zadel aan mogelijke koper meegeven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieme
Berichten: 4959
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:01

Ik stel m'n vraag hier maar even omdat ik niet weet waar hij anders hoort.

ik heb een zadel te koop. nu heeft er iemand een bod op gedaan en natuurlijk wil ze hem eerst op haar paard passen. ze wil hem dan op komen halen en als hij niet past weer terug komen brengen. maar watl is de slimste manier om dit te doen??

Haar gewoon het zadel laten betalen en als hij niet past het geld terug geven???

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:04

Ik denk dat ik niet een zadel mee zou geven, zonder dat ik zekerheid had dat ze hem niet terug zouden brengen. Ik denk dat het heel redelijk is dat je ze laat betalen, als het dan niet past kun je het geld idd terugbetalen...als je je zadel terug hebt!!! Zij zullen jou hiervoor dan ook wel moeten vertrouwen, maar dat is makkelijker dan dat jij hun vertrouwt en hun het zadel zo meegeeft! Anders zou je ook kunnen vragen of ze bij je komen om te passen, kweni of je een bak hebt...maar dan zouden ze toch bij jou ff kunnen rijden of het echt past en goed zit enzo?

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:04

Ik zou hem laten betalen en idd als hij niet past kan ze hem terug brengen en geef je het geld terug.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:05

Ja lijkt mij ook.

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:10

Ja, ik sluit me hier ook bij aan. Eerst betalen, niet goed, geld terug.

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:13

ik heb idd mijn zadel meegegeven, maar wel laten betalen. Helaas kwam het zadel de volgende dag alweer terug

X_ViSwIjF_X
Berichten: 337
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Sweetlake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:16

Jah precies aanbetaaling of iets waardevols rijbewijs (is een ideetje)

groetjes

SjilliejJj
Berichten: 547
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:18

kan ze niet met haar paard tot bij jou komen om te passen?
dat doen wij nml ook wanneer we een nieuw zadel gaan passen.

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:19

Ja het zadel laten betalen en ze kunnen het dan binnen de door jouw gestelde termijn terug brengen als het niet past. Uiteraard in dezelfde staat als dat jij het hun meegaf!

Moonny

Berichten: 387
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:19

Zou gewoon laten betalen, rijbewijs ofzo kunnen ze altijd als gestolen opgeven.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:21

vraag maar eens aan Ilindra, hier van bokt !!
Gewoon lekker laten betalen en niet goed, geld terug, mits zadel in nette staat weer terugkomt !

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:22

Woont diegene dichtbij? Dan zou ik gewoon meegaan. Of als ze verweg wonen zou ik ze idd het hele bedrag laten betalen en als het niet past geef je het geld gewoon weer terug.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:24

curly2day schreef:
vraag maar eens aan Ilindra, hier van bokt !!
Gewoon lekker laten betalen en niet goed, geld terug, mits zadel in nette staat weer terugkomt !


Dat zowiezo, en niet na een week uitproberen want je weet dezelfde dag wel of het zadel past of niet (en of het zadel lekker zit)

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:51

Wel het volle bedrag laten betalen. Eén van de vorige adviezen was een aanbetaling, zou ik niet doen. Dan hebben ze een heel goedkoop zadel.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:20

Als ik mijn zadel verkoop ga ik daar zelf met het zadel naartoe om te passen. Bij niet kopen, worden dan de benzinekosten vergoed.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:13

Ik heb mijn zadel ook eens meegegeven aan een koper, wij zouden het dan weer ophalen. Ze had van te voren niet betaald, erg dom. Ze was namelijk mijn singel 'kwijt' geraakt en die heb ik inmiddels nog niet terug.

Eerst lekker laten betalen idd, niet goed geld terug.

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:23

Eerst laten betalen en dan passen lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing.

Tieneke

Berichten: 21685
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:25

Eerst laten betalen en vooral ook een contractje opstellen dat ze het voor een proefperiode meeneemt en het niet teruggenomen en terugbetaald wordt als het niet in dezelfde staat verkeerd als nu. Ook alle gebreken (vb slijtage) erin zetten)

_Loes_
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Wilp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:27

Een zadelmaker hier in de buurt geeft je zo 3 zadels mee om te passen. Hij vertelde laatst dat dat ook niet zo slim was want er was iemand vandoor gegaan met een nieuw dressuurzadel.

Ik zou dus nooit zomaar het zadel meegeven als je mensen niet goed kent.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:32

Famke_a4pje schreef:
Ik heb mijn zadel ook eens meegegeven aan een koper, wij zouden het dan weer ophalen. Ze had van te voren niet betaald, erg dom. Ze was namelijk mijn singel 'kwijt' geraakt en die heb ik inmiddels nog niet terug.

Eerst lekker laten betalen idd, niet goed geld terug.


gatver zeg...echt aso dat mensen niet zuinig zijn met de spullen van een ander....

Ik heb eens een springzadel meegekregen van een ruitersportzaak. Die mocht ik dan passen en proberen, moest binnnen een week weer terug gebracht worden (erg netjes vond ik dat)
Maar nu had een stalgenootje van mij dat zadel even geleend en zei dat ik dat waarschijnlijk toch niet erg vond omdat het nog niet van mij was......
Dat vond ik juist veel erger! Ik ben verantwoordelijk voor dat zadel en wil dat netjes terug geven ...Heb 'm wel gekocht, maar stel er had wat gebeurd, was dan erg l*llig!
Ze schrok wel van mijn reactie

Lin4Life

Berichten: 942
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:46

Ik heb ook een paar keer een zadel verkocht,
Ze mogen het zadel dan wel meenemen om te passen maar dan moeten ze wel eerst betalen. Als het zadel dan niet blijkt te passen dan kunnen ze hem terug brengen en krijgen ze geld terug.
of ze kunnen natuurlijk met het paard langs komen om het dan even te passen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:57

maak anders foto's van alle kanten van hoe 'ie er nu uitziet. dan krijg je daar geen gezeur over. vervolgens stel je een contractje op over termijn van evt. terugbrengen, en wat er bij het zadel zat (singel, hoes etc.). tenslotte het hele bedrag af laten rekenen, zodat ze er niet met je zadel vandoor gaan.
succes met de verkoop!

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:04

@Seraja: dat was vast die uit klarenbeek? Hij is ook veel te goed van vertrouwen

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:06

Ik heb dit wel gedaan, maar ik heb degenen die mn zadel meehadden gevraagd of ze hun identiteitsbewijs als borg achter wilden laten. Mijn zadel is in totaal 4 keer opgehaald en helaas ook weer teruggebracht. Heb er geen nare ervaringen mee, maarja, het is natuurlijk wel riskant.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:13

Ik zou idd ook eerst laten betalen, en een contractje maken.... Waarin je ook de foto's benoemt en er in plaatst.... En idd ook goed benoemen wat er bij het zadel zit, en daar ook foto's van maken........