Aansnoerneusriem vraagje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:28

Ik heb een aantal foto's van de paarden van anky gezien na het rijden, die hebben een hele riggel over de neus
Wat geeft ze een goed voorbeeld

Ander voordeel van de aansnoerneusriem is natuurlijk ook dat er een extra kussentje onder de kin zit, natuurlijk prettiger dan een gesp direct op de huid

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Aansnoerneusriem vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:15

Natuurlijk moet ie los.
Hoe wilde je het anders af/om doen?

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Aansnoerneusriem vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:16

Afbeelding

dit is toch aansnoer?

ik heb hem helemaal niet te strak zitten. maar ook niet te los. gewoon, zoals een riempje hoort te zitten. hij mag nog net adem kunnen halen

hahaha nee grapje

Akxxx
Berichten: 57
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Aansnoerneusriem vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:23

Wat een bullshit weer allemaal hier, een aansnoerneusriem is in zwang gekomen doordat Anky een dergelijke neusriem gebruiktte aan haar Barnsby stang en trens bij Bonfire. >;)
De fabrikant is ingesprongen op de behoefte en vraag van ruiters en zo is die neusriem in de mode geraakt, vroeger reed iedereen namelijk gewoon met een gecombineerde neusriem of hanoveraanse(lage).

Anyway: je maakt die neusriem gewoon zo strak dat je paard nog wel kan kauwen maar niet z'n kaak zo ver kan opensperren dat je de sperriem nog nodig hebt om z'n mondje dicht te houden. De reden dat je deze neusriem zo strak kan vastmaken is doordat het breed is en de druk dus beter verdeeld over het neus en kaakbeen van je paard, sperriem is bedoelt om het bit gewoon goed opgesloten te houden in de mond, meer niet.

Maar lieve bokkers, ik geef toe: ik snoer die neusriem soms ook lekker strak aan , en het sperriempje ook. Dat geklooi met die mond en tong en lippen hoef ik niet te hebben. Na 2 keer is de boodschap wel duidelijk en kun je 'm weer "aardig" vast maken.

_Lara_

Berichten: 803
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:30

Vonnie84 schreef:
Vonnie84 schreef:
Ik zal vandaag (vanavond) een foto maken hoe die bij mij zit.


helemaal vergeten! Moet ik nog een foto maken of lukt het zo?


Ja het lukt al ik haal gewoon dat passantje eraf als ik de neusriem om doe en doe hem er daarna weer om. Tog bedankt!

En liever géén reactie meer alsof ik dom ben en de neusriem dicht laat.. Want dat doe ik heus niet!

Verder bedankt en bij de foto hierboven weet ik niet of het een aansnoerneusriem is zie je volgens mij alleen aan de onderkant...