zadel aan mogelijke koper meegeven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chntl_Zrro

Berichten: 272
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:04

Ja idd Laten betalen en dan gewoon het geld wegleggen en vragen of ze wat van zich laat weten..

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:39

Ik heb al een paar zadels zo verkocht. Gelukkig nog nooit rare dingen meegemaakt. Ik bekijk altijd wel eerst heel uitvoerig met de eventuele koper het zadel of er geen beschadigingen zijn en hoe de boom is. Dan het hele verkoopbedrag betalen en dan pas zadel meenemen. Mocht het niet passen dan weer met de (helaas) "koper" het zadel langs lopen ivm gebroken boom, beschadigingen etc. Geld terug geven.

Ik vraag voor de zekerheid wel altijd een kopie van het paspoort. Meestal zijn mensen echt niet te beroerd om dit te geven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:42

Ik ben dus ooit wel zo dom geweest. Had een 6 jaar oude Passier Grand Gilbert meegegeven. Wel het adres en telefoonnummer opgeschreven en het was de dochter van een vriendin van mijn moeder dus " bekend" Ze woonde ook in dezelfde straat. Achteraf nogal dom en zal het ook nooit weer doen blijft een risico natuurlijk. Het zadel is trouwens ook aan haar verkocht, de eerste persoon die het kwam bekijken

_Loes_
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Wilp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:13

odetteke schreef:
@Seraja: dat was vast die uit klarenbeek? Hij is ook veel te goed van vertrouwen


Inderdaad

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:25

Inderdaad zadel laten betalen en bij niet passen binnen een vastgestelde termijn en in dezelfde conditie de mogelijkheid geven tot terugbrengen.
Vooral een vastgestelde termijn is erg handig. Ik heb ooit eens een zadel verkocht en dit zadel mochten ze een weekend op proef hebben. Dat weekend had ik niets gehoord, dus was in de veronderstelling dat het zadel verkocht was. Tot ze mij het daaropvolgende weekend belden....het zadel paste niet volgens een kenner. ´Wannneer zij het zadel weer konden terugbrengen? ´ Dus niet, ik had in die week de advertenties verwijderd, potentiele kopers gemeld dat het zadel niet meer te koop stond.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:18

ik heb een keertje zelf gehad dat ik een zadel heb meegegeven zonder betaling om te passen en te proberen. ze zou hem kopen zei ze, want hij paste goed. maar de betaling kwam maar niet. na een paar weken kreeg ik een mail dat ze het zadel terug bracht, ze had hem "geleend".
ze had er gaatjes ingemaakt en dus steeds gebruikt voor een paar weken lang.
hier ben ik toen zo boos om geweest en gelijk een wijze les dat zelfs goede bekenden een borg moeten betalen voortaan.
deze koper heeft trouwens uiteindelijk wel een vergoeding aan mij moeten betalen.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:33

zeker betalen en tijd afspreken hoe lang ze mag passen.

ik heb vorig jaar een zadel verkocht, belde die griet 3 weken later op, het past niet... ja doei

Midget
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:00

eerst betalen, weet je zeker dat ze terug komt als hij niet pas....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:01

Eerst betalen hoor! Mensen belazeren je waar je bij staat!

papiertjuh
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Sassem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:43

Ik zou ook zeggen eerst betalen. Want mensen kunnen veel te hebberig zijn. En misschien ook even adres en telefoonnummer opschrijven zodat je ze altijd kan berijken als er toch iets met je zadel is gebeurt.

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re: zadel aan mogelijke koper meegeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:25

Eerst laten betalen hoor, en eventueel geld terug gave bij niet passen

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:31

Eerst betalen.
Ik had laatst iemand voor min oude daleman (ding was amper 100 euro wwaard)
En ze wilde hem dan meenemen, passen en dan betalen..
Ik heb het niet gedaan!
Ookal was het een oud zadel.

(ik had haar ook aangeboden om met pony langs te komen maar dat wou ze niet (15/20 minuten rijden bij mij uit de buurt)
Nou dan vertrouw ik het dus niet!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:05

na betaling meenemen en bij niet passen zadel binnen twee dagen terug in dezelfde staat!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:21

binnen 2 dagen? maak er maar 24 uur van, na 1X rijden en passen weet men echt wel of het wel of niet iets is.
van de week een zadel verkocht en van tevoren laten betalen. afspraak gemaakt dat ze het meteen gingen passen en bij niet passen zou het zadel binnen een uur terug zijn.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:00

Lowara schreef:
binnen 2 dagen? maak er maar 24 uur van, na 1X rijden en passen weet men echt wel of het wel of niet iets is.
van de week een zadel verkocht en van tevoren laten betalen. afspraak gemaakt dat ze het meteen gingen passen en bij niet passen zou het zadel binnen een uur terug zijn.


oef ,jij bent streng

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:05

In elk geval het zadel laten betalen, binnen 2 dagen terugbrengen bij niet passen (dan kan diegene er mss nog een zadelmaker ofzo naar laten kijken) en dan zou ik ook nog foto's maken met datum erop van de staat waarin het zadel wegging.
Liever zou ik zelf met het zadel naar hun toegaan om te passen. Misschien kun je iets afspreken voor de benzine kosten? Dat als het zadel past de kosten voor jou zijn en wanneer het zadel niet past de kosten voor hun?

Ooit kocht ik een Passier GG. Ik vroeg wanneer de verkoper tijd had om bij mij te komen passen (was in de buurt) maar ik kreeg het zadel gewoon mee zonder te betalen. Ik heb echt moeten aandringen dat het wel handig was om mijn gegevens te noteren. Was gevalletje teveel geld en veel vertrouwen (of gewoon naïef )

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:10

Ik heb het toen van te voren moeten betalen en ik kreeg 3 dagen om het te passen. (ivm vervoer). Zadel past gelukkig en ik heb dan ook meteen gebeld dat het past.