hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de middel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:16

Na een aantal jaar niet te hebben paardgereden, heb ik nu weer lessen opgepakt bij de manege. Mijn oude paardrijbroek was inmiddels toch wel wat aan de krappe kant geworden, dus ik dacht LEUK een mooie nieuwe rijbroek kopen.

Nou ik heb bij Divoza wel 20 broeken gepast, begonnen met de goedkoopste en geeindigd met een dure ANKY. Maar eigenlijk vond ik geen van de broeken lekker zitten. Wanneer ze mooie strak om mijn benen zaten, vond ik ze eigenlijk veel te strak in de middel (echt adem inhouden om 'm vast te maken) en bij een maatje groter in de middel, "blubberen" ze allemaal rond m'n billen.
Ik heb inmiddels al begrepen dat normale confectiemaat 38 toch wel zeker een rijbroek maat 40 is

Ik heb vast een vreemd modelletje maar vraag me af of jullie een merk/model rijbroek kennen wat niet zo strak in de middel zit.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:19

Ik ken het probleem en heb het niet alleen bij paardrijbroeken.
Ik heb zelf een Horka die bij mijn middel nog redelijk goed zit en een Global die bij mijn middel perfect zit, maar de rest van de pijpen zijn wijd.

Ik houd dit topic in de gaten want ben er ook erg benieuwd naar

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:19

Ik heb er nooit last van. Misschien dat het scheelt dat ik steekzakken heb, dat je dan wat extra ruimte hebt bij je buik?

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:20

heb je de heuprijkbroeken van pikeur al geprobeerd?
deze zitten niet om je middel, ik heb er zelf ook eentje en er zit geen elastische band bij en zit veel meer als een normale broek

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de midde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:22

Ik heb hetzelfde probleem, bij bijna alle rijbroeken. Ik koop ze toch maar een maat groter. Ik heb vrij ronde billen, dus het verbaasde me dat ik dit probleem heb. Bij normale broek is het middel juist vaak te wijd vergeleken met mijn billen.
Ik heb nu met name katoenen rijbroeken, die ribstoffen zitten het meest vervelend. Maar het is nog steeds een opluchting als ´s avonds de bovenste knoop open kan, haha.
@ Vonnie84: Mijn buik past er wel in, het gaat juist om de band waar de knoop in zit.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de midde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:23

Hoi, toen ik een rijbroek ging kopen vond ik er ook maar 1 lekker zitten, namelijk de Euro Star start. In de winkel blubberde hij ook erg bij mijn kont, maar na 1 keer wassen is dat eruit!
Dus ik denk dat je gewoon een broek moet kopen die lekker zit, ookal blubbert ie bij je kont, dat was je er vanzelf uit
En idd als je normaal gesproken maat 38 hebt, heb je bij een paardrijbroek wel maat 40 nodig!

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:25

Ik heb het juist andersom. Als de broek bij mijn benen goed zit, zit hij bij mijn middel te wijd. Moet nog een smal riempje kopen, want nu loop ik elke keer te hijsen!

Liselot

Berichten: 32202
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:28

ik heb nauwelijks taille en smalle benen en herken het probleem!
ik heb nu een strak model rijbroek van pikeur met steekzakken en hoge band. met een hoge band wordt de druk van de band verdeeld en drukt hij lang niet zo erg in je buik. wel zit hij niet heel strak om mijn benen, maar dat vind ik toch niet prettig zitten.

mijn normale confectiemaat is een kleine 36, van rijbroeken heb ik maat 40

SylviaG

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: omgeving Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:29

Ik ken het! Ik heb altijd een hoge band met bandplooi en die brede band die zit soms echt niet lekker?!?! Voor de rest past ie dan super maar die band drukt dan behoorlijk op je maag!?

studentje1

Berichten: 585
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:31

Hey ik heb het probleem ook, maar naarmate ik de rijbroek langer aanheb heb ik er geen last meer van. Net als die Indian Rose broeken, eerst denk je ze zit net iets te strak maar na een paar uur dragen zittie perfect!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:31

Ik heb dat eigenlijk alleen met de HH broeken
Maar van rijbroeken heb ik eigenlijk nooit een maat groter Die is juist te groot. Ik zweer bij de HH extra fit ofzoo (zonder zitvlak) Zit heerlijk,mooi en blijft lang goed

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de midde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:33

erleyne schreef:
@ Vonnie84: Mijn buik past er wel in, het gaat juist om de band waar de knoop in zit.


Ik heb hetzelfde probleem. Alle hoog opgesneden modellen zitten mij te strak in de middel (bij de tailleband) maar het heupmodel van Pikeur (zie Knolliepower) zit mij als gegoten. Dat is echt een fijne rijbroek.

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:38

Ik heb daar ook altijd last van, ik heb daarom meestal ook broeken van cavallo die zitten tenminste goed en die zijn wat hoger bij je middel

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:45

Gelukkig, zo te lezen valt mijn "modelletje" toch nog mee en zijn er meer mensen met hetzelfde probleem.

En inderdaad een heupmodel klinkt logisch (maar had ik natuurlijk nog niet geprobeerd bij Divoza)

Mirannda

Berichten: 490
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Walcheren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:46

ik heb een pikeur en die zitte echt super..!

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:49

Ik heb er eigenlijk met mijn Pikeurbroeken ook geen last van. Eurostar zit bij mij wel strakker om mijn middel, vooral alsie net uit de was komt. Ik vind het eigenlijk wel fijn als een hoge band een beetje strak zit. Dat werkt bij mij als een geheugensteuntje om rechtop te blijven zitten.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:40

blubberen doen ze bij meestal niet, maar ze zijn ALTIJD te lang. Ik heb de keuze tussen 10cm te lang of 10cm te smal. Meestal ga ik voor 'te smal', en neem ik een rijbroek die 2 knopen/haakjes heeft. Dan doe ik die broek een haakje losser, en zit het wel ongeveer goed. Ik heb 1 rijbroek die helemaal perfect zit (cavallo) maar de kleur is ondertussen totaal onherkenbaar, en de broek begint ouderdomsverschijnselen te vertonen

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:53

LiSSy schreef:
ik heb nauwelijks taille en smalle benen en herken het probleem!
ik heb nu een strak model rijbroek van pikeur met steekzakken en hoge band. met een hoge band wordt de druk van de band verdeeld en drukt hij lang niet zo erg in je buik. wel zit hij niet heel strak om mijn benen, maar dat vind ik toch niet prettig zitten.

mijn normale confectiemaat is een kleine 36, van rijbroeken heb ik maat 40


Volgens mij heb ik precies hetzelfde figuur als jou!!!!!!!
Als ze in de winkel vragen welke maat ik moet hebben en ik zeg 40, dan kijken ze me aan alsof ik gek ben!
Spijkerbroeken zakken juist af als ze bij m`n benen goed zitten.

Ben altijd zoooooo blij als m`n knoop van m`n rijbroek openkan zodat ik weer adem kan halen!

lovin
Berichten: 45
Geregistreerd: 13-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:25

ik heb het ook bij bijna al mijn rijbroeken dat ze (een beetje) te strak zitten behalve bij mijn global die zit echt perfect...!!! zou je alleen niet kunnen vertellen welk model het is ...

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:02

Ik heb er alleen last van als de broek net uit de droger komt, maar na twee minuten merk ik het al niet eens meer. Echt strak zitten ze niet.
Maar ik ben dan ook vrij smal in mijn middel, misschien dat dat scheelt.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de midde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:19

Jaaa dat ken ik!
Ik heb normaal een 36/38 en van rijbroeken 38/40.
Alleen van Cavallo kan ik dan weer een 36/38 aan.
Maar die cavallo's zitten altijd STRAK bij mn buik en blubberen bij mn benen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:51

Had dat ook altijd. Ben nu dankzij een aantal medebokkers dusdanig afgevallen (en nu ook met hardlopen nog meer in model ) dat mijn rijbroeken nu allemaal te wijd worden...

Maar ik heb altijd goed kunnen rijden met de broeken van Mondoni. heb je die ook geprobeert bij Divoza?

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:41

Als je normaal maat 38 hebt kun je ook een grote kindermaat kopen. Die zijn walleen wat rechter van model maar verder hetzelfde (en vaak goedkoper, haha!). Ik heb normaal maat 36 maar heb twee rijbroeken maat 170. Die zitten minder strak in de taille, het scheelt echt!

Anoniem

Re: hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de midde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:29

Ik heb er ook wel last van bij het uitzoeken van een nieuwe rijbroek, maar als ik hem een paar keer gedragen heb dan zit ie al weer lekker.

Ik heb trouwens van de week nog een broek gekocht van het merk Comfort Time met steekzakken. Deze zat gelijk lekker. Maar is wel een zomerbroek.

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: hebben jullie dat nou ook, rijbroek te strak in de midde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:26

Heb dat probleem ook altijd. In de taille zitten ze vaak te strak, terwijl ik voor mijn benen echt niet groter dan maat 36 moet hebben...