Welke rijbroek stoere jongen/puber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 18:55

Mijn zoon van bijna 15 (over twee weken). Heeft besloten nu m’n rijpaard is ingeslapen dat hij wilt leren paardrijden.
Hij heeft nu 3 lessen gehad op een manege en totaal tegen zijn verwachting in vind hij het leuk.

Maar ja wat voor een broek doe je dan aan als stoere puber. Zo’n strakke broek is niet stoer en loop je voor aap.

Ik dacht slim te zijn om bij de decathlon de goedkoopste broek te kopen omdat ik niet weet of hij het vol houd. Maar dat vind hij echt niks, veel te strak.

De eerste twee lessen had hij een joggingbroek aan maar dat zit niet lekker met de naden.

Ik wil geen vermogen uitgeven omdat hij geen doorzetter is, maar het moet wel lekker zitten.
Mocht hij het leuk blijven vinden kan hij straks ook op mijn jonkie gaan rijden als die ingereden en wat verder doorgereden is.

Ik ben echt totaal niet thuis in de heren rijbroeken en snap echt niks van die maten. Zijn spijkerbroek is een maat 30.


Wie heeft de tip voor een beetje stoere/hippe rijbroek voor een jongen

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:19

Een jodphur-broek misschien? Of een spijkerrijbroek, vind ik net wat stoerder dan andere kleurtjes.
Of een gewone spijkerbroek van de westernafdeling, maar of dat ook lekker zit met normale beugelriemen durf ik niet te zeggen.

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:22

Aantal mannen dat ik ken kleed zich net voor het rijden om en direct na het afzadelen weer terug naar een normale broek. Of een westernspijkerbroek, met minder stugge naden?

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:29

Spijkerbroek is irritant icm de beugelriemen, tenzij je een strakke jeans draagt maar das niet veel hipper dan een rijbroek.

Tenzij je een westernmanege zoekt natuurlijk. Daar zuk je ook meer heren vinden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:39


minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:27

Ik heb nog enkele heren rijbroeken liggen, ik heb alleen nog geen tijd gehad om ze online te zetten. Ik heb uit m’n hoofd zwart en grijs liggen. €75.95 :) Mocht je interesse hebben stuur even een pb.

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:15

Je hebt ook van die broeken met plooien aan de bovenzijde. Zo eentje heb ik ook voor mijn vriend gekocht (was toen van Pikeur, maar licht verkleurd en laatste model dus voor een 10tje gekocht geloof ik, hele fijne deal voor hem die misschien 2x per jaar op een paard zat op vakantie) en die vindt hij erg fijn zitten. Strak rond de benen waar het moet maar wel los aan de bovenkant zodat het niet zo tekend. Had al zitten te kijken maar kon zo een twee drie niet een betaalbaar exemplaar vinden, maar daar zou ik naar zoeken. En misschien sowieso een donkere kleur qua opvallendheid en comfortabel voelen. En anders inderdaad kijken naar eentje met spijkerstof look. Die zijn altijd wel stoer ook!

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:37

Onze zoon vond de meeste rijbroeken ook veel te strak ztten. De fijnste vond hij de rijbroeken van een soort elastische ribbelstof. Het waren alleen niet echt de allerstoerste rijbroeken. Ik heb er denk ik nog wel een paar liggen, maar zijn wel een beetje uit de tjjd..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:44

Toen mijn zoon nog reed had hij een rijlegging van Ariat in een legergroene kleur. Alle gewone rijbroeken vond hij niet lekker zitten, herenrijbroeken viel hij met zijn puberlijf nog niet lekker in qua pasvorm, dus uiteindelijk is het een legergroene dames/unisex ariat rijlegging geworden. Zat een klein 'werkje' in wat wel beetje op camouflagevlekken leek, dus zo was het toch nog enigszins 'stoer'

Koekie73

Berichten: 2662
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:49

De broeken van maya delorez, maar die zijn wel wat duurder

Condor1981
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:49


robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:51

Mijn man draagt broeken van horka , en een cargo rijbroek van maximilian. Maya delorez, equiline, kingsland hebben wel minder strakke broeken .
Manlief wenst ook geen te strakke broek

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:53


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 23:57

Iedereen bedankt voor het mee denken!

Plop1997 ik denk dat hij die heel fijn zou vinden! Ga het gelijk bestellen!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 01:19

Thirza schreef:
Iedereen bedankt voor het mee denken!

Plop1997 ik denk dat hij die heel fijn zou vinden! Ga het gelijk bestellen!



Ik vraag mij af of deze echt fijn is, hij lijkt laag op de heup , en wijder, en dan wel met siliconen zitvlak..
Ik denk dat je dan “ in je broek zit en dat is ook niet echt prettig lijkt mij…

De mannen om mij heen dragen gewoon heren rijbroeken en dan bij voorkeur wel waar de billen goed in passen. Animo is hier niet zo’n succes door de lage band en daardoor afzakkerig..

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:03

revolution race broek! kan ook prima met actieve uitjes of vakanties mocht het paardrijden stoppen

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:21

Wellicht een jodhpurbroek? Per manege verschilt het of dat kan/mag in de les. Op mijn oude manege moest je laarzen of chaps dragen en dat is lastiger met een jodhpurbroek. Ik weet niet hoe streng jouw manege daar in is. :=

Ik kon wel mooi de rijbroeken uit elkaar houden. Gewone rijbroeken aan naar de manege en jodhpurbroeken aan naar stal.

Als jouw zoon liever rijleggings draagt zijn er ook wel mannelijke varianten met meer ruimte voor de "speeltuin". Kijk dan eens bij de endurance merken. Die hebben ook gewoon heren leggings. +:)+

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke rijbroek stoere jongen/puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:52