Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:48

Ik vind dit best een serieuze beschadiging en kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit "zomaar" ontstaat... daar moet toch iets heel ruws aan te pas gekomen zijn :? Kan het niet een scherp randje of stukje klittenband van je jas zijn geweest of zoiets...?

Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat een winkel hiervan denkt dat je er toch echt met iets raars tegenaan hebt zitten schuren of dat je een kat op schoot hebt gehad ofzo..... Y;(

Zou het wel melden bij de producent, met je verhaal en de vraag wat zij denken dat dit kan veroorzaken, omdat je graag wilt voorkomen dat je meer van dit soort beschadigingen krijgt. En zou dan heel benieuwd zijn naar hun reactie n.a.v. je verhaal dat je geen idee hebt hoe dit zo snel zo lelijk heeft kunnen worden.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:55

gonniee schreef:
In december heb ik een nieuwe rijbroek gekocht. Geen cheap ass ding, maar een serieuze broek. Ik heb er inmiddels welgeteld twee keer mee gereden. Na het rijden had ik veel haaltjes uit de stof op mijn bovenbeen. Ik kan me voorstellen dat mijn zweepje hier een paar keer langs is gekomen. Ik rijd met een gewone dressuurzweep, en deze komt dus af en toe langs mijn been.

Ik heb foto's gemaakt en opgestuurd naar de klantenservice. Zij geven aan alleen garantie te geven op fabrieksfouten. En ik heb de broek niet juist gebruikt, want mijn zweepje mag niet langs mijn been gaan. Dan is het wrijving en heb ik dus zelf de schade aan de broek aangebracht.

Dit lijkt me niet de juiste uitleg van normaal gebruik van de rijbroek. Of zie ik dat verkeerd? Heeft iemand van jullie wel een zo snel slijtage aan een rijbroek gehad? Of ervaring met een klantenservice die op deze manier regeert?


[ [url=m/8rHaIl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh jeetje bizar, ik zal evt juridisch advies (juridisch loket, rechtsbijstand) opvragen. Je mag verwachten van een broek dat hij wel wat langer meegaat, wel of niet met een zweepje er langs. Dus ik zou er echt wel werk van maken. Maak een foto van je zweepje, stuur de foto van de broek mee en ga eens kijken wat je hier juridisch mee kan doen. Ze proberen er gewoon onderuit te komen.. Ik zou dit niet normaal vinden.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:57

Ik zou toch denken dat er iets ruws aan je zweepje zit, zo vanaf de foto zou ik als verkoper eigenlijk ook denken dat dit oneigenlijk gebruik van de broek is.

En anders kan de stof echt heel weinig hebben inderdaad.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:06

Enzo_Ollie schreef:
Wij hebben vanuit leveranciersklant afgelopen paar weken ook een aantal klanten in onze mail gehad dat ze door Agradi niet geholpen werden terwijl het wel een klacht was (en die gaf het dus ook niet aan ons door), dus ik zou Back on Track even een mailtje doen!

Fabrieksfout valt juist onder garantie (bij ons iig), je kan de klant daar moeilijk de schuld van geven.. Dan kan Back on Track iig voor zichzelf bepalen wat ze willen


Ik heb dit ook gehad met agradi. Ik had een paar bruine leren horka laarzen gekocht van richting de 200,- euro. Na 1x rijden ging onder de (leren) sporenbandjes de kleur laag eraf. Ik de klantenservice van agradi gemaild: reactie: dat was algemeen bekend bij bruine laarzen dat de kleur minder goed zou zijn dan bij zwarte laarzen. Ik was toen best wel pissig want ze waren toch bijna twee honderd euro dus ook weer niet bijna gratis en op dat moment had ik absoluut geen ruim budget. Maar agradi ging er niks aan doen. Na een paar keer heen en weer gemail was de uitkomst: ik had pech en moest de volgende keer naar zwarte laarzen kopen van een duurder merk. Uiteindelijk heb ik jankend een mail getypt naar horka zelf. Zij hebben uiteindelijk besloten dat ik (vooruit voor deze ene keer) nieuwe laarzen mocht en de kapotte terug moest sturen. Ik heb toen toch maar een paar zwarte laten opsturen. Wat een gedoe. Een beetje gevoeliger prima maar dit was gewoon geen deugdelijk product.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 23:55

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik heb mijn zweepje nog eens goed bekeken, geen scherpe randjes of iets daaraan te ontdekken. Vandaag gelukkig wel heerlijk gereden, maar dan wel met een oude broek.

Ik zal back on track benaderen, want van agradi (ja, die was het inderdaad) heb ik niets meer gehoord op mijn mail van gisteren.

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:35

Mocht je het niet kunnen retour sturen, niet het pluisje eraf halen want dan krijg je gaatjes en ladders. Terug steken naar binnen is beter. Ik doe dat door erop te drukken met een stompe naald of als het lukt het lusje door het oogje en dan terug steken.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 07:02

Dank je beline1, dat ga ik dan inderdaad doen. Fijn dat je me even waarschuwt!

JorineV
Berichten: 1092
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 08:19

Of een klein haaknaaldje als je die hebt liggen.

Benieuwd wat BoT ervan zegt, succes!

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 12:05

Er is een mooie oplossing!
Van agradi helemaal niets meer gehoord op mijn mail...
Maar back on track reageerde binnen een dag. Ze sturen mij een vervangende broek en ik stuur de kapotte broek naar hen terug. Wel is dit uit coulance, en volgen ze de redenering van agradi. Ben in ieder geval blij met deze oplossing, en hoop dat het een productiefout was, die in de nieuwe broek niet zit.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:50

Dat is heel netjes van ze :j

Toch zou ik geloof ik een andere zweep kopen :o
Zo zonde mocht het daar toch door komen

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:58

Als marketeer van een ruitersportzaak, nee dit is niet normaal.

Er zijn merken en stoffen die sneller gaan pillen natuurlijk maar over het algemeen als iets na een of twee keer gebruiken er zo uit ziet dan is het naar mijn mening niet te verkopen naar een klant. Als wij zo iets terugkrijgen maken we het ook altijd in orde met de klant en sturen we het terug naar de leverancier. Fijn dat back on track het zelf wel goed afhandelt. Soms is het inderdaad wel handig om dan direct contact op te nemen met het merk.

Laat maar weten als je nog meer tips wil voor rijbroeken die echt jaren lang mee gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:00

Misschien willen we die tips allemaal wel :D

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 19:41

Vind het echt netjes ban back on track. Ook prima dat ze agradi niet afvallen, naar mij toe in ieder geval.

@plop, ben zeker in voor tips!
Als de nieuwe broek binnen is, ga ik toch maar voor een gladde, niet-nylon zweep ja. Zou niet nodig moeten zijn, maar hou mijn broek graag nieuw!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:43

Kijk dan ook even naar je jas of andere dingen die er langs geschuurd kunnen hebben, of iets anders dat er gebeurd kan zijn, in de was ofzo....? Want best kans dat je toch iets over het hoofd ziet als er zulke schade ontstaat :j

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:59

Geen kat toevallig? Been there done that….

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:40

Ik zal even de merken geven in 3 prijscategorieën waar ik de beste ervaring mee heb. Uiteraard kan het altijd per model verschillen. Ook de pasvorm kan voor mij top zijn en bij iemand anders vreselijk zitten. Maar dit zijn de toppers in mijn ervaring.

-HV-Polo, Ik heb een zwarte van de afgelopen wintercollectie en deze zit echt top. Heeft ook echte zakken voor en achter plus nog een telefoonzakje. Tot nu toe zijn er ook nog geen steentjes afgevallen. Heb hem zelfs met klussen en balken slepen aangehad en niks aan te zien. Modder glijdt er ook zo vanaf.
- Lemieux, Hier heb ik verweg de meeste broeken en leggings van. Beste prijs/kwaliteit. De 2 leggings heb ik nu al 3 jaar en de silicone begint nu een beetje los te laten. Zijn wel ook de go to die ik pak als het heel warm is buiten. Dus deze heb ik praktisch de hele zomer aan. Ook allemaal met genoeg zakken.
- QHP, voor de prijs echt top. Deze vind ik iets minder lekker zitten vaker door de naadjes aan de binnenkant, die zijn vaak iets aanweziger als bij de andere merken. Deze heeft ook veel zakken die niet nep zijn en kun je vaak wassen zonder dat je het ziet aan de broek.

Dit zijn merken waar ik zelf geen ervaring mee heb maar waar ik veel goede reacties over hoor van klanten en mede collega's:
- Samshield, als ik ooit geld heb haal ik hier een wedstrijdbroek van maar als ik de verhalen geloof zijn ze echt fantastisch. Heb ze in de winkel ook vaak aan voor foto's/videos en deze zitten altijd mega lekker.
- Kingsland, vooral de leggings zitten top als ik ze aanheb en hier hoor ik ook hele goede verhalen over dat ze gewoon lang meegaan. Mijn vriend zweert bij kingsland broeken. Ook meerdere die al 3 jaar iedere week gewassen worden en zijn nog steeds mooi. Als mijn donkerblauwe legging van Lemieux het begeeft dan haal ik een kingsland.
-Imperial riding, zitten lekker en komen in alle kleuren/glitters. Beetje een dupe voor Samshield maar het verschil in kwaliteit merk je wel iets.
- Pikeur, Zelf zitten deze pasvormen mij vaak minder maar dat komt omdat ze vaak laag gesneden zijn en ik houd van hoge tailles. Maar er zijn een aantal klanten die bij deze broeken zweren omdat ze praktisch onverwoestbaar zijn.
-BR, ook goede prijs kwaliteit, voor mij zitten ze in de winkel ongeveer hetzelfde als die van QHP alleen ik heb er zelf geen.

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:17

Fijn dat het netjes opgelost is!