Echt goede waterdichte winterjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 10:22

Lieve bokkers

Kunnen jullie mij helpen zoeken naar een echt goede winterjas?

Een winterjas die warm en waterdicht is?
Een outdoor deken voor een paard is ook goed waterdicht en warm dus waarom lijkt een jas als dat onmogelijk te vinden?

Budget maakt mij niet zoveel meer uit :+ ben het zat om steeds nat te regenen

Regenjassen zijn geen optie, ik wil ook met een onverwachte bui gewoon droog kunnen blijven zonder steeds na te denken dat ik een extra jas mee moet nemen.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:24

Ik heb super blij met mijn the North Face 3 in 1 jas. Hij fungeert als gewone regenjas, als het droog is maar wel koud kun je de donsjas aandoen, en samen over elkaar heb je een waterdichte winterjas. Nu hoef je niet perse deze te kopen, maar dit concept vind ik echt top.
Ben ook heel blij dat ik eindelijk eens iets goeds heb gekocht voor wat meer geld.
https://www.bever.nl/p/the-north-face-s ... 30EALw_wcB

Zo te zien nu ook nog flink afgeprijsd.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:32

Ga naar een goede outdoor zaak, genoeg keuze.
Zoek een jas met een waterkolom van minimaal 10.000 mm en dan zou je toch droog moeten blijven.

DayDream21

Berichten: 1078
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:35

Ik heb enkele weken geleden deze jas gekocht: https://www.agradi.nl/pk-jas-onana-blue ... AVEALw_wcB

Ik ben er zoooo blij mee! Hij is echt heel warm en goed waterdicht. De druppels blijven er gewoon op liggen. En omdat hij aan de achterkant een rits heeft kan je er ook goed mee rijden. Ik baal er nu echt van dat ik niet eerder in een goede jas heb geïnvesteerd, jaren lang voor niks kou geleden :')

Joy_Mennings

Berichten: 2291
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:36

Ik heb twee jassen van Navahoo. Beide erg warm. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de waterdichtheid, maar ben nog nooit doorgeregend in die jas.

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:38

Ik ben heel blij met de Horze Brooke. Heel warm, waterdicht, steekzakken voor je handen, en van die halve handschoenen aan de mouwen voor als je je handschoenen vergeten bent. Alleen wel zo warm dat ik hem met alles behalve rijden aan heb, dan krijg ik het te warm :D .

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:40


miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:57

DayDream21 schreef:
Ik heb enkele weken geleden deze jas gekocht: https://www.agradi.nl/pk-jas-onana-blue ... AVEALw_wcB

Ik ben er zoooo blij mee! Hij is echt heel warm en goed waterdicht. De druppels blijven er gewoon op liggen. En omdat hij aan de achterkant een rits heeft kan je er ook goed mee rijden. Ik baal er nu echt van dat ik niet eerder in een goede jas heb geïnvesteerd, jaren lang voor niks kou geleden :')

Dat ziet er wel een mooie en fijne jas uit ja! Mag ik vragen welk soort stof er zit op de buitenzijde? Heb je er toevallig een detailfoto van?

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:05


Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:26

Decathlon, echt. Ik heb daar een jas gekocht, waterdicht, met een afneembare fleece.
Was €65.

Ik zoek zelf ook nog een jas tot onder mijn welgezette achtersteven, maar een slanke taille en een dikke reet is blijkbaar een probleem voor vele ontwerpers :+

Jassen steken altijd vast hier op het breedste van de heup, dus altijd een natte onderbroek omdat de regen op mijn vormen drupt :')

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:41

Ik heb een ski jas voor de winter. Warm, waterdicht en bedoeld om mee te sporten. Dit jaar ook een zeiljas gekocht, voor zoals nu met 10 graden ook fijn. Nu zou ik weg smelten met de ski jas als ik bezig ben.
De zeiljas is voor de zomer ook fijner dan mijn simpele regenjas. Met die regenjas kan ik net zo goed niks aan doen. Ik wordt nat van het zweet of nat van de regen. En als je hem vergeet mee te nemen zit je er ook mee. -O-

Zowel de ski als zeiljas vond ik niet duur. En houden aardig wat water tegen. Tot nu toe houdt het ook hoosbuien. Ja vast geen 8 uur achter elkaar. Maar dan ben ik hopelijk toch al een paar uur binnen. :))
Ik heb ook een lange regen-rij-jas. Ook heerlijk. Veel ruimte om laagjes aan te doen ook en grote capuchon die over de cap past. Bij écht koud weer heb ik ski jas en rijrok aan met rijden.

BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:45

Ik heb een outdoor hondentrainingsjas van pinewood. Die is goed waterdicht. Lekker veel zakken. Fijn om ook nog dingen te kunnen doen.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:50


DayDream21

Berichten: 1078
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:05

miezelke schreef:
DayDream21 schreef:
Ik heb enkele weken geleden deze jas gekocht: https://www.agradi.nl/pk-jas-onana-blue ... AVEALw_wcB

Ik ben er zoooo blij mee! Hij is echt heel warm en goed waterdicht. De druppels blijven er gewoon op liggen. En omdat hij aan de achterkant een rits heeft kan je er ook goed mee rijden. Ik baal er nu echt van dat ik niet eerder in een goede jas heb geïnvesteerd, jaren lang voor niks kou geleden :')

Dat ziet er wel een mooie en fijne jas uit ja! Mag ik vragen welk soort stof er zit op de buitenzijde? Heb je er toevallig een detailfoto van?


Het is een stevige stof aan de buitenzijde. Lastig te omschrijven, maar ik heb wel een detailfoto. Hopelijk is die duidelijk genoeg.

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:09

Ik heb een fijne snowboardjas van Dope!
Je moet in ieder geval een jas met waterkolom van minstens 15.000mm hebben voor waterdichtheid.

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:11

DayDream21 schreef:
Het is een stevige stof aan de buitenzijde. Lastig te omschrijven, maar ik heb wel een detailfoto. Hopelijk is die duidelijk genoeg

Ah ja, eerder een matte, ruwere stof en geen glanzende ritselende stof precies, klopt?

DayDream21

Berichten: 1078
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:14

miezelke schreef:
DayDream21 schreef:
Het is een stevige stof aan de buitenzijde. Lastig te omschrijven, maar ik heb wel een detailfoto. Hopelijk is die duidelijk genoeg

Ah ja, eerder een matte, ruwere stof en geen glanzende ritselende stof precies, klopt?


Inderdaad een matte, ruwere stof.

horsii

Berichten: 7620
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:16

Owney. Ideaal en echt perfect waterdicht.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:21


Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:26

Ik vind winterjassen ook zó ingewikkeld.

Vorig jaar bij de EJ liep ik tegen deze aan. Toen nog een stuk duurder, maar hij zat zo onwijs goed.
Na wikken en wegen meegenomen en vanaf seconde één zo zo zo zo blij mee. Lang, warm, je kan er goed in bewegen en paardrijden.

Heb ‘m nu meerdere keren gewassen en nog steeds 100% waterdicht. Ik kan ‘m echt iedereen aanraden. Leef in dat ding. :+

https://www.agradi.nl/montar-jas-dicte- ... CBEALw_wcB

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 20:18

super bedankt voor alle reacties :D

ik zie wel al een aantal jassen die mijn wel wat lijken. ik zal zeker de waterkolom in de gaten houden.

ook wel een aantal jassen waarbij waterafstotend staat, mijn ervaring is dat die met een echte bui alsnog doorlekken en daarna nooit meer goed blijven in een kleine bui....

ik heb paarden in eigen beheer en moet echt in hoosbuien soms uitmesten en voeren, dus de jas moet echt minstens 2 uur tegen een hoosbui kunnen.
mijn huidige jas kan ik dan uitwringen en heeft minstens 2 dagen nodig om weer droog te worden ;(

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:33

Ik heb op stal een ouderwetse lange waxjas hangen. 2 maten te groot zodat ik, als het regent, de jas over mijn gewone jas aandoe. Ik heb een hekel aan regen en ook aan natte kleding.

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:36

Wellensteyn Schneezauber. Beste koop ooit. Nu de tweede winter waarin ik geen last heb van welk weer dan ook. Uit Zwitserland, daar zijn ze wel wat gewend qua winterweer :)

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:30

hiphorse schreef:
super bedankt voor alle reacties :D

ik zie wel al een aantal jassen die mijn wel wat lijken. ik zal zeker de waterkolom in de gaten houden.

ook wel een aantal jassen waarbij waterafstotend staat, mijn ervaring is dat die met een echte bui alsnog doorlekken en daarna nooit meer goed blijven in een kleine bui....

ik heb paarden in eigen beheer en moet echt in hoosbuien soms uitmesten en voeren, dus de jas moet echt minstens 2 uur tegen een hoosbui kunnen.
mijn huidige jas kan ik dan uitwringen en heeft minstens 2 dagen nodig om weer droog te worden ;(


Dat staat inderdaad bij de Montar jas die ik noemde. Hier de paarden ook aan huis & 24/7 buiten dus ik sta (helaas) ook 9 van de 10 keer in de hoosbuien te martelen. Deze is echt 1000% waterdicht.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:39

Didriksons! Echt heerlijk warm en 100 procent waterdicht.
Sluit lekker hoog in de kraag, geen sjaal meer nodig.
Ik heb zo’n 3/4-model (eentje voor netjes en eentje voor op stal), om mee te rijden pak ik m’n North Face-jack, dat dan weer wel…