Blauwe plekken door laarzen uittrekken...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Blauwe plekken door laarzen uittrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:31

Ik heb een heel stom "probleem" en vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dit wel eens hebben.

Ik heb leren laarzen. En om ze uit te trekken gebruik ik een laarzenknecht. Als ik al 1 laars uit heb wil ik de volgende uit trekken. De voet zonder laars staat dan op de laarzenknecht, en de voet met laars in de laarzenknecht. Ik heb heel vaak dat mijn voet uit de laarzenknecht schiet doordat ik er kracht op zet. De hak van de laars komt vervolgens tegen mijn scheenbeen, wreef van mijn andere (laarsloze) voet....

Pijn dat dat doet!!!!
Vervolgens allemaal blauwe plekken...

Hebben meer mensen dit of ben ik echt de enige kneus die dat overkomt?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:34

Nee hoor, je bent niet de enige kneus... Ik heb net leren laarzen en een laarzenknecht en had bij de 3e keer uittrekken al mijn scheen blauw. Krijg ze trouwens niet uit als ik met sok aan op laarzenknecht ga staan, moet dus ook altijd een schoen in de buurt hebben.

svenlOver15

Berichten: 534
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Ien't Noorden..! ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:35

Haha, nee dit probleem heb ik ook.. Alleen ik heb rubberen laarzen. Heb je toevallig een laarzenknecht met een rond stuk waar je laars in moet? Een poos geleden had ik een laarzenknecht die zo is: \/ .. en niet |_| zo zegmaar.. hoop dat je de vormen begrijpt.. Maar de V vorm werkt veel beter..!!

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:35

Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar het klinkt alsof je laarzenknecht te 'wijd' is ten opzichte van je laars. Misschien moet je een smallere laarzenknecht proberen. (weet niet of die überhaupt bestaan )

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Blauwe plekken door laarzen uittrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:39

Mwaw... de laarzenknecht is niet echt te wijd. Ik moet mijn laars verder naar achteren duwen denk ik. Maar ik ben bang dat dat mijn (net nieuwe) laarzen teveel beschadigd....

Maar ja, blauwe plekken is ook niet alles

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:40

Ik had dat ook vaak! Maar tegenwoordig regel ik steeds dat iemand me helpt. Als er iemand z'n voet op jou tenen zet, gebeurd het niet! Dus gewoon iemand regelen die je wil helpen

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:42

FabjuhBrowny schreef:
Ik had dat ook vaak! Maar tegenwoordig regel ik steeds dat iemand me helpt. Als er iemand z'n voet op jou tenen zet, gebeurd het niet! Dus gewoon iemand regelen die je wil helpen


Dat gaat moeilijk worden. Ben altijd alleen op stal

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:56

Wehehhee ik heb ook een laarzenknecht maar dit heb ik nog nooit gehad! Wat typisch.. Ik heb wel die zwarte, die ook nog een voorkant heeft kost 7euro ofzo maar dan kan je laars er niet uitschieten en dus geen blauwe plekken!

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:09

Megantjuh schreef:
Wehehhee ik heb ook een laarzenknecht maar dit heb ik nog nooit gehad! Wat typisch.. Ik heb wel die zwarte, die ook nog een voorkant heeft kost 7euro ofzo maar dan kan je laars er niet uitschieten en dus geen blauwe plekken!


Ja, ik heb zo'n andere... mischien toch maar zo 1 aanschaffen. Voordat de ene blauwe plek weg is heb ik alweer een neiuwe

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:12

OWWW Ik ken het gevoel Ik heb het ook wel eens gehad met mijn sporen nog om Ik dacht ik trek effe snel mijn laarzen uit..........Tegenwoordig let ik erop dat ik ze heel rustig uittrek en eerst mijn sporen van mijn laarzen haal

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Blauwe plekken door laarzen uittrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:14

Maar zelfs als ik het rustig doe gebeurt het wel eens. Je let er dan zo op.... en dan nog. En het doet zo'n pijhijn!!!

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:18

Ik heb zo'n laarzenknecht met een voorkant sinds ik leren laarzen heb (dat is nu 2,5 week)..

Maar ik heb het nu ook wel eens.. Kan ook zijn omdat ik natuurlijk nog niet zo ervaren ben Bij die rubberen had ik geen laarzenknecht nodig..

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:20

Ik heb er ook last van, en mijn ene scheen daar zit een zenuw die beschadigd is dus ik loop daardoor soms kreupel door het huis.. Ik schop nu als het ware mijn laars keihard naar achteren in knecht zodat ie goed klem zicht en dan rustig uittrekken

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Blauwe plekken door laarzen uittrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:21

Mwaw.... heb net nieuwe en hiervoor had ik ook leren laarzen (vanaf mijn 16e, ben nu 24 ), dus dat zal het probleem niet zijn.

Had het met mijn vorige laarzen ook al.

Maar blij te horen dat ik niet de enige is die zo lomp is

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:03

Euh, ik ben, vrees ik, dan het lompst. Heb zo'n zwarte laarzenknecht... Maar ben nog beginner met laarzen, dus daar schuif ik het maar op.

Shirley15
Berichten: 489
Geregistreerd: 14-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:09

Ik heb dat ook nog wel eens dat als ze uittrek dat ik met mijn spoor tegen mijn voet aan knal,

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re: Blauwe plekken door laarzen uittrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:46

Takkel schreef:
Maar zelfs als ik het rustig doe gebeurt het wel eens. Je let er dan zo op.... en dan nog. En het doet zo'n pijhijn!!!


Ja en vooral als je dan extra kracht zet om je been uit je laars te trekken en probeert om het rustig te doen en ineens aaaauuuuuuuuuuuuwwwwww
en dan zit die laars nog steeds om je been, terwijl je jodelend in de rondte springt

Sacramenta

Berichten: 317
Geregistreerd: 11-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:05

Misschien een idee om plastic zakjes om je sokken te dragen voor een iets soepelere laars-uittrek-ervaring ?
Vergeet dat trouwens zelf heel vaak en heb dan precies hetzelfde probleem

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:57

Snap dat plastic zakjes gedoe niet zo; het zal best makkelijker uittrekken zijn, maar je zweet dan toch juist als een otter in je laarzen? Wilde juist (leren) laarzen vanwege het comfort... Maar ik blijf gewoon oefenen en moet dus subtiel mijn laarzen uittrekken. Laat nou 'subtiel' nou net geen steekwoord zijn wat bij mij past.

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:17

Mademoisel schreef:
Misschien een idee om plastic zakjes om je sokken te dragen voor een iets soepelere laars-uittrek-ervaring ?
Vergeet dat trouwens zelf heel vaak en heb dan precies hetzelfde probleem


Zels dat doe ik, en dan nog...