Roken.. bij je paard, op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:41

ik rook niet,
in de stal vind ik het zowiezo een risico met het stro ja..
en te paard vind ik het er associaal er uit zien.. je lijkt dan net zo'n lid van de Flodders..

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:51

Climax schreef:
daantjuhhh schreef:
Als ik in de bos een lange rit maak en ik heb na 2 uur rijden zin in een sigaretje stap ik af en ga ik even naast mijn paard lopen.
Als mijn sigaretje op is stap ik weer op.


Waarom doe je dat, als ik vragen mag?
Je paard heeft er juist minder last van als je erop zit lijkt me, want de rook stijgt omhoog..


Je hebt dan wel minder risico dat er een gloeipunt op je paard terecht komt. En het is in de buitenlucht dus de rook verspreid zich, en gaat niet allemaal de neus van je paardje in:P

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:54

Nee ik heb nog nooit gerookt in de stallen of bij de stallen.
Als ik zin had in een sigaret terwijl ik aan het rijden was, vroeg ik iemand anders of die even met mijn pony wil rondstappen, ik ga dan naar de kantine en rook daar mijn sigaretje

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:59

Cow_horse schreef:
Nee ik heb nog nooit gerookt in de stallen of bij de stallen.
Als ik zin had in een sigaret terwijl ik aan het rijden was, vroeg ik iemand anders of die even met mijn pony wil rondstappen, ik ga dan naar de kantine en rook daar mijn sigaretje


Dan ben je wel gruwelijk verslaafd. Ik zou dan tegen mezelf zeggen, gewoon doorrijden roken kan je straks wel.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:01

Leandra15 schreef:
Climax schreef:
Waarom doe je dat, als ik vragen mag?
Je paard heeft er juist minder last van als je erop zit lijkt me, want de rook stijgt omhoog..


Je hebt dan wel minder risico dat er een gloeipunt op je paard terecht komt. En het is in de buitenlucht dus de rook verspreid zich, en gaat niet allemaal de neus van je paardje in:P


Nou ik denk dat dat allemaal nog wel meevalt, zowel erop als ernaast zitten nadelen aan dus dan kan je net zo goed gewoon blijven zitten.
Zo'n klein gloeipuntje voelt dat beest niet eens, als ik een zo'n puntje op mijn arm krijg voel ik het amper, laat staan zo'n beest met zoveel haar en een dikke huid.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:09

Climax schreef:
daantjuhhh schreef:
Als ik in de bos een lange rit maak en ik heb na 2 uur rijden zin in een sigaretje stap ik af en ga ik even naast mijn paard lopen.
Als mijn sigaretje op is stap ik weer op.


Waarom doe je dat, als ik vragen mag?
Je paard heeft er juist minder last van als je erop zit lijkt me, want de rook stijgt omhoog..

ik ben 170 mijn paard is 161 dus we zitten ongeveer op de zelfde hoogte.. haha
nee ik blaas het niet richting mijn paard.
en als je loopt gaat de rook altijd naar achteren.
daarbij is het vaak ook niet windstil in dit land en is het altijd in de buitenlucht..
Dus nee het waaid niet richting mijn paard haar neus..

AnneFjor
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:28

Ik rook zelf ook, maar nooit in de stallen, en nooit op het paard. Je vuurballetje kan eraf vallen door het één of ander, en tussen je paard en het zadel/sjabrak terecht komen. Of zelfs met je sigaret kan dat gebeuren. En dat zou toch zielig zijn voor je paard, niet?

LadyS

Berichten: 731
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:52

Bij ons is het absoluut verboden om in of rondom de stal te roken.
Bij de bak, tijdens een buitenrit, als het verder geen gevaar voor de omgeving is kwa brandgevaar, vind ik dat je mag roken bij of op je paard.

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:51

ik rook niet
maar bij ons op stal wordt er overal gerookt!
ik maak me geen zorgen over brand en die dingen hoor.
tjah kijk roken op je paard moeten mensen zelf weten

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:13

Ik ben nu eigenlijk gestopt Maar door een wintersport en een verhuizing rook ik wel weer wat. Op mn werk niet trouwens!

Eerst rookte ik soms een sigaretje op Utah, Ik ontspande, dus zij ontspande

Bij ons worden er bij de boxen NIET gerookt, bij de bak mag je wel roken, allemaal zand, maar je moet wel je filters opruimen.

Nu rook ik niet meer Op Utah, alleen met koffiedrinken in ons hok rook ik wat

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:27

Ik ben zelf een roker, maar ik vind het van geen enkel respect voor een paard getuigen als je op of in de buurt van het dier rookt (tenzij het dier echt weg kan lopen, in de wei b.v.).

Ik vind het heel raar dat mensen dergelijke risico's willen nemen, ook al denken ze dat de kans dat het mis gaat maar klein is.

Op stal kan het dier niet weg, dus ook al vind ie de rook nog zo vreselijk, hij/zij moet het er maar mee doen ????? Langs de bakrand vind ik net zo asociaal, als het in mijn neus komt tijdens het rijden (dat gebeurd nl. helaas bij onze bak weleens), zal dat bij mijn paard niet anders zijn.

hansje
Berichten: 263
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:38

Ik ben ook roker, maar rook nooit in de stallen. Ik ga (als de nood het hoogst is) even naar buiten om er eentje te roken.

Ik rook wel op mijn paard, maar dan natuurlijk enkel als ik buiten ben en tijdens het uitstappen.

Marije_Dusty
Berichten: 123
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:17

Ik rook niet en zou het ook nooit bij de paarden doen

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 15:55

Een paar van jullie stoppen met rijden als jullie willen roken.
Maar dat is iets dat ik echt nooit doe. Dan zijn jullie wel heel
erg verslaaft
Ik blijf gewoon rijden, pas als ik klaar ben en me paardje staat weer
lekker op het land, dan is het tijd voor mezelf en een sigaret:P
Maar ik ga er niet helemaal voor stoppen met rijden en daarna weer
door.
Om helemaal een pauze te nemen vind ik een beetje overdreven
Nja oke... als het dan echt moet... vooruit Maar dan moet je wel
heel erg trek hebben.
haha

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:09

Sosha schreef:
Ik ben zelf een roker, maar ik vind het van geen enkel respect voor een paard getuigen als je op of in de buurt van het dier rookt (tenzij het dier echt weg kan lopen, in de wei b.v.).

Ik vind het heel raar dat mensen dergelijke risico's willen nemen, ook al denken ze dat de kans dat het mis gaat maar klein is.

Op stal kan het dier niet weg, dus ook al vind ie de rook nog zo vreselijk, hij/zij moet het er maar mee doen ????? Langs de bakrand vind ik net zo asociaal, als het in mijn neus komt tijdens het rijden (dat gebeurd nl. helaas bij onze bak weleens), zal dat bij mijn paard niet anders zijn.


Dan moet je ook niet roken bij andere mensen in de buurt.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:14

Ik rook in de stal, maar goed das een open stal dus eigenlijk voor de stal, hooi ligt in een andere box, vanzelfsprekend dat ik daar niet rook. op het paard rook ik ook al. echt verslaafd schijnbaar
OP een buitenritje of met uitstappen zie ik het probleem niet, in de buitenlucht. Nog een goeie: ik had zitles van mijn buurman in onze longeerbak en als oefening om een onafhankelijke zit te creëren liet hij me sjekkies draaien op het paard zonder zadel. het hielp wel, uiteindelijk waren zit en de sjekkies zo goed dat ik ze na afloop ook nog kon oproken ook

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:18

Ik rook zelf niet..
en ik vind het er een beetje stom uitzien als mensen roken op hun paard.. kan je dan niet een uurtje zonder sigaret denk ik dan?

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:18

Goddess schreef:
Ik rook in de stal, maar goed das een open stal dus eigenlijk voor de stal, hooi ligt in een andere box, vanzelfsprekend dat ik daar niet rook. op het paard rook ik ook al. echt verslaafd schijnbaar
OP een buitenritje of met uitstappen zie ik het probleem niet, in de buitenlucht. Nog een goeie: ik had zitles van mijn buurman in onze longeerbak en als oefening om een onafhankelijke zit te creëren liet hij me sjekkies draaien op het paard zonder zadel. het hielp wel, uiteindelijk waren zit en de sjekkies zo goed dat ik ze na afloop ook nog kon oproken ook


hahaha, dat vind k wel grappig !

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:39

Climax schreef:

Dan moet je ook niet roken bij andere mensen in de buurt.


Als deze mensen ergens zijn waar ze niet "weg kunnen", bijvoorbeeld een werkplek, ben ik het daar helemaal mee eens.

Tenzij ze het geen bezwaar vinden, maar dat kun je aan een mens vragen hè.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:13

Ik rook niet
ten eerste vind ik het smerig en ten tweede kan ik er niet tegen en ten derde kún je er allerlei verschijnselen van krijgen en ten slotte is het ook niet gezond voor je

Als ik wel zou roken dan zou ik dat niet bij m'n paard doen.. als ik mezelf ermee zou besmetten dan is dat al erg genoeg dus zou het nooit bij of in de buurt van paarden doen
Het kan ook nog gevaarlijk zijn ook

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:33

Bij ons op stal mag je zelfs niet binnen roken. Er staat wel iemand op stal die vaak op haar paard rookt, moet ze zelf weten, heeft volgens mij niemand last van

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:34

wij hebben onze "tribune bij de bak als rookpaal omgedoopt. Ik rook daar zelf ook altijd en ik denk er niet eens over om dicht bij de stallen in de buurt te komen. vind dat gewoon gevaarlijk.

Als ik met mn pony wandel rook ik wel (loop er dan naast) maar zorg wel dat ik mn rook niet richting haar uitblaas. (of dat helpt weet ik niet, maargoed het gaat om het idee). Het fijnst vind ik toch als de wind zo staat dat zij er niets van merkt.

zappa_Pat

Berichten: 486
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:39

bij ons op stal word er absoluut niet gerookt in de stallen, wij hebben een
kleine kantine waar gerookt kan worden en zomers gaan we lekker op
het teras zitten. op mijn paard roken doe ik heel af en toe, maar blaas de
rook niet in mijn paard zn gezicht zorg dan wel dat ik de andere kant opblas.

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:20

Ik rook niet. Maar ik vind ook dat je niet moet roken op je paard. Je bent dan bezig met je paard. Dat sigaretje moet dan maar even wachten tot je er weer naast staat en in de kantine oid bent. En ook in stal niet roken.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:22

Gelukkig rook ik niet, ik wil graag nog langer mee. Ik vind het dan ook onacceptabel om in het bijzijn van dieren te roken.