Nieuw 2-jarig paard >>> bijrijdpaard nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Nieuw 2-jarig paard >>> bijrijdpaard nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 21:40

Hallo Bokkers!

Dagelijks kijk ik op marktplaats.nl omdat ik op zoek ben naar een nieuw paard, ik ben te groot geworden voor mijn pony. Nou is mijn 'passie' onder de paarden om het maar zo te zeggen, een jong paard alles te leren. Dat heb ik met mijn pony ook gedaan. Maargoed, dat wil ik nu eigenlijk wel weer doen en ik heb dus een superleuke 2-jarige merrie gezien. Alleen daar kan je natuurlijk nog niet op rijden (goh ). Verder heb ik ook geen les meer wegens 'omstandigheden', en dan zou ik een tijd geen paardrijden (ik weet niet wanneer de merrie 3 jaar wordt, ga ik nog even navragen). Maargoed, ik ben dus bang dat ik het ga 'verleren', en waar dit hele verhaal ook eigenlijk om draait, is of het verstandig is een bijrijdpaard te nemen. Ik zou dan een jong paard + een jong shethengstje thuis hebben + een bijrijdpaard. Is dit te veel? Heeft iemand tips? Of nog andere opmerkingen/vragen? Dan hoor ik het graag. Sorry als dit hier niet goed staat

Groeten Jojanneke!

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:44

ik denk niet dat je het snel verleerd.. stalgenootje heeft een paard van 2 dagen gekocht.. en had al 3 jaar niet gereden.. en ze heeft een poosje geleden op een paard gereden, en daar reed ze eigenlijk ook zo mee weg.
En jouw merrie kost dan ook veel tijd, dus misschien heb je wel helemaal geen tijd voor een bijrijdpaard
Maar als jij dat graag wilt, moet je dat gewoon doen!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 21:48

Ja, je hebt wel gelijk wat betreft de tijd. Ik zal er nog eens goed over nadenken! Bedankt voor de reactie!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Nieuw 2-jarig paard >>> bijrijdpaard nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:18

Je kan toch ook op een andere stal eentje gaan bijrijden en dan 3/4 keer per week ofzo?
Scheelt je tijd en toch blijf je rijden.

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:20

Het lijkt me heel verstandig een bijrijdpaard te nemen! Hoe meer je leert, hoe meer profijt je daar bij je jonge paard van hebt. Of je het qua tijd haalt, is iets anders. Maar dat is weer het fijne van een bijrijdpaard, je kunt afspreken dat je niet al te vaak komt en je draagt niet de gehele verantwoordelijkheid.