Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 22:41

In december heb ik een nieuwe rijbroek gekocht. Geen cheap ass ding, maar een serieuze broek. Ik heb er inmiddels welgeteld twee keer mee gereden. Na het rijden had ik veel haaltjes uit de stof op mijn bovenbeen. Ik kan me voorstellen dat mijn zweepje hier een paar keer langs is gekomen. Ik rijd met een gewone dressuurzweep, en deze komt dus af en toe langs mijn been.

Ik heb foto's gemaakt en opgestuurd naar de klantenservice. Zij geven aan alleen garantie te geven op fabrieksfouten. En ik heb de broek niet juist gebruikt, want mijn zweepje mag niet langs mijn been gaan. Dan is het wrijving en heb ik dus zelf de schade aan de broek aangebracht.

Dit lijkt me niet de juiste uitleg van normaal gebruik van de rijbroek. Of zie ik dat verkeerd? Heeft iemand van jullie wel een zo snel slijtage aan een rijbroek gehad? Of ervaring met een klantenservice die op deze manier regeert?


Afbeelding

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:46

Kan dit niet van een een stuk klittenband van een deken geweest zijn? Zo heb ik ook wel eens een broek lelijk gemaakt doordat de stof vast plakte tegen een stuk klittenband. Was echt zonde.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:48

Ik heb dit ook eens gehad, wel met een goedkoper segment rijbroek. Was van Equithème, die kon ik na 1 keer rijden zo goed als weggooien door de pluizen op het zitvlak. Bij mij hielp het wel om een "pluizenkiller" (geen idee hoe je zoiets noemt :')) te gebruiken, toen kon ik hem weer aan. Zonde van je rijbroek zeg...

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 22:50

Celebi schreef:
Kan dit niet van een een stuk klittenband van een deken geweest zijn? Zo heb ik ook wel eens een broek lelijk gemaakt doordat de stof vast plakte tegen een stuk klittenband. Was echt zonde.


Wat balen dat jij zo ook een keer een broek hebt gehad. Nee, ik heb geen klittenband in de buurt gehad.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 22:52

Britt_xxx schreef:
Ik heb dit ook eens gehad, wel met een goedkoper segment rijbroek. Was van Equithème, die kon ik na 1 keer rijden zo goed als weggooien door de pluizen op het zitvlak. Bij mij hielp het wel om een "pluizenkiller" (geen idee hoe je zoiets noemt :')) te gebruiken, toen kon ik hem weer aan. Zonde van je rijbroek zeg...


Thanks! Dat is ook balen zeg, en klinkt ook als een verkeerde keus stof vanuit de fabrikant. Ik snap wat je bedoelt, en als ik er met de winkel niet uitkom, misschien inderdaad dat dan een pluizenkiller werkt. Al vrees ik dan wel een beetje voor gaatjes...

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:57

Ik vind dit echt absurd voor een rijbroek. Gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik vind 2x rijden (met een zweep) met dit als resultaat niet normaal.
Wel benieuwd welk merk het is?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:00

Welke rijbroek is dit? Snap dat je baalt! Ik heb dit (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Alleen een keer idd met klittenband op een rijlegging.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:03

Nee ook nooit gehad.
Niet dat je zweep stuk is?
Anders is het echt abnormaal.

Misschien eens zelf contact opnemen met de fabrikant?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:07

Bij Divoza gekocht? Die hebben echt een dramatische klantenservice en ligt het altijd aan de klant.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:12

Ik heb een aantal rijbroeken echt al jaaaaaren maar nooit dit gehad. Rij ook regelmatig met zweep.. En stop ze na elk gebruik in de wasmachine en sommige hebben zelfs een drogerritje overleefd.

Wel onlangs een vestje van Mrsros die op beide mouwen ook zo enorm ging pillen na paar weken. Ook nog nooit meegemaakt met andere merken. Volgens hun was dat geen bekend probleem dus wilde geen oplossing bieden. Tot mijn grote spijt in diezelfde periode ook van MrsRos een winterjas gekocht en ook die stof mega slechte kwaliteit en nu een scheur in de mouw na 2 maanden dragen. Zelfde reactie, was te laat met melden en was geen bekend probleem dus geen oplossing. Als klant sta je dan met je rug tegen de muur. Koop in ieder geval dat merk nooit meer!

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 23:24

Vervelend dat jullie ook zulke ervaringen hebben. Het gaat om een broek van back on track in dit geval, en niet om divoza.
Morgen opnieuw een mail eraan wagen, ik ben in ieder geval dus niet gek, wat jullie betreft...

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:29

DuoPenotti schreef:
Nee ook nooit gehad.
Niet dat je zweep stuk is?
Anders is het echt abnormaal.

Misschien eens zelf contact opnemen met de fabrikant?


Ik dacht ook al er aan dat de zweep wellicht ruw is geworden... bij gevlochten dressuurzwepen kan het nylon ruwe puntjes geven en dan kan ik me die plekken op de broek voorstellen. Het zou anders niet mogen gebeuren, dat een rijbroek zo snel lelijk wordt.

Sababber

Berichten: 2695
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:31

Ik heb dit wel eens gehad van een dressuurzweep met strass steentjes op het handvat. Dan hoeft de zweep er maar een paar keer langs te komen, maar die halen zitten er zo in. Weinig broeken die daar tegen kunnen, direct een andere zweep gekocht..

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:34

Ook ik vraag me af hoe je zweep eruit ziet... Er heeft echt iets in de stof gehaakt zo te zien.
Wel jammer van de broek zeg.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:38

En hoe gaan ze dat bewijzen? Dat jij de broek verkeerd hebt gebruikt? Want dat moeten ze wel technisch kunnen bewijzen (en dat lukt bijna nooit). In het eerste jaar na aankoop moet je verkoper bewijzen dat de koper het verkeerd heeft gebruikt.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:03

Gaat het om Hypostore? Die hebben ook een vreselijke klantenservice. Ik had een peperdure Bucas deken (200 euro) die door hen als onverwoestbaar werd aangeprezen. Maar er zat na een maand een gat in. Dat had ik volgens hen ook zelf gedaan. Ik ben er nooit uitgekomen met die winkel. Ik koop er iig niks meer.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:57

Lijkt mij niet normaal hoor, na 2x rijden en een "normaal" gebruik.
Ik heb jarenlang met mijn rijbroeken van Decathlon gereden. In die broeken maakte ik ook mijn stal schoon. En ik heb dezelfde 4 broeken makkelijk 10-15 jaar in roulatie gehad.. Ik heb in al die broeken samen 1 klein gaatje, meer niet. Ik heb er vorig jaar na het overlijden van mijn paard zelfs nog een paar aan de dochter van mijn stiefbroer gegeven - die broeken waren ondertussen dus al jaren oud, maar nog steeds meer dan goed genoeg om gewoon weg te geven en nog heel wat rondjes mee te kunnen.

Dus nee, dit zou echt niet mogen. Ook niet als je er tijdens 2x rijden met een zweep tegen komt, de mijne hebben héél wat kilometers meer gemaakt en zien er echt een stuk beter uit dan de jouwe, met letterlijk jàren meer op de teller.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:59

IndianSu schreef:
Gaat het om Hypostore? Die hebben ook een vreselijke klantenservice. Ik had een peperdure Bucas deken (200 euro) die door hen als onverwoestbaar werd aangeprezen. Maar er zat na een maand een gat in. Dat had ik volgens hen ook zelf gedaan. Ik ben er nooit uitgekomen met die winkel. Ik koop er iig niks meer.

Hypostore een vreselijke klantenservice? Ik heb juist hele andere ervaringen, bestel vrijwel nergens ander meer :j Jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:14

Tenzij je zweep niet helemaal goed is waardoor hij in de stof haakt ofzo lijkt dit mij ook niet normaal (en zelfs dan vind ik dit wel erg veel schade voor 2 ritjes). Ik heb altijd een zweep vast, zelfs al gebruik ik hem niet eens bij de meeste paarden. Heb hem er deels ook vast omdat ik in het begin wat onhandig was met zweep en teugels in een hand, en die handigheid wel wou krijgen zodat ik ook gewoon comfortabel met zweep kan rijden wanneer die wel nodig of handig is. Hij is dus ook juist extra vaak tegen mijn been aan gekomen. Maar zelfs mijn Decathlon broek van 25 euro zien er nog perfect uit.

Daarbij lijkt een zweep die af en toe langs het been komt bij een paardrijbroek mij toch gewoon normaal gebruik? Dat is een beetje als een badpak dat niet in aanraking met een handdoek mag komen omdat die niet tegen wrijving met badstof kan, of winterlaarzen die niet tegen vocht kunnen (heeft mijn zus eens gehad, had ze winterlaarzen gekocht liet de hele zool los. Kreeg ze te horen "ja maar de lijm kan ook niet tegen water, je moet ze ook niet in regen en sneeuw dragen" 8)7 . Uiteindelijk wel geld terug gehad toen).

Elisa2

Berichten: 37176
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:36

Ik heb even gauw gekeken maar Back on track zou dus aparte stoffen voor hun broeken gebruiken vanwege de eigenschappen. Ik zelf denk dat het aan de stof ligt, dat dit eigenlijk geen geschikte stevige stof is voor een rijbroek. Zou ook even contact opnemen met de fabrikant en desnoods een klacht indienen bij de winkel/ fabrikant. Dan zijn ze eerder geneigd naar oplossingen te zoeken.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:44

Tribunals schreef:
IndianSu schreef:
Gaat het om Hypostore? Die hebben ook een vreselijke klantenservice. Ik had een peperdure Bucas deken (200 euro) die door hen als onverwoestbaar werd aangeprezen. Maar er zat na een maand een gat in. Dat had ik volgens hen ook zelf gedaan. Ik ben er nooit uitgekomen met die winkel. Ik koop er iig niks meer.

Hypostore een vreselijke klantenservice? Ik heb juist hele andere ervaringen, bestel vrijwel nergens ander meer :j Jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt.

Ik dacht ook dat ze die reputatie hadden, dus dit viel echt tegen.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 11:12

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik heb inderdaad een polyester zweepje, maar deze is niet kapot.
Ach, ik heb nog een mail eruit gedaan met de klacht en dat ik me beroep op non-conformiteit. Als de winkel alsnog niet over de brug komt, zal ik eens met back on track contact opnemen. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij deze kwaliteit voorstaan.

Het was ook niet Hypostore trouwens!

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:05

Dat lijkt idd verkeerde stof keuze. Hopelijk heeft je klacht resultaat. Lijkt me ook dat een fabrikant dit graag wil weten, anders blijf je verder produceren en is de schade groter.

Ik heb ooit eens een Horka rijbroek tijdens de 2de rit weten inscheuren bij mijn kruis toen ik aangaloppeerde. Zeer genant maar wel nieuwe broek gehad want de vorige was me met advies in de winkel verkocht.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat valt onder normaal gebruik rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:16

Het moeilijke is denk ik dat je moet bewijzen dat je zweepje niet scherp is geworden.
Want daar zullen ze het wel op gooien.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:36

Wij hebben vanuit leveranciersklant afgelopen paar weken ook een aantal klanten in onze mail gehad dat ze door Agradi niet geholpen werden terwijl het wel een klacht was (en die gaf het dus ook niet aan ons door), dus ik zou Back on Track even een mailtje doen!

Fabrieksfout valt juist onder garantie (bij ons iig), je kan de klant daar moeilijk de schuld van geven.. Dan kan Back on Track iig voor zichzelf bepalen wat ze willen