Laarzen inlopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:46

Ik wil graag leren rijlaarzen kopen,
waarschijnlijk de Petrie Perfect.
Maar nou hoorde ik dat je ze heel lang moest inlopen (2 jaar!?).
Maar daar heb ik nou net niet zoveel zin in dan neem ik miss wel schoenen en chaps.
Hoe lang moesten jullie je laarzen in lopen, en bij wat voor laarzen?

Groetjes Hanneke

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:35

2 jaar is gewoon idioot en echt niet waar. Petries staan wel als redelijk stijf bekend maar het hangt ook van de leersoort af en het voordeel is dat ze lang in model blijven.
Ik heb zelf Cavallo's gehad (drie paar) en daar kon ik heel snel mee rijden maar ze zakten ook binnen een paar maanden veel te snel in. Ik ga het nu nog eens met Konigs proberen.

poll

Berichten: 201
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:12

2 jaar slaat inderdaad nergens op, heb ze zelf ook en bij mij duurde het 2 maanden denk voordat ze echt lekker zaten. Heb er meteen mee gereden, was wel even pijn leiden maar nu zitten ze heerlijk.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:14

Idd. 2 jaar is pure onzin. Na een maandje of anderhalf zitten ze echt fantastisch! Aan het begin kan het inlopen wel pijnlijk zijn.

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:31

Ik heb petrie perfect laarzen, en 2 jaar dat is echt onzin.
Ik denk dat ik er zo'n 2 maand over heb gedaan, anderhalf misschien.
Langer écht niet, maar ik ben ook direct gaan rijden met pijn.
En ze zitten heeerlijk nu.

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:33

2 jaar is natuurlijk zwaar overdreven, heb er zelf wel extreem kort over gedaan Met een week of anderhalf zaten ze goed *wat een geluk

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:37

Ik heb sinds kort ook leren laarzen. Ze zijn van het Franse merk Soubirac, niet heel bekend. Maar ze zitten wel echt geweldig. Ze zijn heel erg soepel en heb er meteen mee gereden. De eerste twee keer was wel even pijn lijden, maar nu zitten ze erg fijn. Hoop alleen niet dat ze snel inzakken.
Ze zijn helemaal van leer en erg geschikt voor mensen met smalle enkels.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 13:40

Bedankt voor de reacties, maar jullie zeggen wel dat ze na een 1 of 2 maanden lekker zitten maar hoe vaak rijden jullie er dan mee?
Ik ga er alleen op wedstrijden mee rijden, maar eerst wel thuis om ze in te rijden en lopen .

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:46

Ik had geluk, mijn Cavallo's zaten na een week (dagelijks een uur rijden) goed. Toen had ik wel heeeele pijnlijke voeten en enkels maar dat gaat vanzelf over.

Ik kan je aanraden om toch wat vaker dan alleen op je wedstrijd met je laarzen te rijden. Je paard voelt net wat anders aan als je je laarzen aanhebt tov chaps bijvoorbeeld. Tijdens een wedstrijd lijkt het me prettig als alles zoveel mogelijk is als het altijd is en dat je dus niet hoeft te 'wennen' aan je laarzen.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:21

Ik heb sinds kort Mountain Horse-laarzen en vond het passen erg lastig! De 40 was iets te groot, de 39 zat eigenlijk iets te krap.

Uiteindelijk toch voor de 39 gekozen (normaal heb ik maat 41...) en ze passen nu perfect! Ze lopen altijd iets uit (maar dat is je vast al bekend). Zelfs met dikke sokken kan ik ze aan straks, en ze zitten héérlijk!

Het enige dat ik had, was ontzettend kapotte enkels na de eerste keer dragen. In het dagelijkse leven draag ik altijd schoenen die mijn enkels bloot laten (al jaaaaren), dus toen ze in het gareel geduwt werden, moesten ze natuurlijk even protesteren Dat was trouwens eenmalig, heb wel een week andere laarzen gedragen, maar de wondjes zijn daarna (thank God!) niet meer open gegaan.

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:25

ik heb er ook zon 2maand over gedaan het was even doorbijten maar nu zitten ze heerlijk!

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:53

Ik heb mountain horse sportive laarzen en heb niet hoeven inlopen. Ze zaten gelijk al super

__Joyce

Berichten: 824
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: De lier/ het westland

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:02

Ik heb ook de petrie perfect. Ze zaten na 2 weken goed bij mij hoor! Ik heb er op het begin wel echt meegelopen en niet meteen gereden...Ze zitten nu heerlijk

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:19

ik heb de Cavallo Winner..
Heb er 3 dagen flinke stukken mee gewandeld..
Toen ben ik er mee gaan rijden
De eerste keer was echt vreemd..
Nu ben ik een week verder. 5 keer mee gereden. En ik kan er nu gewoon lekker mee rijden. Dat ik ook echt voel wat ik doe met mijn benen.

Cavallo's schijnen sowieso eerder ingelopen te zijn dan Petrie..
(Ik hoop maar dat die van mij niet in gaan zakken, zoals bij Urielle)

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:22

Mijn petries had ik in een maand (3x per week) ingelopen / gereden!
Deze laarzen zijn wel van kalfsleer, dat schijnt wel veel te schelen kwa inloopduur!

sindsdien draag ik ze allen met wedstrijden!
Maar ze zitten, rijden, lopen erg fijn!

ppl0026

Berichten: 1025
Geregistreerd: 23-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:53

Ik heb de Petrie Elite. Ze zaten eigenlijk al meteen goed bij mij... Wat ik gedaan heb:
- De eerste dag meteen aangetrokken in huis, oefeningen gedaan, trap op en af enzo
- Toen de dag erna gaan FIETSEN naar stal (en dat is een halfuur fietsen..). Nou ik kon wel janken.
- Paar dagen erna meteen ermee gaan rijden! Zat wel een beetje raar, maar verder prima.

De mensen op stal vonden het maar raar dat ik niet piepte Maar ik ben er ook meteen flink mee aan de slag gegaan en nu zijn ze lekker zacht!

Siggislief

Berichten: 14029
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:21

Ik heb Mountain Horse laarzen en ze zitten als schoenen.
Heb dan maat 40 genomen, en die zit nog wel wat ruim maar het zit anders wel perfect.
Het lijken net schoenen wat je zo instapt.
Maar heb ze niet in hoeven lopen , ik liep erin 1 keer goed op.
Succes met laarzen kiezen / kopen!

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:20

Ik ben juist bijna direct gaan rijden met mijn nieuwe laarzen (Petrie Anky)... dan gaan ze op de juiste manier naar je been/voet staan.

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:21

ik heb de anky elegance van anky, helemaal op maat gemaakt. maar het duurde ongeveer een maand voordat ze echt goed zaten.

ginniej

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: NH/Warmenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:09

2 jaar echt niet
Ik denk ongeveer een half jaartje ?

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:18

Ik heb sinds gister de petrie perfect.
Ben benieuwd hoe het bij mij zal verlopen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:59

Mijn wedstrijd laarzen van Königs heb ik misschien 10 keer thuis gebruikt voordat ik ze netjes heb weggezet voor wedstrijden. Die zaten toen al comfortabel
Dat zijn wel kalfslederen laarzen, rundlederen laarzen hebben wat langer nodig om in te zakken.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:09

ZeFaNa schreef:
Ik heb sinds gister de petrie perfect.
Ben benieuwd hoe het bij mij zal verlopen


Haha! Ik ook!

Ben er gelijk mee gaan rijden (traplopen en autorijden was niet zo'n suk6 maar daar zijn ze dan ook niet voor gemaakt hè?). Ik ben 2 gaatjes langer gaan zitten dan normaal en dan was het best te doen. Fijn is anders maar ach, het is maar een kleine prijs (figuurlijk gezien dus ) om te betalen voor zulke prachtige laarzen vind ik. En wat is nu een week of 2 pijn ten opzichte van de 10 jaar lol die je er van hebt!?

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:24

drowning schreef:
2 jaar is natuurlijk zwaar overdreven, heb er zelf wel extreem kort over gedaan Met een week of anderhalf zaten ze goed *wat een geluk


Dat komt ook omdat je kalslederen laarzen hebt, en die zijn al heel soepel. Die zijn dus zo ingelopen!

De laarzen die de TS wilt kopen zijn van harder leer, en dan duurt het ongeveer 2 maanden voordat je die lekker hebt ingelopen!
Daar komt wel bij dat die laarzen wel langer mooi blijven!

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:53

Ir111 schreef:
Haha! Ik ook!

Ben er gelijk mee gaan rijden (traplopen en autorijden was niet zo'n suk6 maar daar zijn ze dan ook niet voor gemaakt hè?). Ik ben 2 gaatjes langer gaan zitten dan normaal en dan was het best te doen. Fijn is anders maar ach, het is maar een kleine prijs (figuurlijk gezien dus ) om te betalen voor zulke prachtige laarzen vind ik. En wat is nu een week of 2 pijn ten opzichte van de 10 jaar lol die je er van hebt!?


Haha, grappig!

Ik heb ze in de winkel een tijdje aan gehad en toen ging ik ze al voelen, dus ben benieuwd als ik ook ga traplopen enzo.
Ze zijn zeker niet duur, ze waren 188 euro en ik had nog de mazzel dat er 10 % vanaf ging ivm bedrijfsopening. Eerst wilde ik de derby maar die kwamen al gauw op 350. Dan maar een weekje langer pijn en iets mindere kwaliteit.
Ik ben er blij mee