heeft de Petrie Windsor een coatinglaag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

heeft de Petrie Windsor een coatinglaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:56

zoals de titel al zegt, heeft de Petrie windsor zo'n coatinglaag?
en heeft iemand ervaringen met deze laars?

snoeske
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Scherpenzeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:00

ja die heeft een coating! tenminste ik geloof het wel. ik heb de standaard, die heeft het niet dat is gewoon helemaal leer, de windsor komt voor de standaard dus die heeft geloof ik wel een coating...

Akxxx
Berichten: 57
Geregistreerd: 02-05-06

Re: heeft de Petrie Windsor een coatinglaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:14

ja de windsor en de perfect hebben beiden een coatinglaag, het voetgedeelte is voorzien van een soort waterdichte laag die na verloop van tijd z'n glimlaagje verlies en doffer dan de rest wordt.
Verschil tussen de perfect en de windsor is dat de perfect een gelijmde zool heeft(de zool zal gaan dan loslaten door vocht) en de windsor gelijmd en gestikt is. Bovendien zijn beiden modellen vrij stijf, zijn bijna niet in te lopen maar dat maakt het wel iedeale wedstrijdlaarzen omdat je ze gewoon mooi kan maken met water en zeep en niet hoeft te onderhouden. Afnemen met een spons en doek is voldoende om ze te laten glimmen, dat komt dordat de coatinglaag waterdicht is en dus niets doorlaat. Haarspray er op (van wella) en ze glimmen net zoals de laarzen van tante Coby!! Ik draag ze alleen als ik net opztijg en als ik van mn paard af kom trek ik ze(met moeite) meteen uit.

Als ik jou was zou ik even doorsparen en dus gaan voor een cavallo, rundsleer wel te verstaan. Deze slijt niet zo snel als een kalfslederen laars(die dan weer wel in verschillende kleuren gelevered kunnen worden) maar blijft langer mooi en zit fijner dan dat keiharde veneto leer. Maar de kalfslederen zijn dan were wel leuk voor de trainingen en clinics, bruine en cognackkleurige laarzen...bordeaux en Grijs zijn allemaal erg leuk om je outfit compleet te maken!
Die roze en paarse etc etc van Derby zijn bv weer nét iets te ordinair...

Maargoed, perfet en windsor(en talent van Cavallo) hebben een coatinglaag

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:06

Wordt de windsor nog verkocht dan? Is wel al een oud model!

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:39

oke dankjewel allemaal. Ze waren ergens in de aanbieding, dus ik dacht dat is mooi mits ze niet zo'n coating hebben, maar dat hebben ze dus wel.
Dan ga ik nu maar wachten op een volgende aanbieding van laarzen zonder coating

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Re: heeft de Petrie Windsor een coatinglaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:55

Ik heb de petrie anky..Zit echt super.
Deze hebben als het goed is geen coating...

nomes

Berichten: 281
Geregistreerd: 14-02-06

Re: heeft de Petrie Windsor een coatinglaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:32

Ja, deze laars heeft een coating en...ik zou als ik jou was absoluut niet de Windsor nemen!

Ik heb hier erg slechte ervaringen mee, laars was snel stuk en dit bleek een bekend probleem bij dit model, daarom is hij nu ook uit de collectie. Voor 100 euro meer heb je de standaard en dat is een leuke laars voor een leuke prijs (vind ik).