Rij overall vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 12:48

Ik heb tijdens BF een rij overall gekocht. Nu is deze binnen en zijn de pijpen vrij lang. In zoverre lang dat ze op de grond vallen en ik eigenlijk mn voeten niet meer zie. Hij zit verder prima en trekt zelf een beetje in mn kruis als ik mn handen omhoog houd.

Als je op je paard zit en op de kar heb je logischerwijs je benen gebogen en is het fijn als ze wat langer zijn. Maar gezien de mega modderige weides ben ik niet echt gelukkig met een broek die ik door de modder moet sleuren.

Mensen met een (rij)-overall / skipak: hoe valt die van jullie (mogelijk met foto)?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:22

Ik heb een paar jaar geleden met een kortingsactie op het WK de rijoverall van HGG gekocht. Ik heb drukknoppjes op mijn pijpen. Die zet ik wat smaller zodat broekspijp op schoen valt en niet over de grond sleept.

Welke heb je gekocht? Geloof dat ze bij HGG naast de standaard maten ook lengte en breedte maten hebben. Ze hebben daarnaast drie varianten. Een voor kleine kinderen. Een voor de jeugd en voor gewone grote mensen. Kleine mensen passen overigens de grote jeugdmaten ook. +:)+ De jeugdmaten gaan tot maat L wat ongeveer past tot een lengte van 176 cm. Die jeugdmaten heb je niet alleen in lengtematen, maar ook in ingekorte maat met 6cm kortere benen.

Dit is het andere rijoverall topic. Staan denk alleen niet zoveel foto's in. :=

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:43

Nog gelukt met je broekspijpen? Heeft de rijoverall je lekker warm gehouden de afgelopen dagen?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 10:29

Neh :( De eigenaresse van mijn bijrijdpaarden had ze besteld (voor haar ook een) en we willen allebei een maat kleiner. Maar ze had ze nog niet teruggestuurd dus ik heb wat afgezien in de kou.

Stel je voor: 4 lagen kleding, winterjas, 2 fleecedekens en 2 menschorten over elkaar heen en het nog vreselijk koud hebben. :') Mennen in de winter is afzien. :')

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:44

Ik heb er ook eentje gedragen. (mijnes staat nu te koop)
Qua lengte zijn de pijpen misshcien ook iets aan de lange kant. Maar de binnenvoering had eigenlijk ook net zo lang mogen zijn als de buitenkant. Want deze trekt inderdaad ook een beetje als ik zit in de auto, op de fiets of op de kar. Maar de pijpen zijn dan wel lang genoeg.

Foto heb ik niet. Want hij is niet charmant. :') Hij is eigenlijk qua omvang te groot, moest een maat groter anders was die binnenvoering helemaal krap.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 10:48

Cchanny schreef:
Ik heb er ook eentje gedragen. (mijnes staat nu te koop)
Qua lengte zijn de pijpen misshcien ook iets aan de lange kant. Maar de binnenvoering had eigenlijk ook net zo lang mogen zijn als de buitenkant. Want deze trekt inderdaad ook een beetje als ik zit in de auto, op de fiets of op de kar. Maar de pijpen zijn dan wel lang genoeg.

Foto heb ik niet. Want hij is niet charmant. :') Hij is eigenlijk qua omvang te groot, moest een maat groter anders was die binnenvoering helemaal krap.


Duidelijk. Dan heb jij soort van hetzelfde probleem als ik. Ben benieuwd of een maat kleiner voor mij betekent dat het echt TE strak gaat zitten in mn kruis. Maar we wachten nog even af.

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:03

Iris82 schreef:
Cchanny schreef:
Ik heb er ook eentje gedragen. (mijnes staat nu te koop)
Qua lengte zijn de pijpen misshcien ook iets aan de lange kant. Maar de binnenvoering had eigenlijk ook net zo lang mogen zijn als de buitenkant. Want deze trekt inderdaad ook een beetje als ik zit in de auto, op de fiets of op de kar. Maar de pijpen zijn dan wel lang genoeg.

Foto heb ik niet. Want hij is niet charmant. :') Hij is eigenlijk qua omvang te groot, moest een maat groter anders was die binnenvoering helemaal krap.


Duidelijk. Dan heb jij soort van hetzelfde probleem als ik. Ben benieuwd of een maat kleiner voor mij betekent dat het echt TE strak gaat zitten in mn kruis. Maar we wachten nog even af.

Ja, ik pak hem daardoor eigenlijk niet meer.. Want echt comfortabel is het niet.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:25

@iris: Dat is balen. Geen optie voor variant met kortere beenlengte? Welke merk/model hebben jullie? Dat waren hoop laagjes. Ik vaak alleen maar 2 laagjes merinowol als bovenkleding en merinowollen legging onder de rijoverall. Tenzij het natuurlijk echt heel koud is. Dat we in Zweeds lapland gingen rijden had ik er idd nog een warm vest extra onder en ipv merinowollen legging had ik er gewoon een softshell winterrijbroek onder. :D Maar toen was het ook -18 en zo koud zal het hier in Nederland niet zo snel worden denk ik. #kloptaf

@chantal: Dat is jammer dat hij net niet lekker past. -O- Was er geen variant met langere beenlengte zodat hij qua omvang dan niet meer te groot is? Of was dat die van Fengur van Kramer? Die heeft denk ik geen lengte/breedtematen. Dat wordt dan geen rijoverall meer? Dan maar een skibroek van Decathlon ofzo?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 12:38

Ja precies! Het is idd de Fengur van Kramer! Hmm goed om te weten dat er nog overalls zijn waarbij lengte en breedtematen wel een ding zijn!!

Nou, ik zat dus op de kar! Dat was de reden waarom ik het zo koud had! Als je aan het lopen of rijden bent is het natuurlijk heel anders. Merkte ook dat toen ik het paard aftuigde ik binnen 2 minuten weer gewoon op temperatuur was. Maar stilzitten in de kou is niet bevorderlijk.

Ik ga toch eens kijken voor de HGG!!

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:48

Iris82 schreef:
Ja precies! Het is idd de Fengur van Kramer! Hmm goed om te weten dat er nog overalls zijn waarbij lengte en breedtematen wel een ding zijn!!

Nou, ik zat dus op de kar! Dat was de reden waarom ik het zo koud had! Als je aan het lopen of rijden bent is het natuurlijk heel anders. Merkte ook dat toen ik het paard aftuigde ik binnen 2 minuten weer gewoon op temperatuur was. Maar stilzitten in de kou is niet bevorderlijk.

Ik ga toch eens kijken voor de HGG!!



Kost wat, maar dan heb je wat. 8-) Als je nog in een jeugdvariant past scheelt het ook een hoop geld. :j

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:49

Bagheera_206 schreef:
@iris: Dat is balen. Geen optie voor variant met kortere beenlengte? Welke merk/model hebben jullie? Dat waren hoop laagjes. Ik vaak alleen maar 2 laagjes merinowol als bovenkleding en merinowollen legging onder de rijoverall. Tenzij het natuurlijk echt heel koud is. Dat we in Zweeds lapland gingen rijden had ik er idd nog een warm vest extra onder en ipv merinowollen legging had ik er gewoon een softshell winterrijbroek onder. :D Maar toen was het ook -18 en zo koud zal het hier in Nederland niet zo snel worden denk ik. #kloptaf

@chantal: Dat is jammer dat hij net niet lekker past. -O- Was er geen variant met langere beenlengte zodat hij qua omvang dan niet meer te groot is? Of was dat die van Fengur van Kramer? Die heeft denk ik geen lengte/breedtematen. Dat wordt dan geen rijoverall meer? Dan maar een skibroek van Decathlon ofzo?

Red het nu ook met diverse laagjes, als Veter straks weer fanatiek voor de kar staat kijk ik misschien weer even verder :) Mijnes is inderdaad ook Fengur van Kramer.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 12:55

Bagheera_206 schreef:
Als je nog in een jeugdvariant past scheelt het ook een hoop geld. :j


:') -O-

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:15

Ik heb op de wagen altijd gewoon een skibroek (gewoon eenvoudig modelletje, die ik nu heb was uit de aanbieding bij de Lidl en gaat nu zijn 3e winter in) aan met daar boven een goede jas. Met daar onder wel een goede rijbroek, en dikke trui met daar onder ook nog laagjes.
En goed werklaarzen er onder om warme voeten te houden. Outdoor laarzen enzo voldeden niet en zijn ellende (hooi en bontjes aan de binnenkant gaan niet samen). Deze laarzen hebben dikke zolen, veiligheids neuzen en zijn neopreen gevoerd, heerlijk!
Samen met een paar verwarmde handschoenen (die ik nu pas net aan het testen ben) gaat dit helemaal prima op de kar.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:32

Ik heb een winter overall van Van Cranenbroek. Heerlijk warm. Zeker niet te lang maar ook niet heel kort. Ik heb helaas geen staande foto met mezelf erin.



Afbeelding

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:46

Dennis schreef:
Ik heb op de wagen altijd gewoon een skibroek (gewoon eenvoudig modelletje, die ik nu heb was uit de aanbieding bij de Lidl en gaat nu zijn 3e winter in) aan met daar boven een goede jas. Met daar onder wel een goede rijbroek, en dikke trui met daar onder ook nog laagjes.
En goed werklaarzen er onder om warme voeten te houden. Outdoor laarzen enzo voldeden niet en zijn ellende (hooi en bontjes aan de binnenkant gaan niet samen). Deze laarzen hebben dikke zolen, veiligheids neuzen en zijn neopreen gevoerd, heerlijk!
Samen met een paar verwarmde handschoenen (die ik nu pas net aan het testen ben) gaat dit helemaal prima op de kar.




Wat voor een laarzen gebruik jij Dennis, merk, type? Want mijn voeten kunnen nog wel wat warmer......

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:26

Deze:
https://www.welkoop.nl/gevavi-gs90-werk ... s3_1218994

Een van de weinige werklaarzen die er in maatje 37 is :)) . Laat je niet afschrikken door de slechte recensies, dat was een partij met slechte zolen (had ik ook), maar dat probleem is opgelost. Mijn 1e paar (ging ruim 2 winters mee) was top, toen een paar waar in 1 winter de zolen onder vandaan vielen en daar netjes een setje nieuwe voor gekregen die ik sinds dit najaar draag. Af en toe afspoelen, harde borstel er overheen en als ze weer droog zijn een lik leer-olie er overheen. Mijn paar waar de zolen onder vandaan vielen zag er aan de boven kant als nieuw uit (mijn 1e paar niet netjes mee om gegaan, daar was de boven kant als eerste op door mest en andere ellende).

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:44

Iris82 schreef:
Ja precies! Het is idd de Fengur van Kramer! Hmm goed om te weten dat er nog overalls zijn waarbij lengte en breedtematen wel een ding zijn!!

Nou, ik zat dus op de kar! Dat was de reden waarom ik het zo koud had! Als je aan het lopen of rijden bent is het natuurlijk heel anders. Merkte ook dat toen ik het paard aftuigde ik binnen 2 minuten weer gewoon op temperatuur was. Maar stilzitten in de kou is niet bevorderlijk.

Ik ga toch eens kijken voor de HGG!!


Nog gelukt om wat te vinden. Komt volgende week denk ik wel van pas.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:46

Ik heb een doorwerkpak/winteroverall besteld via een of andere bouwshop. :')
Ik had soort van besloten dat ik er toch niet mee ging rijden. Dus dan was het me de 100 euro voor een laagje siliconen niet waard. :+

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:48

Iris82 schreef:
Ik heb een doorwerkpak/winteroverall besteld via een of andere bouwshop. :')
Ik had soort van besloten dat ik er toch niet mee ging rijden. Dus dan was het me de 100 euro voor een laagje siliconen niet waard. :+


Dat scheelt dan ook weer een hoop geld. Wel chill dat hij dan volgende week aan kan.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:50

Oke, nee, besteld. Nog niet binnen. :P
Ik hoop dat ie vandaag of morgen binnenkomt want brrrrrr.
Al is het ZO NAT bij ons in het bos. We hebben gisteren nog een rondje gedaan en op sommige stukken ruim 30 cm water. Dus ik denk dat het ook qua kar niet zoveel word.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:56

Volgende week denk ik ook waterkou met oostenwind. Zag al gevoelstemperatuur van -10.

Jouw overall kan wel een regenbuitje hebben?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:04

Citaat:
De belangrijkste eigenschap van deze gevoerde winteroverall is de volledig waterdichte en zeer duurzaam stof. Het tijdloze ontwerp is daarnaast voorzien van een kwalitatief hoogwaardige finish die ook voor een uitstekende warmte zorgt. De kenmerken van deze winteroverall zijn de reflecterende striping, versterkte kniestukken en meerdere opbergzakken. Verder beschikt de overall over een rits in het uiteinde van de pijpen waardoor de overall makkelijk aan- en uit te trekken is. S585


https://www.totalprotex.nl/beschermende-kleding/thermo-diepvries/winteroveralls/winteroverall.html


Afbeelding

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:14

Volgens de specs moet ie wel een regenbuitje overleven. :+

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:24

Die ziet er ook wel mooi uit. Ook fijn dat er reflectiestrepen op zitten. +:)+

korbakimmy8

Berichten: 2236
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Re: Rij overall vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:45

Ik heb de rij overall van Hooks.
Ik ben er onwijs blij mee, houd me tot nu toe goed warm met temperaturen van -36 (zweeds lapland). Ik ben 167 en hij is qua lengte bij mij precies goed!

Afbeelding