wat zouden jullie gedaan hebben ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

wat zouden jullie gedaan hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 21:26

kijk vanmiddag gingen we uitstappen zonder zadel.. ( hebben we vaker gedaan)
maar nu waren de eigenaren van onze vzp's de pony's aan het binnenzetten, maar die waren ontzettend druk dus, dacht ik miss. kunnen we buiten om de schuur uit gaan stappen. dat hebben we gedaan. toen kwamen wij dus langs die stal waar de pony's in moesten. ik bleef al extra staan omdat ze het nogal boeiend vond ( en ik er niet zo zin had om ernaast te gaan liggen )
nja,, 1 pony op stal goed. 2e pony begon heel hard te draven en kwam iets omhoog.. wij waren toen doorgestapt en toen werd viooltje een beetje druk. ze wou ook weg. die andere pony bleef heel rustig staan
toen zijn wij doorgestapt. horen we opeens van achter de stal dravende pony heoven. komt die pony er opeens aanzetten viool werd helemaal druk. dus ben ik eraf gedjumpt toen ik haar weer onder controle had. ( de pony liep nog los ) zij op die andere pony ook.
( later hebben ze de pony wel weer te pakken gekregen en hebben wij ernaast uitgestapt ) maar wat zouden jullie in ons geval gedaan hebben?
weet niet of het hier goed staat moet nog aan de nieuwe bokt wennen

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:41

Ik snap je verhaal niet zo goed, maar je pony werd erg druk en toen ben jij eraf gestapt omdat het een beetje gevaarlijk werd?

Zoals ik het begrijp, zou ik ook zijn afgestapt, maar ik ga nooit zonder zadel stappen of rijden.. Dus denk wel dat ik was blijven zitten met een zadel..

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:20

Ik snap het ook niet echt? Is Rieks op Wanda blijven zitten of?? ik snap het niet..

Ik was denk ik zodner zadel eraf gestapt.. met zadel erop blijven zitten. Of ik was weggeredne, naar een andere plek..

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:32

wij waren dus om de schuur aan het uitstappen.. toen gingen andere mensen de paarden binnen zetten die in het weiland stonden (is naast de bak) maar toen wij dus om de schuur het hoekje omkwamen en daar bij het weiland weer waren was er een man die haalde het paard uit het weiland en toen werd dat paard heel erg druk en hij begon te steigeren en trok de teugels uit de handen van die man.. toen liep dat paard dus los (maar dat wisten wij niet want wij waren al iets verder doorgelopen tot achter een andere schuur (ja er zijn meerdere schuren daar ) maar toen werd de pony van _Maggy_ (Maggy) helemaal gestresst doordat dat paard losliep en wou dus wegrennen en toen ging 'mijn pony' mee omdat die weer druk werd van 'Maggy's pony (jaja hoop dat je het snapt ) maar toen zijn we dus allebei snel afgestapt en later kwamen we dat paard van de rechterkant tegen en toen heeft de eigenaar het paard weer gepakt, gelukkig is het goed afgelopen en zijn we er niet afgevallen (normaal als we met zadel uitstappen is er nĂ³oit wat aan de hand, gaan we een keer zonder zadel en dan gebeurt dit weer ) maar nu zou ze dus willen weten wat jullie in ons geval hadden gedaan?

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:34

ja zo is het iest beter uitgelegt henrieke dank je

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:37

typen blijft ook erg moeilijk

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:42

Uh erafgestapt.. en tegend e pony praten en kalmeren..

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:43

de pony waar ik op reed was niet echt druk, hij ging alleen maar omdat de pony waar Maggy op reed ging hij was al gelijk weer gekalmeerd

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:38

Maar Viool was dus wel druk? En maggy vraagt wat wij hadden gedaan. Ik was dus in haar geval erafgestapt, en de pony kalmeren door praten en aaien etc.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:09

Tuurlijk afstappen. Is toch een kleine moeite. Als je blijft zitten kunnen er ongelukken gebeuren.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:06

Inderdaad, afstappen op zo'n moment is het veiligst.

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:00

ja maar ik dacht misschien zouden er wel mensen op blijven zitten en was dat op dat moment miss. beetje laf
maar gelijk is dat wel.. zekere voor het onzekere nemen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: wat zouden jullie gedaan hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:35

Ik was dus wel blijven zitten op me verzorgpaardje, het is een Fjord maar heeft tog nog een hooge schoft, rijd best vaak zonderzadel, en vind het wel ''stevig'' plus als ik er op zit heb ik hem beter onder controle.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:35

ook zou ik hem hebben gekalmeert

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:32

oud topic