Wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 12:35

Iemand bij mij op stal heeft een pony van ongeveer 1.50, 17 jaar oud. Ze heeft na een schouderblessure waar de pony helemaal van hersteld is er niet meer op gezeten, omdat ze bang is dat ze te zwaar voor hem is. Ze is ongeveer 1.65 en 70 kilo. Ze doet wel veel met haar pony, zoals wandelen en longeren, maar geeft zelf al toe dat ze toch minder plezier aan hem heeft dan toen ze nog reed. Ze zegt dat ze denkt dat ze haar pony er geen plezier mee doet als ze op zijn rug kruipt, ik denk dat het allemaal best kan en dat haar pony liever eens een lekker buitenritje gaat maken waar hij altijd zo dol op was dan met 17 al met prepensioen te gaan.

Wat vinden jullie?

Melia
Berichten: 9850
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:46

tjah.. ik denk dat het opzich wel kan hoor qua gewicht.. het ligt ook een beetje aan de bouw van de pony, is ze slank of juist wat grover gebouwd? als de pony echt goed hersteld is kan ze volgens mij best wel een buitenritje maken desnoods laat ze er eerst iemand anders, die wat lichter is erop rijden?

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:28

idd, als het niet een hele smalle pony is moet het volgens mij wel kunnen.. en ze hoeft het ook niet iedere dag te doen, kan ook 1 of 2 keer in de week bijvoorbeeld. Misschien word het voor haarzelf dan ook weer wat leuker, en de pony zal het ook niet vervelend vinden denk ik.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:30

Misschien aan de dierenarts vragen, die afweet van de blessure?

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:35

Volgens de DA is het helemaal genezen. De pony is normaal stevig gebouwd en in goede conditie. Als ik denk aan bv. quarters van 1.45 waar volwassen mannen op rijden, dan moet dit toch makkelijk kunnen (?).

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:39

Speedster schreef:
Volgens de DA is het helemaal genezen. De pony is normaal stevig gebouwd en in goede conditie. Als ik denk aan bv. quarters van 1.45 waar volwassen mannen op rijden, dan moet dit toch makkelijk kunnen (?).


Ik hou niet van vergelijkingen over wat anderen doen....
Zeker als dat ook nog een ander ras is....

In princiepe moet het kunnen.....

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:44

Goed, ze is 1.65 en iets aan de zware kant. Opzich moet haar pony dit nog kunnen tillen, maar ja... hetzelfde als anderen zeggen; het ligt volkomen aan de pony zelf

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:59

Ik denk dat ze zichzelf er in heeft gepraat dat ze te zwaar is. Ik denk dat het wel moet kunnen, Zou zeggen.. probeer het, vind de pony het leuk.. prima, zie je dat hij het niet naar zn zin heeft? dan niet doen...

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:05

Ze is echt heel voorzichtig met haar pony. Geeft ook wel toe dat het misschien wel tussen haar oren zit omdat ze al van heel veel mensen te horen heeft gekregen dat het best gaat (die haar samen met haar pony zagen). Maar beter erg voorzichtig dan het tegendeel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:37

Gaat het om die ponymerrie die in het midden in de stal bij de wei staat? Zo ja, die kan zeker nog eens rustig op haar pony stappen om een lekker buitenritje mee te maken. Ze kan goed rijden en hindert de pony niet.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:42

Het gaat om Buffalo, die ken jij misschien zelfs nog van Geleen. (eigenlijk nooit gekeken of dat een merrie of een ruin is )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:50

Ja die bedoelde ik ook maar ik wilde de naam niet zo zeggen op Bokt. Die ken ik inderdaad nog van Geleen. Ik heb haar pas 2 keer eventjes gezien, ze is altijd later dan ik op stal maar als ik haar weer eens zie zal ik haar ook eens zeggen dat ze volgens mij prima een ritje kan maken op Buffie. Zal de pony vast ook leuker vinden om nog wat te doen.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:55

Gelukkig, dan hoop ik dat ze dat ook weer eens doet. Kan ze gezellig me Sam en Speed mee naar buiten, zal Buff van genieten.

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:32

Ik vind dat het ook nog wel kan.
Het zou inderdaad erg zonde zijn om zo haar plezier en dat van de pony een beetje te verpesten

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:37

Zolang ze er beiden plezier van beleven vind ik dat het zeker nog kan!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:20

Volgens mij zou ze er best nog op kunnen hoor, zeker als ze er allebie nog plezier aan beleven! Zeker een stapritje kan geen kwaad.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:26

Ik vind echt dat het kan, ze moet er gewoon lekker op gaan. Doet ze dat paardje juist een plezier mee!

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:23

Ze moet het gewoon proberen, kijken hoe de pony reageert tijdens het rijden.
Ik denk wel dat het kan.

Chntl_Zrro

Berichten: 272
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:38

Fredt schreef:
Zolang ze er beiden plezier van beleven vind ik dat het zeker nog kan!



idd jaa ze kan het togh proberen gaat het niet goed kan ze stoppen