Stijve rijlaars gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 21:45

Mmm, klinkt misschien wat dubieus :'), maar ik ben dus op zoek naar een nieuw paar rijlaarzen met stevig of stijf leer. Momenteel heb ik 7 jaar de petrie Melbourne maar ik wil weleens wat nieuws. Dus Mountain Horse Sovereign laarzen besteld, prachtige dingen maar zó soepel, eigenlijk te naar mijn smaak. Mijn huidige laarzen zijn vrijwel niet ingezakt en bijna nog zo stevig als toen ik ze net kocht, van de nieuwe heb ik het idee dat ze zó los worden en je ze dan kunt omflappen bij de enkel. En daar zit het probleem: mijn enkels zijn zo slap dat ik ondersteuning van een laars nodig heb, anders kan ik bijna niet meer rijden. Het is dus belangrijk dat ze enigszins stevig blijven - op het normale inzakken na.

Iemand de gouden tip voor mij? Ik heb lange benen, dus laarzen met een hoogtemaat van 50cm is minimaal. Voor nu nog wel op zoek naar standaardmaten, dus geen bijzonder duur maatwerk. Budget tot €400,-.

Hoor het graag *\o/*

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:50

Ik wil ook stijve laarzen, ben van mezelf al te flexibel :') Maar ik kom altijd terug bij petrie. Voordeel dat zij uitgebreidere standaardmaten hebben. Bij andere, goedkopere, merken pas ik niet in de standaard maten, petrie wel.

Ik wilde ook nog donkerbruin en daar bleven ze toch bovenaan staan.

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:59

Ik denk dan ook direct aan Petrie.. Alleen dat zit boven je budget denk ik. Ben al even niet op laarzen zoektocht geweest..

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:00

Er zijn nog best een paar opties onder de 400 euro. Helemaal als je wacht op een kortingsactie

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 22:05

Ja, voor €400,- zijn er best wat petrie modellen. Ik vind alleen de voet daarvan niet mooi. De neus is zo puntig en ondanks dat ik geen bijzonder grote voeten heb (mt 40) lijkt het net alsof ik clownsschoenen draag :') Vandaar dat het niet eerste keus is. Valt de rest af, dan is dat helaas de enige optie.

Lotte22
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-07-16

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 11:59

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn enkels klappen snel dubbel dus ik was ook op zoek naar iets stevigs. Ik ben uitgekomen op het model Bellini van De Niro. Die heeft een smalle enkel en ze worden voor mij nu gemaakt in de brushed uitvoering. Dat leer is steviger dan de normale uitvoering. Ik heb ze dus nog niet maar wat een verschil al toen ik ze aan het passen was in de winkel. Dus ik hoop dat het doet waar ze voor bedoeld zijn. Misschien is het ook iets voor jou, ze zijn alleen wel boven je budget...

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:04

Met mijn flubber enkels kwam ik toch altijd uit bij maatwerk Petrie. Ik heb veel verschillende merken geprobeerd maar de Petries waren toch altijd favoriet en bleven ook het langst mooi.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:12

Petrie is ook het enige wat in mij opkomt. Ik heb al een aantal jaar de Petrie Luca en ik heb juist een hekel aan die laarzen omdat ze zo stijf zijn en niet soepeler worden, dus wellicht kan je dat model proberen.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:16

Lotte22 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn enkels klappen snel dubbel dus ik was ook op zoek naar iets stevigs. Ik ben uitgekomen op het model Bellini van De Niro. Die heeft een smalle enkel en ze worden voor mij nu gemaakt in de brushed uitvoering. Dat leer is steviger dan de normale uitvoering. Ik heb ze dus nog niet maar wat een verschil al toen ik ze aan het passen was in de winkel. Dus ik hoop dat het doet waar ze voor bedoeld zijn. Misschien is het ook iets voor jou, ze zijn alleen wel boven je budget...

Is ruim boven het budget van TS aangezien de bellini vanaf €700 gaat.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:41

Petrie Padova?

Hebben volgens mij een iets rondere neus dan de Melbourne en een harde schacht.
Binnen je budget ook volgens mij

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Stijve rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:43

Je zou eens kunnen kijken of Cavallo de goede maten voor je heeft. De mijne waren stijve kachelpijpen om het zo maar te zeggen.