Roken.. bij je paard, op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26912
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:24

Leandra15 schreef:
Een paar van jullie stoppen met rijden als jullie willen roken.
Maar dat is iets dat ik echt nooit doe. Dan zijn jullie wel heel
erg verslaaft
Ik blijf gewoon rijden, pas als ik klaar ben en me paardje staat weer
lekker op het land, dan is het tijd voor mezelf en een sigaret:P
Maar ik ga er niet helemaal voor stoppen met rijden en daarna weer
door.
Om helemaal een pauze te nemen vind ik een beetje overdreven
Nja oke... als het dan echt moet... vooruit Maar dan moet je wel
heel erg trek hebben.
haha

ik neem geen pauze tijdens de training hoor..
alleen met een lange bosrit van 4 uur.
dat is lekker een ontspannen rit en als iemand wat wil drinken stoppen we ook.
als niemand wil drinken ga ik tijdens een stapstuk en ff naast lopen.
is voor de rug van mijn paardje ook ontspannen..

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:25

Ik rook nooit in de stallen of stalgang.
Ook nooit op mn paard..
Enkel tijdens het longeren doe ik het wel eens...

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:25

Ik rook niet in de stallen, dat mag niet op de manege. Ik rook wel in de binnenbak..daar schaam ik me ook soms wel voor. Ik rook dan niet óp m'n paard..maar wel als ik ernaast loop. Ik vind het asociaal van mezelf en ik moet er maar snel mee stoppen.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:27

daantjuhhh schreef:
ik ben 170 mijn paard is 161 dus we zitten ongeveer op de zelfde hoogte.. haha
nee ik blaas het niet richting mijn paard.
en als je loopt gaat de rook altijd naar achteren.
daarbij is het vaak ook niet windstil in dit land en is het altijd in de buitenlucht..
Dus nee het waaid niet richting mijn paard haar neus..


Het waait natuurlijk ook in de neus van je paard. Als ik naast iemand loop die rookt, heb ik er wel degelijk last van.

Annemiekew
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:31

Ik vind het erg raar dat er bijna niet aan bosbrand gedacht wordt, het is toch belachelijk dat je rookt op het paard. En netjes aftikken help zodat het niet op je paard komt maar waar druk je de peuk uit??
waarschijnlijk niet en dus steek je zo het bos in de fik. Denk eens aan de paarden die na jullie komen rijden??
Of de mensen die in het bos lopen.
Het gaat hier niet alleen om je eigen paard of pony maar ook om alles om je heen. Mensen kunnen hun huis kwijt raken door jullie peuk.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:38

Nope. Niet bij m'n paard of zo.

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:39

Annemiekew schreef:
Ik vind het erg raar dat er bijna niet aan bosbrand gedacht wordt, het is toch belachelijk dat je rookt op het paard. En netjes aftikken help zodat het niet op je paard komt maar waar druk je de peuk uit??
waarschijnlijk niet en dus steek je zo het bos in de fik. Denk eens aan de paarden die na jullie komen rijden??
Of de mensen die in het bos lopen.
Het gaat hier niet alleen om je eigen paard of pony maar ook om alles om je heen. Mensen kunnen hun huis kwijt raken door jullie peuk.


Als dat zo was dan was er nu geen bos meer over geweest in Nederland. Als er een peukje op bladeren valt zullen ze alleen gaan branden als ze droog zijn. Peukjes vergaan dan nog vrij snel, wat denk je van de dagjes mensen die er hun afval rond laten slingeren?!....Mijn paard gaat trouwens niet dood van een beetje as. Is zelfs gek op de geur van tabak..

_Suus_

Berichten: 783
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:41

Okj dus de meeste lten zelfs hun paard in de steek voor een sigaret
Ik zou nooit bij paarden durfen te roken
(Als ik ooit ga roken )

Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:42

Ik niet, maar ik rook helemaal niet.

Veel mensen bij ons op stal roken tijdens het longeren, aan de bakrand of gewoon als ze ven met een lang teugeltje gaan stappen.

Op het stal is het verboden, terecht.

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:00

BeLoVeD schreef:
Annemiekew schreef:
Ik vind het erg raar dat er bijna niet aan bosbrand gedacht wordt, het is toch belachelijk dat je rookt op het paard. En netjes aftikken help zodat het niet op je paard komt maar waar druk je de peuk uit??
waarschijnlijk niet en dus steek je zo het bos in de fik. Denk eens aan de paarden die na jullie komen rijden??
Of de mensen die in het bos lopen.
Het gaat hier niet alleen om je eigen paard of pony maar ook om alles om je heen. Mensen kunnen hun huis kwijt raken door jullie peuk.


Als dat zo was dan was er nu geen bos meer over geweest in Nederland. Als er een peukje op bladeren valt zullen ze alleen gaan branden als ze droog zijn. Peukjes vergaan dan nog vrij snel, wat denk je van de dagjes mensen die er hun afval rond laten slingeren?!....Mijn paard gaat trouwens niet dood van een beetje as. Is zelfs gek op de geur van tabak..


En wat denk je dat de grootste oorzaak is van de bosbranden die wel ontstaan... moet je omdat het "bijna niet gebeurd" het risico nemen dat het wel een keer verkeerd gaat

Bij ons mag er bij de stallen ook niet gerookt worden, vind ik heel terecht. En ik vind het ook behoorlijk zielig dat je niet eens kan wachten met het roken van een sigaret totdat je met je paard klaar bent (hele lange ritten mischien uitgezonderd, maar dan alleen tijdens een pauze)

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:23

Wat is er zielig aan roken op het paard? Ach er valt wel eens een stukje as op hem of hij inhalleerd wat rook, denk dat ie ook moet afkicken als ik stop met roken

Nee even serieus ik denk niet dat hij er erg last van heeft anders zou ik het wel laten. Wat de veiligheid betreft: niet in de stal en in het bos of buiten een klein afsluitbaar asbakje meenemen en daar je peuk in uit maken en daar laten. Geen kans op brand en het houdt de omgeving schoon.

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:29

Citaat:
niet in de stal en in het bos of buiten een klein afsluitbaar asbakje meenemen en daar je peuk in uit maken en daar laten. Geen kans op brand en het houdt de omgeving schoon.


haha wat een iedee zeg... Nja eigenlijk wel een best goed iedee
maar ik denk tog dat het voor de meeste teveel gevraagt is...
(Ik praat ook een beetje over mezelf )
Want ik neem nou niet echt snel de moeite om een bakje mee te
nemen als ik ga rijden (In het bos) en vooral in de zomer.. Waat laat
ik dat ding? In me paardrijbroek zakje? Nee zit me mobiel al
in me jaszak? Nee want kep geen jas aan in de zomer. In de
zak in me trui? (Als die er toevallig inzit) meestal zit daar me pakkie
marlboro medium en aansteker en een flesje water, of pakkie drinken.
*Ik praat nu wel michien wat dom... maarja zo ben ik nou eenmaal.. *

Doeidoeii

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:50

Je kan hem ook meenemen in een buiktasje en dan kan je daar gelijk je telefoon, sigaretten, aansteker en hoevenkrabber in doen.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:56

toen ik nog rookte rokkte ik ook op mijn paard tijdens een buitenritje.Op stal stak ik nooit een sigaret op, wel buiten de stal.Nu ben ik al weer heel wat jaartjes gestopt en heb ik dit dus niet meer.Bij ons op stal word wel gerookt

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:11

Op stal rook ik niet maar wij hebben dan ook een fijne kantine daarvoor. Op het paard heb ik eigenlijk ook nog nooit gerookt, ik moet eigenlijk wel altijd blijven opletten en handen aan het stuur houden. Wel zou ik er even naast kunnen gaan lopen of even ergens pauzeren. Maar ik kan eigenlijk wel zonder op dat soort momenten.

__manon__

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:11

Ik rook zelf niet, maar op de manege en waar mijn pony staat daar roken de mensen die roken ook gewoon in de stallen en soms langs de bakrand, echt heel vies vind ik dat die lucht

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:18

Ik rook zelf niet, en kan het niet uitstaan als ik iemand rokend op zijn paard zie.

andafries

Berichten: 700
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Engwierum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:02

Roken doe ik niet ook nooit gedaan . Diegene die dat wel doen en ook nog op het paard moeten eens nagaan wat het belangrijkste zintuig van het paard is . Of je paard /pony het wel zo prettig vindt ,nou ik denk het niet . Als je wilt roken ! prima maar zet een ander (zowel mens als dier ) niet in die stink lucht .

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:04

Ik zou NOOIT in de omgeving van paarden/stallen roken, en al helemaal niet op het paard!
Stel je voor dat dat ding uit je mond valt en bijvoorbeeld onder je zadel terecht komt :S

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:12

Jolandaa_ schreef:
ik rook niet,
in de stal vind ik het zowiezo een risico met het stro ja..
en te paard vind ik het er associaal er uit zien.. je lijkt dan net zo'n lid van de Flodders..

Haha, ma Flodder op een paard, zie het al helemaal voor me
Ik vind het er niet aso uitzien hoor..

Ik rook zelf niet in of bij de stallen, risico te groot gewoon..
Maar tijdens een buitenritje wel, te paard dan.
Als ik in de bak rij niet..

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:26

alleen op de kantine van de vereniging. paarden staan aan huis, dus na de paarden dan rook ik in de keuken. in de stallen mag er echt niet gerookt worden!!!!

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:29

Ik rook zelf niet, maar ik vind roken bij je paard en op je paard niet echt super.
Ik kan me niet voorstellen dat als je met je paard bezig bent, dat je dan nog aan roken denkt, vooral niet tijdens het rijden.
En in de stal lijkt het mij gewoon gevaarlijk.

Bij de manege waar ik rijd is in de kantine een rookverbod van 10 uur smorgens tot 6 savonds en dat vind ik zelf wel zo prettig.
In de stallen zie je bijna nooit iemand roken, bij de paddock bijvoorbeeld wel en daar heb ik geen last van. Het is in de open lucht, niet gevaarlijk en kan me voorstellen dat als je daaar staat te wachten dat je dan een sigarete wilt.

KimHJarig

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:44

Zoals MissM al schreef op stal wordt er niet gerookt, in de kantine wel. enne ja als ik op de terugweg van een buitenrit aan het uitstappen ben dan steek ik wel eens een sigaretje op...

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:42

Waarom denk iedereen dat als een sigaret ergens op valt, de boel meteen in de hens staat ..Wel grappig. Maar ik zou zelf mijn peuken ook niet in het bos gooien, ik gooi ze op de manege ook nooit op de grond. Dan druk ik ze uit en doe ze in mijn jaszak en later gooi ik ze in de prullenbak. Vind ik wel zo netjes.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:48

op tja ieder moet het zelf weten alleen niet super verstandig het dier kan springen of er gebeurt wat en dan zit jij met je sigaret maar goed ik zou dus niet op het paard roken maar als je dat toch doet nja zolang het niet mijn paard is is het hun zaak toch. en bij je paard..tja int bos op de straat enc vind ik geen enkel probleem maar niet bij de stallen en zo! ga dan buiten staan of naar de kantine veel ste gevaarlijk dat er toch eens wat gebeurt hoe voorzichtig je ook bent.