Goedkope wagen voor trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:19

Aangezien ik nog maar net aan het werk ben is mijn budget voor een (tweedehands) wagen nogal gelimiteerd. Wat voor wagen zouden jullie kopen, die een trailer voor één paard moet kunnen trekken, en verder betrouwbaar en liefst niet te oud is (budget <10.000€)? Iemand ideeën?

tenerife

Berichten: 403
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:57

land rover freelander van aantal jaartjes oud, of een passat van een aantal jaartjes
of daihatsu rocky

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:15

Een kijken bij tweedehands wagens, bij jeeps of 4x4's

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:56

Die 10 mille is wel te doen, maarre, wat heb je maandelijks te besteden????
Je kunt bosjes goede Range Rovers kopen voor die prijs, maar kun je die ook op de weg houden (financieel)???

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:35

Kijk eerst eens wat je mag trekken met de auto die je intressant vindt. Staat op de kenteken papieren en geloof niet de verkoper maar kijk goed naar de specificaties. Daarnaast kijk goed wat het totaal gewicht is van de trailer die je trekt (gewicht van de trailer plus het maximaal laadvermogen) aan dit trekgewicht moet je auto wettelijk voldoen. (ze letten er steeds strenger op). Veelal wordt er gezegd dat het wel gaat omdat er bijv. maar een paard in de 2 paards trailer staat etc.. BULLSHIT!!! bij controle kijken ze alleen naar max totaal gewicht en niet wat je feitelijk aan gewicht hebt.

Dus laat hiervan zeker je keuze afhangen

Succes

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:49

Wij hebben vorige maand ook een auto gekocht om de trailer te trekken. Wij hebben een Mitshubishi ( geen idee hoe je het schrijft ) carisma met een 2 liter motor. Hij mag 1500 kg trekken, dus een 1,5 paardstrailer past er goed achter ( vele wegen met paard rond de 1300 kg ). We hebben er net geen 10.000 voor betaald. Wat voor ons heel belangrijk was, was dat het een niet te oude auto was. We hebben bij onze vorige auto heel veel pech gehad en wilden niet weer voor hoge reparatiekosten komen te staan. Natuurlijk weet je dat nooit van te voren, maar een nieuwere auto brengt toch minder risico met zich mee. Hij komt uit 2001 en heeft 40.000 op de teller, wat zelfs voor een benzinemotor heel weinig is. Vanwege het lage aantal kilometers hebben we alle onderhoudsboekjes opgevraagd, immers zo weinig kilometers is weer wat verdacht. Maar in de onderhoudsboekjes kan je het zo volgen, en hij heeft inderdaad weinig gelopen.
Ik moet zeggen dat dit echt een speld in een hooiberg was. De auto heeft een paar lelijke krassen, waardoor hij zeker 2000 euro goedkoper was, dan dat ze er eigenlijk voor wilden hebben. Bovendien zit er niks extra's op: geen elektrische ramen, de geluidsinstallatie is echt minimaal etc. Maar ik ben er gewoon heel blij mee, en die krassen zie je toch niet als je er in zit

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:08

ok maar nu ff nieuwsgierig wat is het laadvermogen en eigen gewicht van de trailer bij elkaar opgeteld beste erleyne? wil je dit eens op de papieren van de trailer nakijken want daar wilde ik voor waarschuwen. Ik zeg niet dat je een probleem hebt (bijvoorbeeld een kleine trailer) maar gewoon nieuwsgierig

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:13

We hebben nu nog geen eigen trailer, maar van het type dat we op het oog hebben is het eigen gewicht 540 kg, en het laadvermogen rond de 700 kg ( ik weet het niet meer precies, maar meer dan 750 was het niet ). Dan kom je bij elkaar opgeteld dus rond de 1250 kg uit.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:08

Micha schreef:
Kijk eerst eens wat je mag trekken met de auto die je intressant vindt. Staat op de kenteken papieren en geloof niet de verkoper maar kijk goed naar de specificaties. Daarnaast kijk goed wat het totaal gewicht is van de trailer die je trekt (gewicht van de trailer plus het maximaal laadvermogen) aan dit trekgewicht moet je auto wettelijk voldoen. (ze letten er steeds strenger op). Veelal wordt er gezegd dat het wel gaat omdat er bijv. maar een paard in de 2 paards trailer staat etc.. BULLSHIT!!! bij controle kijken ze alleen naar max totaal gewicht en niet wat je feitelijk aan gewicht hebt.
Dus laat hiervan zeker je keuze afhangen

Succes

L*lkoek. Als jij de juiste papieren hebt, kun je weging van je combi EISEN bij een controle.
Lees eerst even de FAQ (geen idee waar die nu staan) en het stuk over rijbewijzen en trailers, voordat je hier weer onzin verkoopt (zoals zovelen)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:30


Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:50

Die landrover freelander van een jaar of vijf zes past inderdaad wel in dat budget, maar ik vraag mij af hoe betrouwbaar die dan nog zijn?

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:58

voor 10.000 euro zijn toch bosjes auto's te koop met redelijk wat trekkracht. VW passat/ diverse Jeeps. Kijk eens bij speurders om diverse autos te bekijken of bij autoscout.nl

v.w.b. betrouwbaarheid, de leeftijd is niet belangrijk. Geluk soms wel.
Ik rijd zelf met een mercedes van 1989, nooit stukken mee gehad. Ik wou dat ik 10D te besteden had

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:23


ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:17


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:45

ik heb voor 2 weken geleden een ford mondeo station gekocht......mag met gemak mijn 1,5 paards trailer trekken...
hij was 6000 euro en ziet er tiptop uit (98 er)
kwa verzekering en wegenbelasting vind ik hem zeer meevallen...en ik rijd ook nog eens zonder trailer erg luxe

daffodil

Berichten: 10447
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:53

Peugeot 406 break, heerlijke auto's om mee te rijden en erg betrouwbaar zowel met als zonder trailer! Wegenbelasting valt wel mee, onderhoud is als het goed is normaal te noemen en qua verbruik vind ik m wel meevallen!
En....heel veel van dit soort auto's onder de 10 te vinden!

Ik denk dat Ikke wel gelijk heeft met zn opmerking kun je m ook maandelijks onderhouden.....heb een Jeep Grand Cherokee gehad, onwijs leuk, heerlijk rijden maar NIET te betalen!!!! Veel te veel verbruik, te veel wegenbelasting en aan onderhoud......pfffffff! Het was leuk rijden maar doe mij maar een degelijke auto! Succes met zoeken in ieder geval!

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:33

daffodil schreef:
Peugeot 406 break, heerlijke auto's om mee te rijden en erg betrouwbaar zowel met als zonder trailer! Wegenbelasting valt wel mee, onderhoud is als het goed is normaal te noemen en qua verbruik vind ik m wel meevallen!
En....heel veel van dit soort auto's onder de 10 te vinden!

Ik denk dat Ikke wel gelijk heeft met zn opmerking kun je m ook maandelijks onderhouden.....heb een Jeep Grand Cherokee gehad, onwijs leuk, heerlijk rijden maar NIET te betalen!!!! Veel te veel verbruik, te veel wegenbelasting en aan onderhoud......pfffffff! Het was leuk rijden maar doe mij maar een degelijke auto! Succes met zoeken in ieder geval!

Maarre, wat KOST ie dan??? Als je zo'n bak hebt, vertel dan wat ie kost, dan kan een ander bepalen of dat ook binnen zijn/haar budget valt.
Vooruit, voorzet: Een Land Rover Defender 110 HCPU (Pick-up) met een V8 op bezine, "particulier grijs" (jawel, er is nog verschil met geel) kost 113 euro per 3 mnd wegenbelasting. Verzekering (beperkt casco) 220 euro per jaar, 75% no-claim. Verbruik 1:5 benzine.
Jij vindt een Cherokee niet te betalen. Ik vind die Defender best betaalbaar. Dat is een kwestie van persoonlijk inzicht en mogelijkheden. Ik kan de Defender vrijwel helemaal zelf onderhouden, heb alle handboeken en gereedschappen ervoor. Ik kies hiervoor, maar niet iedereen heeft die mogelijkheden of wil zich erin verdiepen.

daffodil

Berichten: 10447
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:55

Oke.....

Peugeot 406 break uit 1999, benzine, verbruik 1: 10-12, wegenbelasting 133 per kwartaal, verzekering goeie vraag maar dat zal zo'n 400 euro per jaar zijn WA Casco en ik denk ook 75% no claim.

Ik heb hem nu een jaar, geen moment naar de garage gehoeven behalve dan om wat zelf veroorzaakte "schade" te repareren, maar dat telt niet


Ik heb absoluut geen mogelijkheid en vaardigheid om te sleutelen. Vanaf t moment dat mijn vader verhuisd is, heb ik helaas "nieuwere" auto's en motoren moeten kopen....best jammer maar je loopt leeg op een garage!

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 12:44

Is er eigenlijk veel verschil in toegelaten gewicht tussen een break en de gewone versie van de meeste wagens?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:46

Wij trekken onze anderhalfpaards met een Mazda 626 (nu een station, de vorige was een sedan). Die mag 1500 kg trekken en dat doet-ie prima. Is ook zeker een betaalbare auto met jouw budget.

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:15

oke... mercedes 190E 2.3 (benzine dus)uit 1989, 1500kg trekkend gewicht toegestaan. 1:10, 90euro 3mnd belasting. Verzekering; 500euro p/jaar. (wa).

Het toegestane gewicht voor een station is volgens mij niet meer dan voor een gewone versie. Op papier zijn ze meestal 50kg zwaarder. Een station is natuurlijk veel praktischer dan een sedan. (ik heb een sedan, niet handig voor je zadel en je hele reutemeteut om achterin te leggen.) Dit is natuurlijk persoonlijk.

Let bij het kopen van een wagen ook op de motor inhoud. Een mondeo station bv 1.6 zal niet echt trekken voor je trailer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:41

Foutje: we hadden een hatchback. Die is ook nog wel redelijk wat ruimte betreft. Een sedan is idd niet praktisch, die heeft gewoon een kofferbak.

En idd mogen ze hetzelfde gewicht trekken.

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Goedkope wagen voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:57

Ik heb hiervoor ook een mazda 626 gehad, maar ik vond het niet echt prettig rijden. Het is nl voorwiel aandrijving en ik vond het een heel gezwabber. (Mijn vorige paard stond nl op de terugweg altijd te weven ) en dan heeft achterwiel aandrijving toch net iets meer te zeggen. Aan trekkracht geen probleem deze wagen.