Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 18:42

Ik ben op zoek naar betaalbare Waterdichte! handschoenen. (waterafstotend zijn ze makkelijker te vinden). En ook jullie ervaringen.

Heeft Decathlon zoiets?

Voornamelijk voor het werk in de stal, dus graag met goede grip. (Evt. ook geschikt om mee te rijden maar geen vereiste want in de winter rijd ik zelden).

En zijn ze fijn genoeg om kleinere dingen vast te pakken of te doen, zonder dat je ze iedere keer uit moet doen omdat ze te 'lomp' zijn..
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 05-12-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47346
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:45


Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:27

Dit is exact wat ik zoek en ik ga zo naar de decathlon. Dus alle tips binnen nu en een uur zijn mooi meegenomen :')

Vernon

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:35

Ik ben heel blij met mijn Sealskinz handschoenen en sokken :D

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:42

Volgens mij heb ik het al eens op bokt geplaatst. Maar écht 100% waterdichte handschoenen bestaan niet (tenzij je latex- of afwashandschoenen neemt).

1. Dan zou je ontzettende zweethanden krijgen (ook als je die normaal niet hebt of je handen koud zijn). Je krijgt dan als nog natte (en dus) koude handen.

2. Er bestaat vooralsnog geen stof geschikt voor handschoenen, die stevig/duurzaam is en waterdicht blijft (zie punt 1). Uiteindelijk gaat het altijd doorlekken.

Je kunt dus het best opzoek naar een redelijk waterdichte handschoen die ademt. Bij Decathlon staat het meestal wel op het kaartje aangegeven. Als je snel koude handen hebt dan kun je (synthetische, zijden of wollen!) onderhandschoenen dragen.

Edit:
Sasqiua schreef:
100% waterdichte handschoenen zul je naar alle waarschijnlijkheid niet gaan vinden. Alleen latex handschoenen zijn waterdicht. Deze laten dan ook meteen het nadeel zien van 100% waterdicht, je krijgt er zweethanden in en dan dus alsnog natte handen. Wintersport handschoenen zijn inderdaad het meest waterdicht. Deze zijn waterdicht met een membraan, waardoor vocht wel naar buiten kan maar niet naar binnen. Echter is een membraan kwetsbaar en kan het gaan doorlekken als de regen aanhoudt.
Softshell handschoenen zijn niet waterdicht, wel winddicht. Het voordeel van softshell is dat de eerste druppels eraf glijden en dat als het nat wordt de stof weer snel droogt.
Wat je zou kunnen doen in erge natte omstandigheden is een handschoen eroverheen die je bij het tankstation kunt vinden. Echter geldt ook voor deze dat als je ze te lang aan houdt je natte handen krijgt van het zweet.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:05

Ik gebruik altijd oranje gevoerde waterdichte grip werkhandschoenen showa 406, in de winter spuiten met de hogedrukspuit, auto wassen, waterbakken schoonmaken, staart wassen als nodig, lekker gevoerd en warm en zeker een jaar lang echt waterdicht bij mij, voor mij een uitkomst! En ook als ze nat zijn of met zeep behoud je superveel grip. Er is wel een filmpje van te vinden waarop ze het demonstreren. Qua ademen, ik vind deze prima, ik heb er nog nooit koude handen in gekregen van zweet oid.

En ze hebben ze zelfs in mijn maat (mini dameshandjes) en ze passen perfect.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:19

Sealskinz zijn heel fijn!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:27

Sealskinz. Geen zweethanden en toch met je handen in de waterbak kunnen zitten om het ijs eruit te breken. Echt, als het op waterdichtheid aankomt, nooit weer iets anders dan sealskinz.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:44

Ik heb de sinner skyhill dry-s handschoenen. Heerlijk warm en nog geen natte handen gehad

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:52


Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 22:38

Oh wacht sorry ik was misschien wat overdreven met mijn uitroeptekens bij waterdicht. Maar ik bedoel waterdicht ipv waterafstotend. Het is niet zo dat ik er mee wil gaan zwemmen en dan droge handen houden, bij wijze van :D Ik ben ook geen enorme koukleum maar ik zoek wel winter thermo handschoenen, maar niet overdreven met verwarminkjes erin ofzo. En zo rond de 20 euro had ik in mijn hoofd. Mijn oude zijn van ELT = Walthausen ? maar zijn aan vervanging toe.

In ieder geval bedankt bokkers tot nu toe. En benieuwd of Selina nog iets gezien heeft bij Decathlon *D ?

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:03


Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:55

Ik volg geïnteresseerd mee ! Ik ben zo’n koukleum . Voor diegenen die Sealskinz aanraden, welk type bedoelen jullie dan?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 07:17

Lukasje schreef:
Ik volg geïnteresseerd mee ! Ik ben zo’n koukleum . Voor diegenen die Sealskinz aanraden, welk type bedoelen jullie dan?


Ik denk dat ik een paar dunne niet zo warme heb. De Sea Leopard. En ik heb de paardrijhandschoen. De Elgin. Ik heb ze al even dus heb werkelijk geen idee of ze nog nieuw te koop zijn.

Denk dat voor een koukleum verwarmde handschoenen ook wel lekker zijn. Sealskinz heeft maar 2 paar in het assortiment die zijn verwarmd.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:54

Ik gebruik:

Latex tuinhandschoenen voor echt 100% waterdicht.
Neopreen duikhandschoenen (!): niet 100% waterdicht, maar houden wel warm (tot rond het vriespunt).
Een waterdichte overwant van de Decathlon over gewone handschoenen.
Motorhandschoenen als het echt de spuigaten uitloopt. Maar lekker werkt dat niet.

Wanten zijn warmer dan handschoenen, maar werken moeilijk.
Sealskinz vond ik erg tegenvallen (had ze op de brommer, toch minder warm en minder waterdicht dan ze beweren. Of ik had een slecht paar, dat kan ook).

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:34


Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 09:32

Selina schreef:
Ik heb uiteindelijk deze gekocht. Ze zijn er ook in volwassen maat maar ik heb baby handjes :+

Ik vond beweeglijkheid belangrijk en waterafstotend was goed genoeg voor me.

https://www.decathlon.nl/p/warme-handsc ... 80&c=ZWART


Beweeglijkheid is idd een punt! Hopelijk warme handjes voor jou nu :D


Maar heeft niemand ervaring met handschoenen van de 'standaard' paardenmerken onder de 25/20 euro :$ ?
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 07-12-23 09:49, in het totaal 4 keer bewerkt

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:41


Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 17:00

Niet goedkoop, maar zien er wel heel fijn uit Skessa!


Ben nu al in verschillende winkels Oxxa tegengekomen, maar die hebben ze iedere keer alleen maar in grote (heren) maten das wel jammer. Ik vind het toch wel fijn dat ik ze eerst kan passen, dus niet online bestellen.

Vandaag toch maar even naar Decathlon geweest en daar niet-te-dik-niet-te-dunne waterdichte skihandschoenen meegenomen. Voor een tientje wel even te proberen of dit werkt zo aangezien we volgende week allemaal sneeuw en vriezen krijgen. Mijn oude handschoenen van ELT/Walthausen zijn overal kapot na vele jaren gebruik.

Maar ik sta nog steeds openen voor suggesties, winterhandschoen als tweede huid/flexibel/geen bewegingsbelemmering/waterdicht/warm...

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:46

Mocht je tevreden zijn van je decathlon aankoop, laat je dan aub weten welk type het is ?

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 19:11


Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:31


Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 19:55

Inmiddels week in gebruik. Het is niet dat ik een extreme koukleum ben ofzo, maar soms wel wat last van koude vingers - al zijn dit natuurlijk de koudste weken van het jaar. Ze zijn niet super dik maar wel te dik om sluitingen vast of los te maken ofzo. Blijven ook niet echt aan je polsen hangen maar dat probleem heb ik al vrij vaak. Goed waterdicht tijdens mijn voeremmers-afwas in het beekje. Verder prima qua prijs kwaliteit.

Mijn idee van dit topic was toch om richting winter-paardrijhandschoenen te zoeken aangezien die flexibeler zouden zijn. Maar deze winter kom ik vast wel door.

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:16


Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Winter handschoenen ! waterdicht ! Decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:59

Ik ben echt helemaal fan van de werkhandschoenen. In de zomer gewoon de tuinhandschoenen van de Action en in de winter gevoerd met fleece van bijv Lemieux of Kramer:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijhandsch ... ..S...S%3e

Als het echt -6 is doe ik er nog een dunne onderhandschoen onder.

Ik vind het zo’n uitvinding! Je houdt zoveel gevoel in je vingers en ze zijn echt nooit nat. Ideaal, nooit weer anders.