Roken.. bij je paard, op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:26

beantsje schreef:
Paardrijden is toch een sport van beschaving en etiquette, al verdwijnt het steeds meer...
Roken op paard is gewoon not done.


Helemaal mee eens!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:55

vroeger heb ik wel eens op een paard gerookt, maar als ik er nu aan terug denk... *schaam* wat er allemaal kan gebeuren! nu rook ik niet meer... nog veel beter

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:16

Toen ik 17 was rookte ik ook op mijn pony als de les klaar was en dan met uitstappen een sigaretje erbij.
Ik vind het dus ook vreselijk als ik daar aan terug denk dat ik dat heb gedaan

Ik zou nu dus nooit roken op een paard en zo ie zo al nooit op stal.
(ben gelukkig nu ook gestopt met roken )

Langs de bakrand moeten mensen zelf weten of ze daar roken daar is het veilig om te roken (althans bij ons dan)

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:19

Roken in stal vind ik dus echt niet kunnen,,
Bij ons op stal is het gelukkig ook verboden om in de stallen te roken maar buiten mogen ze wel gewoon roken..
Op een paard moet iedereen zelf weten, maar mijn voorkeur gaat er iig niet nar uit

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:55

roken op en rond om paarden?

dat vind ik echt niet kunnen, overigens levensgevaarlijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:04

Roken, bellen, smsen allemaal not done als je aan het rijden bent... Ook een MP3 speler in tijdens het rijden vind ik echt niks, net alsof het je dan helemaal niks interesseerd ofzow.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:35

Sydney2005 schreef:
Roken, bellen, smsen allemaal not done als je aan het rijden bent... Ook een MP3 speler in tijdens het rijden vind ik echt niks, net alsof het je dan helemaal niks interesseerd ofzow.


Zo komt dat inderdaad over!
Ik vind het ook absoluut not done. Bij ons op stal deden een aantal mensen het wel met uitstappen etc. Maar gelukkig nu niet meer.
Vond het ook nooit echt prettig, als ik erbij reed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:13

Heb 1 x gezien dat een meisje een MP3 in had, zij rijden, trekt ineens dr paard op de rem, doet dr dopjes er weer goed in, pakt dat dingetje om waarschijnlijk een ander nummer te zoeken, stopt dat ding weer weg, pakt dr teugels weer (zaag zaag), paard krijgt een schop in zijn ribben en moet weer doorlopen... Ik was in staat om...........

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:25

Sydney2005 schreef:
Roken, bellen, smsen allemaal not done als je aan het rijden bent... Ook een MP3 speler in tijdens het rijden vind ik echt niks, net alsof het je dan helemaal niks interesseerd ofzow.

Met een mp3 speler kun je ook een kur (de 2 puntjes doen het hier niet ) aan het oefenen zijn hoor

Maar inderdaad, zoals Sydney2005 het zegt is het inderdaad ongeintresseerd..!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:35

PrideDignity schreef:
Sydney2005 schreef:
Roken, bellen, smsen allemaal not done als je aan het rijden bent... Ook een MP3 speler in tijdens het rijden vind ik echt niks, net alsof het je dan helemaal niks interesseerd ofzow.

Met een mp3 speler kun je ook een kur (de 2 puntjes doen het hier niet ) aan het oefenen zijn hoor

Maar inderdaad, zoals Sydney2005 het zegt is het inderdaad ongeintresseerd..!


Kur oefenen is wat anders ja, maar dit meisje had nog niet bepaald het niveau voor een kur op muziek...

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:05

Sydney2005 schreef:
Kur oefenen is wat anders ja, maar dit meisje had nog niet bepaald het niveau voor een kur op muziek...

Hahaha

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:07

Leandra15 schreef:
Hayhay,
Ik wilde jullie mening eens weten over roken bij de paarden.
Ik rook zelf ook, maar dat doe ik nooit in de stal omdat ik bang
ben dat er een stro'tje in de vik vliegt.. en van t een komt t ander..
dus... Dat doe ik nooit.
Maar ik kom ook wel eens bij andere mensen
in de stal, en daar zie ik soms wel mensen met sigaretten in hun
mond door de stallen lopen/rennen. Zelf persoonlijk vind ik dit toch
best gevaarlijk.
Ik zie ook wel eens mensen roken die op hun paard zitten (bijv.
in het bos)... Wat is jullie mening hier nou over?


(sorry als dit topic er al is)

roken op stal is niet echt slim en roken op je paard vind ik echt vreselijk. Kwam gister nog zo'n huppelkutje tegen van Manege nieuw-amstelland in het A'damse bos. Ze had d'r paard niet onder controle maar wel een peuk in d'r mond. Vind het super-aso en bij de dames ook nog eens ordinair staan. en asl het een tijdje niet geregend heeft en je gooit je peuk weg heb je ook nog en kans op een brandje. Nee ik vind dat als je wilt roken je dat maar lekker in de kantine of zo moet doen

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:07

Refagreni schreef:
beantsje schreef:
Paardrijden is toch een sport van beschaving en etiquette, al verdwijnt het steeds meer...
Roken op paard is gewoon not done.


Helemaal mee eens!


OMG..als paardrijden een sport is van beschaving en etiquette, waarom huffen er dan nog zoveel mensen hun paard in elkaar als ze iets niet zint. En waarom is er dan zoveel paardenleed? Alsjeblieft, wat een verschrikkelijk domme opmerking.

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:10

Sydney2005 schreef:
Heb 1 x gezien dat een meisje een MP3 in had, zij rijden, trekt ineens dr paard op de rem, doet dr dopjes er weer goed in, pakt dat dingetje om waarschijnlijk een ander nummer te zoeken, stopt dat ding weer weg, pakt dr teugels weer (zaag zaag), paard krijgt een schop in zijn ribben en moet weer doorlopen... Ik was in staat om...........


Dat heeft dan ook niks met die hele MP3 speler te maken, maar met hoe dat meisje met haar paard omgaat.

Van mij mag iedereen lekker zelf weten watie doet, zolang je maar verantwoord met je paard omgaat. Dus met roken, altijd zorgen dat je je sigaretten goed uitdrukt en even netjes in een asbak of prullenbak gooien.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:38

Vrij veel mensen bij ons op stal roken. Niet in de stallen zelf, meestal buiten of aan de bakrand.

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:45

Ik zou nooit bij mn paard roken, beetje gevaarlijk, als je tijdens het rijden aan het roken bent staat het aso en ongeintereseerd, en als je paard schrikt ben je toch later met reageren.
Ik rook al niet.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:29

Neee dat doe je toch niet, ik kan me daar altijd zo aan ergeren als ik dat zie bij mijn manege. Dan ademt je paard het lekker in, geef je dan om je paard?

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:11

zeker niet doen! harstikke gevaarlijk vind ik

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:14

Toen ik een jaar of 11 was (nu dus dik 8 jaar geleden) dan rookte mijn instructrice gewoon onder het geven van privéles. En nog meer jaren terug rookte men nog gewoon in winkels en presentatoren rookten gewoon op tv. Nu mag dat allemaal niet meer. Hoe meer regels, hoe beter..

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:25

hasten schreef:
Neee dat doe je toch niet, ik kan me daar altijd zo aan ergeren als ik dat zie bij mijn manege. Dan ademt je paard het lekker in, geef je dan om je paard?

Als je op je paard zit & rookt, ademt je paard de rook echt niet in hoor?
Vooral buiten niet..!

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:26

Ik ben sowiezo gestopt met roken maar toen ik nog wel rookte deed ik dat never, nooit te paard!
Ten eerste vind ik het gewoonweg asociaal staan (het ziet er niet uit) en ten tweede vind ik het nogal zonde als er een vonk op mijn zadel of zelfs paard zou komen.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:30

Ik rook niet en ook nooit gedaan gelukkig.
Vind het ook niet echt iets om te paard te doen eigenlijk..

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:43

ik rook wel op m'n paard, niet als ik op de manege rijd. Maar wel bij een lange buitenrit. Ik ben me dan best van bewust dat als hij schrikt enz. maar dat kan ook gebeuren als ik net m'n jas uittrek zeg maar.

Het is nooit veilig maar drinken enz. is ook niet veilig.

lottehaf
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:59

ik indroken vreselijk!!!!
in de stal nooit doen!!!
bij je paard al helemaal niet !!!, het ziet er ook niet uit zo'n stinkstok in je mond!!!

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:04

Best gevaarlijk ja, zeker als het droog is, of met stro in de buurt oid. Buiten de stallen mag bij ons wel gerookt wordne, zie ook wel eens iemadn op het paard roken, vind het er persoonlijk nogal ordinair uitzien