Roken.. bij je paard, op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:24

AlexandraM schreef:
op tja ieder moet het zelf weten alleen niet super verstandig het dier kan springen of er gebeurt wat en dan zit jij met je sigaret maar goed ik zou dus niet op het paard roken maar als je dat toch doet nja zolang het niet mijn paard is is het hun zaak toch. en bij je paard..tja int bos op de straat enc vind ik geen enkel probleem maar niet bij de stallen en zo! ga dan buiten staan of naar de kantine veel ste gevaarlijk dat er toch eens wat gebeurt hoe voorzichtig je ook bent.

Leestekens zijn er niet voor niets

Milaatjuh
Berichten: 381
Geregistreerd: 01-03-06

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:45

Ik rook zelf niet ( ben 11 jaar )
dus dan is het logisch dat ik niet rook, toch?
maar ik vind dat je niet moet in een paardenstal of onder het lesgeven ofzo
met buitenrijden vind ik het nog wel kunnen want de lucht stijgt omhoog
ik ken een manege ( noem geen naam ) daar roken ze ook in de manege
onder het lesgeven, poetsen, e.d
Niet de manege waar ik rijd, die is zover ik weet rookvrij

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:47

jah ... idd.. Niet en nooit roken in de stal.. Op het paard in het bos.. jah rook ik rustig een peukie hoor.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78571
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:32

In de stal zelf rook ik niet, in het gangpad wel. Is altijd aangeveegd, beton brandt niet. Tijdens longeren rook ik ook, als ik aan het rijden ben ook. Wel alleen als ik er net op stap tijdens het met lang teugeltje losstappen of tijdens het uitstappen. Meestal tijdens het losstappen, zijn de spiertjes al iets opgewarmd en begin ik zeker niet te vroeg.

In de bossen rook ik niet, eigenlijk ook omdat ik zelden in de bossen kom. Het zou me echter niet tegenhouden om niet te roken daar. Overigens is oorzaak nummer 1 van bosbranden niet sigaretten maar zwerfvuil zoals glas en plastic, waar de zon op schijnt.

Tot slot, ik denk dat ik een aantal vreemde paarden op stal heb staan. Als ik rook proberen ze juist met het neusje in de rook te komen en gaan dan staan flemen. Probeer altijd wel de rook uit de neus te houden, en zeker die rechtstreeks van de sigaret af komt, maar we hebben een stel verslaafde mafkezen op stal denk ik.

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:31

Op stal rook ik niet...stel je voor dat er iets in de fik vliegt nej nej dat doe ik niet...als ik op buitenrit ga durf ik nog wel is sigaretje op te steken hoor...ik pas altijd wel op hoe ik mn sigaret vast hou enzo..dat ik straks me paard ni verbrand ofzo..

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:35

In de stal zelf rook ik niet,maar wel op het terrein.
Daar ligt ook niks brandbaars.
Sigaretten moeten altijd gedoofd worden in water.
Roken op een paard in het bos vind ik geen aanrader,er kan altijd brand ontstaan.
Gewoon op je paard op straat een sigaretje kan wel.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:44

Ik rook zelf niet, maar bij ons op stal word er voorzover ik weet ook niet gerookt ( en zeker niet bij de paarden ) Er ligt zat brandbaar spul, dus het lijkt me ook niet zo handig

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:45

Ik rook zelf niet, maar als iemand anders bij mn pony is, mag diegene ook niet roken.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:46

Rook gewoon niet, het is niet goed voor je.

En bij je paard is het gewoon onverantwoord!

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:47

Dus eigenlijk rookt de meerderheid wel gewoon óp z'n
paard maar nooit in de stal

chiara_tunzi
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-04-06

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:17

Ik rook zelf ook maar nooit in de stallen want dat vind ik veel te gevaarlijk. Als ik op mijn paard zit rook ik wel eens maar niet zo heel vaak. Meer als ik op concours ben en dan voor mijn parcours even ter ontspanning

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:21

Ik rook buiten.

En tijdens het in- of uitstappen wil ik nog weleens roken En tijdens het longeren ook. Ow en tijdens het buitenrijden, das het állerlekkerst!

Jorissie
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:24

wij roken bij stal op het terras.(er staan grote bloempoote met zand waar je je sigaret uit in moet maken).
maar we roken nooit in de stal.

verder rook ik wel tijdens het buiten rijden op me paard en als ik aan het longeren ben.

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:28

Zonder sigaretten ga ik de deur niet uit, behalve als ik met mijn paarden bezig ga of naar de manege. Ik rook nooit op stal, nooit op het paard. Ik heb er dan ook totaal geen behoefte aan en denk er niet eens aan, maar als ik ergens anders heen ga en ik heb me sigaretten niet bij me wordt ik bijna panisch. Hmmm vreemd moet maar de hele dag op stal gaan staan

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:37

Roken op of bij je paard vind ik eigenlijk niet kunnen. Als je op je paard zit ben je toch aan het rijden? En daar heb je twee handen voor nodig. Roken bij het uitstappen kan ik me iets bij voorstellen, maar dan zou ik er naast gaan lopen en er niet opblijven.
Maar ik rook niet en heb dus niet zo de behoefte aan nicotine, misschien maakt dat meer verschil dan ik denk

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:49

Ik rook op stal, op mijn paard, achter mijn paard.

Wij hebben wel speciale rookplekken op stal, met een asbak waar altijd water in zit. Ik zie het probleem niet zo van 'op het paard roken' als meneer denkt, ik ga, en ik heb 2 handen nodig, gooi ik de peuk gewoon weg.

Linde90

Berichten: 1643
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Rekken

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:54

ik rook niet op het paard, wel heb ik wel eens de neiging om met het in/uitstappen of met het buitenrijden eentje op te steken , maar als ik echt druk bezig ben, denk ik er (gelukkig) niet eens aan

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:09

bij ons op stal is het verboden om te roken, maar de staleigenaren roken er zelf wel altijd

op mijn oude manege daar hing een poster op de muur met een heel verhaal erop. dat verhaal ging dus over een manege die was afgebrand door een sigaret en dat was echt zo geschreven dat je echt met tranen in je ogen stond. daar mocht je dan ook niet roken.. ja alleen in de kantine en in de hoek van de bak..

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:11

ik rook zelf niet meer, maar toen ik nog rookte heb ik nooit in de buurt van stro/hooi gerookt. als ik trek had in een peukie, rookte ik m even buiten.
ik heb er een schijthekel aan als mensen roken in/bij de stallen, er zal maar net een vonkje verkeerd terecht komen, moet er niet aan denken!
dat mensen op hun paard roken kan ik me goed voorstellen.... zeker tijdens een lange rit of met uitstappen

margot123

Berichten: 813
Geregistreerd: 09-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:11

ik vind roken bij je paard en op je paard allebei nogal link, bij je paard kan ik nog iets meer begrijpen (nog niet goed) maar op je paard is echt belachelijk (sorry mense die dat wel doen) maar het hoort gewoon niet.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:42

Ikzelf rook niet en ik had er ook altijd een gruwelijke hekel aan als anderen wel rookten als ze in de stal waren.
Roken op een paard vind ik er persoonlijk behoorlijk arrogant uitzien, maar dat moet je dan maar weer zelf weten.

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:16

Oke die vat ik niet waarom zie je er met sigaret op een paard arrogant uit, en zonder niet..?

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:57

Paardrijden is toch een sport van beschaving en etiquette, al verdwijnt het steeds meer...
Roken op paard is gewoon not done.
Nog afgezien van de risico's al s je paard een keer wegspringt.

In een stal vind ik het overigens ook heel onverstandig, met al dat brandbare materiaal...een brandende stal is een hel.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:13

Beantsje ik ben het volkomen met je eens!
Als ik mijn paard rijd moet ik toch echt beide handen aan het stuur houden en roken in de stal is gewoon not done.
Is roken eigelijk ook schadelijk voor paarden?

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:17

gewooon helemaal NIET roken