Wat is hip dit seizoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:22

Kunnen jullie me vertellen wat dit seizoen helemaal in is qua kleuren rijbroeken, shirtjes e.d.? En gaan jullie voor goedkoop of liever voor duur? En merk je verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken? Koop je elk seizoen nieuwe rijkleding omdat de mode verandert?
En zijn er dingen die helemaal passé zijn?

Ik wil dit graag weten omdat ik bezig ben met een artikeltje in de krant over paardenmode. Morgen ga ik bij een grote ruitersportzaak kijken die een heel breed assortiment heeft. Maar omdat ik zelf niet meer zo bezig ben met paarden wil ik me alvast een beetje oriënteren

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:14

Ik kan alleen vertellen wat ik zo om me heen zie gebeuren en wat ik hoor op Bokt, of dat DE trends zijn? Dat weet ik niet!

Ik zie net als in de gewone kleding lichte kleuren terugkomen, bleekgroen, bleekroze, bleekorange. Shirtjes zijn veel in two-tone gemaakt.
Polo's zijn weer terug van weggeweest, niet kak maar hip! Voor de zomer: mouwloze truitjes van thermostof in zoetige kleurtjes.
Rijbroeken zie ik juist meer in gedekte kleuren: zandkleur, donkergrijs, donkerbruin, donkergrijsblauw. Een revival voor grijs dus in de rijbroeken maar dan donker.

We gaan meer back to nature. Het mag allemaal wat stoerder en nonchalanter. Chaps kunnen weer. Bruine rijlaarzen zijn nu overdone. Geen bandages maar peesbeschermers, in dezelfde kleurtjes als je shirtje. Comfortabel en makkelijk maar toch verzorgd wordt de trend.
Een ware opmars hebben de drie-in-een-beschermers gemaakt.

Qua caps blijft GPA voorop lopen. Casco is volkomen uit.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:18

Tnx voor je reactie! Ik zag net op de Divozasite een Pikeur GPA High Lite voor 1299 euro Zijn er hier mensen die die hebben? En zoja waarom? Zit ie beter of voelt het anders? Ik vind het wel ONWIJS veel geld voor een cap!!

Renskeeee

Berichten: 1663
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Door de week Utrecht, weekend Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:20

Woooow dat is duur
Ik heb wel een casco-cap, ben ik nu uit?
Verder idd wat Urielle zegt: lichte kleuren, volgens mij ook niet teveel poespas er om heen.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:23

Volgens mij ben ik ook verschrikkelijk uit, want ik heb ook een casco cap, maar ik heb wel een donkere kleur rijbroek en poloshirtjes.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:26

Weetje, het interesseert me hélemaal niets wat de mode is.

Ik loop gewoon in mijn rijbroeken die ik al jaren heb, in oude simpele afgedankte t-shirts mét mouwen, in normale effen kleuren. Ga zeker niet elk seizoen nieuwe dingen kopen omdat het de mode is, jammer dan, dan ben ik maar 'uit'.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:08

ik maak mijn eigen mode

nee gein...maar deels waar...ik draag de kleuren die ik mooi vind,mode of niet.
wel ben ik een muts wat graag combineerd (setjes dus)
ik had een poos geleden gekozen voor oranje met blauw omdat ik dat een gave combi vond..
had al oranje shirts en blauwe rijbroek en peesjes blauw en was alleen nog op zoek naar oranje shabrak
net op dat moment kwam de HH dutch collectie uit,aan de ene kant leuk want nu had ik meer keuze,maar aan de andere kant erg jammer omdat vele er nu in lopen....

ben zelf nog steeds een freak van polo's en mouwlose shirts of s'winters van die "sporttruien"
ook moet gemak de mens dienen dus bandageren is te veel werk en alleen voor fotoshoots,peesjes dus....
heb ook een casco en een HH cap en geef niet zo'n belachelijk bedrag aan mijn spullen uit..

het doet me ook niks wat anderen er van vinden

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:00

Mocca schreef:
Weetje, het interesseert me hélemaal niets wat de mode is.

Ik loop gewoon in mijn rijbroeken die ik al jaren heb, in oude simpele afgedankte t-shirts mét mouwen, in normale effen kleuren. Ga zeker niet elk seizoen nieuwe dingen kopen omdat het de mode is, jammer dan, dan ben ik maar 'uit'.



Amen!

_loekie_
Berichten: 1165
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:19

Volgens mij komen de streepjes motieven weer in.
Nouja ik draag gewoon lekker wta ik leuk vindt

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:22

Ik heb nog een championnencap
Met kleurtjes houd ik niet zo van dat lichte. Dat is zo snel vies. (niet dat ik me kleren niet was ofzo, maar je ziet meteen alles erop zitten.) Zelf heb ik nu 2 donkerblauwe en een zwarte rijbroek.
Ik koop niet ieder seizoen ofzo nieuwe kleren, ik koop ze pas wanneer ik ze niet meer pas Of wanneer ze versleten of kapot zijn ofzo.

brammie
Berichten: 200
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:28

ik loop eigelijk gewoon in wat ik lekker vind zitten en verder maakt het mij niet uit

ik vind het eigelijk zonden van je geld als je al je geld iederemaand uitgeefd aan de 'mode' geef nou toe je teerd 1x je paard zijn hoefen vaarwel shirtje van 50,- euro.

oke ik vind het wel leuk om er leuk uit te zien maar bij de paarden is dat toch niet nodig?

nou ik hoor het wel
groetjes nena

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:31

Ik vind de nieuwe kleding wel erg mooi maar ik houd het altijd neutraal. Zoveel verslijt ik niet vandaar. Mijn casco gooi ik ook niet weg omdat ie uit is.
Ik vind polo's wel erg leuk en blauw komt volgens mij (alweer) terug. En streepjes!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:34

Streepjes en pads zie ik veel, ook GPA caps zie ik de halve paardenwereld mee rond lopen en setjes natuurlijk. Ook zie ik veel roze en groen, maar ook oranje zie ik en dat komt waarschijnlijk nog meer ( WK-voetbal ) Bontjes onder je zadel blijven hip en leren rijlaarzen met dressuurboog hoeven we voorlopig ook nog geen gedag te zeggen.
Verder kan ik er niet veel over zeggen, maar dit is wat ik het meest merk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:00

Ik heb een casco cap, donkergrijze rijbroek, setjes, en chaps.
Streepjes zijn helemaal hip nu, en idd GPA caps loopt iedereen mee.

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:41

Anoniem schreef:
Ik heb een casco cap, donkergrijze rijbroek, setjes, en chaps.
Streepjes zijn helemaal hip nu, en idd GPA caps loopt iedereen mee.


Niet iedereen loopt met GPA caps joh die zijn veel te duur..
HH caps worden héél vaak gebruikt.
En idd zijn streepjes & blokjes heel hip..
*zit zelf ook met heel veel setjes*

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:36

De streepjes zijn idd hip, al koop ik daar echt geen pad/shabrack van...
In t-shirts is het nog leuk, maar verder gaat het mij te ver

Ik draag gewoon wat ik leuk vind, of het uit is boeit mij niet. Bij de paarden al helemaal niet. Alles word vies of gaat stuk...dus draag het gewoon tot er gaten in komen

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:43

Die bling bling dingen zie je ook nog steeds overal, frontriemen met swar-nog-wat-steentjes erin

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:47

Ik maak ook mijn eigen mode, ik knip altijd de mouwen uit oude t-shirts dan zitten ze pas echt lekker!

__Joyce

Berichten: 824
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: De lier/ het westland

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:57

Veel bling! Leuke felle kleurtjes, bruin tuig, setjes, Idd polo's!

Hm ik ben uit met me cap Maar die GPA caps en die HH pas ik niet dus gebruik maar lekker me verstelbare casco

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:09

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Vandaag heeft het artikel in de krant gestaan, ik was er erg tevreden mee

Lynnlovesyou
Berichten: 380
Geregistreerd: 16-08-05

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:25

de Gpa is idd mss duur maar ik vind het een hele verbetering vroeger was het "uit" om met een cap te rijden en ook veel mensen deden dit maar nu rijden veel van die mensen met een GPA omdat het in is , ( of zo zie ik het toch hier in de buurt )

En voor de rest is het ongeveer hetzelfde als vorig jaar

( kijk eens bij Huiskamer daar is ook een topic ovet wat in en uit is )

ppl0026

Berichten: 1025
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Wat is hip dit seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:50

Ik ben afgelopen vakantie naar Brabant geweest en daar liepen ze allemaal met GPA's! Zelfs de kleintjes!

Voor de springruiters vooral bruin tuig, scapa, bruine leren peesbesbeschermers en de GPA natuurlijk.

Bontjes zie ik al wat minder, maar de (anky)pads zijn nog steeds in.

Wel opvallende trend bij mij op stal.. Witte rijbroeken. Bijna iedereen loopt nu ineens ook bij gewoon rijden met een witte broek rond.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:48

Wordt dat niet erg snel een grijze broek dan ? Zelf ben ik ook eigenlijk standaard uit maar ik had net voor mij zelf besloten dat ik dit jaar een beetje legertype ging doen. Zwart hemd of T-shirt, legerkleurgroene broek, legerkleuren bloush. Ben ik dan in of uit?

Edit: Draag trouwens lederen chaps, zwart. Een beige rijbroek zonder zitvlak, een wit T-shirt (dat dus standaard grijs, bruin of gestreept is als ik terug kom) en een zwart vest met lange mouwen in de winter.

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:42

In:

- polo's
- bruin tuig met springen, maar dan ook alles in die kleur (zadel, hoofdstel, borsttuig, peesjes,...)
- Bling-bling-frontriem
- Dressuurlaarzen met hoge dressuurboog
- Streepjes/ruitjes
- Lichte zomer- en naturelkleuren
- Shirt/Broek bijpassend bij dekje en peesjes/bandages
- GPA

Chupa

Berichten: 971
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:45

Hmm dan ben ik nog best hip met mijn complete bruine springtuig En ook nog een bling-blingfrontriem, overschot aan polo's en "setjes". Maar goed, wat kan mij het schelen, ik rijd met wat ik mooi vind.