Echt goede waterdichte winterjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2891
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:44

Waxjas van Barbour. Gaan eeuwen mee en je blijft altijd droog.

Smotz

Berichten: 669
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:29

Heel tevreden met m'n ongevoerde regenjas van Carhartt en winterjas van HH Workwear.
Die van Carhartt gaat nu zeker 5 jaar al mee, top ding en blijft waterdicht in langdurige regen.

Die van HH Workwear, de Helly Hansen Luna winterjas (niet de softshell!) gaat nu de tweede winter in.
Heeft een water kolom van 20.000, daar moet je op letten. En de jas is van goed stevige stof, niet van dat zachte technische spul (die ANWB jassen waren voorheen ook harder, nu wat mij betreft te zachte stof).
Enige nadeel is dat de kraag te krap zit voor een sjaal als je een trui of bodywarmer aan hebt. Maar ding is mega wind en waterdicht.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:55

Revolution Race heeft fijne jassen, in de stromende regen en met harde wind nog steeds droog.
Voordeel vind ik dat er ritsen onder de oksels open kunnen wat erg fijn is als het net te warm is met alles dicht maar je wel droog wilt blijven.

Ik heb een dunne met een vest er onder, maar ze hebben ook winterjassen

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:58

Een goede zeiljas werkt ook. Ik heb er een van Decathlon, en die beviel zo goed dat ik, nadat ik met verf erop geknoeid had ^) , meteen weer dezelfde opnieuw heb besteld. Nu heb ik er eentje om in te klussen en eentje voor de net.

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:04


Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 00:09

xSannee schreef:
Hier dit jaar een ANWB jas gekocht!
Al heel wat uren met de hond in de regen gelopen en elke keer echt helemaal droog thuis gekomen :D


https://www.anwb.nl/webwinkel/p/76959/s ... 227&cat=20
Ik heb deze, maar ze hebben verschillende modellen.

Ik heb dezelfde maar in een andere kleur. Erg fijne jas. Laatst een keer mee in een stortbui gestaan en regen rolt er zo vanaf.
Ben sowieso wel fan van Human Nature jassen, heb nog een ouder model thuis hangen die ik nu een jaar of 4 heb maar het ook nog altijd goed doet. Heb wel het idee dat die net wat warmer is dan die uit de link. Maar deze van de link heeft geen nepbont aan de binnenkant en de andere die ik heb wel. Vriendin van mij heeft een vergelijkbare met nepbont aan de binnenkant die ze ook al jaren heeft :)

Gladijs
Berichten: 535
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Echt goede waterdichte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:18

Ik heb een Anky winterjas van een aantal jaar geleden die is echt geweldig. Warm en waterdicht, nog steeds.
Ik heb nu mijn oog op een Le Mieux Loire in het lang, die schijnen ook echt top te zijn.
Mijn paarden ook in eigen beheer, maar voor echte regen zonder kou heb een hele goede lange regenjas van HKM. Echt een top ding.

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:25

Danuah schreef:
Ik vind winterjassen ook zó ingewikkeld.

Vorig jaar bij de EJ liep ik tegen deze aan. Toen nog een stuk duurder, maar hij zat zo onwijs goed.
Na wikken en wegen meegenomen en vanaf seconde één zo zo zo zo blij mee. Lang, warm, je kan er goed in bewegen en paardrijden.

Heb ‘m nu meerdere keren gewassen en nog steeds 100% waterdicht. Ik kan ‘m echt iedereen aanraden. Leef in dat ding. :+

https://www.agradi.nl/montar-jas-dicte- ... CBEALw_wcB

Deze is waterafstotend niet waterdicht. Flinke bui ken die hebben maar loop je uren in de regen lekt die hartstikke door is mijn ervaring.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:17

Spenk schreef:
Danuah schreef:
Ik vind winterjassen ook zó ingewikkeld.

Vorig jaar bij de EJ liep ik tegen deze aan. Toen nog een stuk duurder, maar hij zat zo onwijs goed.
Na wikken en wegen meegenomen en vanaf seconde één zo zo zo zo blij mee. Lang, warm, je kan er goed in bewegen en paardrijden.

Heb ‘m nu meerdere keren gewassen en nog steeds 100% waterdicht. Ik kan ‘m echt iedereen aanraden. Leef in dat ding. :+

https://www.agradi.nl/montar-jas-dicte- ... CBEALw_wcB

Deze is waterafstotend niet waterdicht. Flinke bui ken die hebben maar loop je uren in de regen lekt die hartstikke door is mijn ervaring.


Gelukkig, na uren regen, nog geen last van gehad.