leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:45

ik wil erg graag nieuwe leren rijlaarzen gaan aanschaffen. Ik heb nu de mountain sportive maar wil het liefst over naar petries (dus de echte dressuur laars om het zo maar te zeggen.)

Ik zit zowiezo te twijfelen tussen kalfsleer en rundleer. Ik heb nu de mountain horse van kalfsleer maar vind deze eigenlijk veel te soepel en geven ook niet zo heel veel steun. Wat is jullie ervaring, en wat raden jullie mij aan?

Ook ben ik benieuwd naar het volgende. Hoe denken jullie over leren rijlaarzen tweedehands aanschaffen die al wel zijn ingezakt maar verder nog in super staat zijn?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:59

Ik heb de Petri Anky's!
Ze bevallen me erg goed!

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:03

Ik heb de Petrie Elite. Het inlopen was geen pretje, maar nu zitten ze heerlijk! Met tweedehands laarzen moet je wel oppassen dat de maten goed kloppen enz. Mijn ervaring is ook dat de voet van de laars naar de voet van degene die ze inloopt gaat staan. Dat kan vervelend zitten als je de laarzen overneemt.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:05

Königs heeft nu een nieuwe laars! De Favorit Benelux. Helemaal kalfsleer, een McCormick genaaide zool met een sopel rubber loopzooltje, hoge dressuurboog en deelnaad aan de binnenvoorzijde voor € 285,00.

Dus geen lange inloopperiode (door het soepele kalfsleer) maar wél een prijs die zelfs nog lager ligt dan de betere rundleerlaars.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:12

Iemand ervaring met de petrie world cup???

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:59

Ik heb de Derby elegance. Ze zijn van rundsleder geloof ik en ze zijn heel stevig. Ze zitten ook lekker en ik heb ze binnen 2 weken ingelopen.

iris_1985
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:25

petrie anky's...zitten heerlijk

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:27

Ik heb de Petrie Perfect en ben er zeer gelukkig mee, heb geen last van een loslatende coating ookal heb ze veel uurtjes per week aan.

Over 2e hands laarzen: doen! Als ze lekker zitten en goedpassen is het meegenomen, en het voordeel is dat ze al zijn ingelopen dus dat je zelf niet meer met zere benen en voeten loopt.

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:55

iris_1985 schreef:
petrie anky's...zitten heerlijk


Ik heb ook de anky's, echt super fijne laarzen! Ik heb de eerste paar maanden (ik rij maar 1 keer in de week dus vandaar dat het inlopen niet snel ging) echt letterlijk pijn moeten lijden (met drukplekken en blauwe plekken er tot aan toe, ik kwam eerst niet eens m'n fiets op, kon mn been niet buigen . Ik moest op het paard "geholpen" worden whaha, dik voor schut ), maar nu ik ze heb "ingereden" zitten ze echt heerlijk! Wil niks anders meer!

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:04

Ik heb Cavallo Weltmeister, zijn van stevig rundleder, de eerste keer kon ik er gewoon al probleemloos mee rijden, stevige schacht. Al had ik de eerste week wel flink last van mijn knieholtes, 1 ervan was een beetje open. Maar dat was 1-malig. Nu heb ik ze een maantje, zitten ze heerlijk Maarja, ze waren eerst best duur, bij mij waren ze 100 euro + 20% afgepreisd, als ze dat niet waren had ik ze ook niet kunnen nemen