij mijn enkels mis en het huidvet op je sokken is ook niet heel charmant ;)
Nu dus echt op zoek naar de speld in de hooiberg, ik heb namelijk dikke kuiten, een grote voetmaat én ook nog lange benen.
Ik heb dus eigenlijk laarzen nodig in voetmaat 42, hoogte minimaal 47 en kuitmaat ook 47.
Verder wil ik er niet te veel aan uitgeven aangezien ik niet heel vaak op het paard zit. Mocht er iemand de gouden tip hebben ben ik je eeuwig dankbaar _/-\o_

Avalanche

Berichten: 16037
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Rijlaarzen extreem brede kuit gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:03

Ik ben bang dat je die op maat zal moeten laten maken := ik heb brede kuiten, maar mijn kuitmaat is 41 en dat kostte toen al heel veel moeite om die te vinden.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Rijlaarzen extreem brede kuit gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:11


xDaylight

Berichten: 43
Geregistreerd: 09-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:12

Een hele zoektocht inderdaad. Ik heb ongeveer dezelfde maten… Uiteindelijk heb ik laarzen op maat laten maken van Celeris. Echt een verademing als je hebt gestunteld met jodphurs en afzakkende chaps. :o

Heidi1989
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:20

Ik heb horka laarzen met xxw schacht. Van agradi. Volgens mij was mijn kuit ook 47.

Heb het even opgezocht: horka arlene

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:23

SilHeide schreef:
Ik heb horka laarzen met xxw schacht. Van agradi. Volgens mij was mijn kuit ook 47.


Dat zijn de Arlene laarzen geloof ik, die hebben inderdaad een kuitmaat van 47cm maar helaas maar een hoogte van 41 :(

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:24


Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:24

xDaylight schreef:
Een hele zoektocht inderdaad. Ik heb ongeveer dezelfde maten… Uiteindelijk heb ik laarzen op maat laten maken van Celeris. Echt een verademing als je hebt gestunteld met jodphurs en afzakkende chaps. :o


Haha ja daar was ik al bang voor, helaas vind ik dat een grote uitgave voor de 1x per week/2 weken..

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:31

Fuller fillies/ plus in boots zijn geniaal voor brede kuiten. Ze hebben meerdere hoogtematen.

Mountain horse heeft oa de wild river, die is ook vrij hoog& breed verkrijgbaar.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Rijlaarzen extreem brede kuit gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:36

Je kan kijken naar laarzen met veter, dan kunnen ze vaak nog wel mee breder worden. Maar ik kwam in mijn zoektocht geen laarzen tegen die hoog genoeg waren. Uiteindelijk Deniro's laten aanmeten. Misschien dat er een instapmodel met korting word aangeboden tijdens black friday?

Avalanche

Berichten: 16037
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:11

samirah schreef:
Fuller fillies/ plus in boots zijn geniaal voor brede kuiten. Ze hebben meerdere hoogtematen.

Mountain horse heeft oa de wild river, die is ook vrij hoog& breed verkrijgbaar.

Ook niet in die maat, ben ik bang. Ik heb toen ook naar de Wild River gekeken en die was volgens mij max maat 42 kuitmaat.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:23

Avalanche schreef:
Ook niet in die maat, ben ik bang. Ik heb toen ook naar de Wild River gekeken en die was volgens mij max maat 42 kuitmaat.


Mountain horse heeft ook verschillende hoogte/breedte maten. De wild river in 42rw uitvoering voldoet op papier aan de wensen van ts.
Zo hebben ze er wel meer.

https://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen ... iver-brown

Zelf veel plezier gehad van de Fuller fillies laarzen. Destijds nog te koop via Amazonexl. Nu rechtstreeks bij henzelf/plussinboots. Met verzenden zit je dan ook qua bedrag aan een mooie mountain horse laars. Het is net wat iemands persoonlijke voorkeur heeft.

Gerardyolo
Berichten: 285
Geregistreerd: 24-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:43

De hkm Valencia valt heel erg breed.
Maat 42 xw-r is officieel 43 cm breed en 47 hoog.
Heb ze zelf ook gehad toen m’n kuiten 45 cm waren. Ze vallen erg ruim, had de elastiek niet eens nodig.

Ze hebben van hkm nu ook een model met veters, de Beatrice.

De xw-r heeft in maat 42 een hoogte van 48 cm een een kuitmaat van 43 tot 48 cm.

De laarzen van hkm zijn echt een aanrader, niet enorm gek duur. Maar wel kwaliteit en zien er ook nog eens leuk uit.

Ps, hypostore heeft nu 25% korting die ook op de laarzen geld :o
De Beatrice zou dan ongeveer 112 euro zijn

Avalanche

Berichten: 16037
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:45

samirah schreef:
Avalanche schreef:
Ook niet in die maat, ben ik bang. Ik heb toen ook naar de Wild River gekeken en die was volgens mij max maat 42 kuitmaat.


Mountain horse heeft ook verschillende hoogte/breedte maten. De wild river in 42rw uitvoering voldoet op papier aan de wensen van ts.
Zo hebben ze er wel meer.

https://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen ... iver-brown

Zelf veel plezier gehad van de Fuller fillies laarzen. Destijds nog te koop via Amazonexl. Nu rechtstreeks bij henzelf/plussinboots. Met verzenden zit je dan ook qua bedrag aan een mooie mountain horse laars. Het is net wat iemands persoonlijke voorkeur heeft.

Mountain Horse vind ik wel echt een aanrader. Ik heb wat toen de Dressage High Rider heette en inmiddels heb ik die laarzen al 20 jaar. Toen kostten ze overigens ook 300 euro :') en dat was 20 jaar geleden een hoop geld (nog). Maar nog steeds de helft of minder van een Petrie laars en ze blijven echt goed.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Rijlaarzen extreem brede kuit gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:15

Misschien pas je de Suedwind Nova vegan laars? Die is er in heel veel verschillende maten.
Ik heb 'm ook als tijdelijke laars gekocht voor erbij, erg fijn laarsje wel. En kunstleer dus je doet ze zo met een doekje af als je bijv naar strand bent geweest met het zoute water.

Afbeelding