pijn in kniegewricht na paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:10

Ik heb ook wel last van mijn knieën als ik lang gereden heb. Geen slotklachten overigens, gewoon 'vermoeide knieën'. Ik heb ook GPG beugels die ik gebruik met lange buitenritten en met springen en dat scheelt een stuk. Ik heb nu veel minder last van mijn knieën. Ik heb er met dressuur ook mee gereden, ging ook prima, alleen nu ik veel moet doorzitten (M) vind ik ze toch iets te zwaar. Aan mijn dressuurzadel heb ik nu asymetrische beugels hangen en dat gaat ook goed.

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 14:04

met die asymetrische beugels, bedoelen jullie daarmee beugels die schuin aflopen van voor naar achter zodat je je hakken beter kan uitdrukken, of beugels waardoor je voeten iets naar binnen komen te staan?

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:06

Zitten je beugels precies gelijk?
Een centimeter verschil kan al heel gevoelige knieën opleveren!

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:09

Ik bedoel met asymetrische beugels beugels die het gat voor de beugelriem niet in het midden hebben, maar er net naast, waardoor je de buitenkant van de beugel hoger hebt dan de binnenkant, wat je been dus iets naar binnen draait.

Deze dus:
Afbeelding

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:11

ik heb al heel lang last van een pees die de knieschijf op de plek houd. deze is bij de aanhechting al diverse keren in gescheurd (tot bijna afscheuren toe) en nu heb ik erg veel last bij het zetten van kracht met mijn knie.

Daarom stap ik ook met een kratje op zodat ik mijn knie niet overbelast, verder heb ik er weinig last van, alleen wanneer ik te lang rijd, krijg ik na het afstappen er ook last van.

ik vind het wel erg vervelend maar ik kies zelf voor paard rijden.

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 14:25

Marije_jiplover schreef:
Ik bedoel met asymetrische beugels beugels die het gat voor de beugelriem niet in het midden hebben, maar er net naast, waardoor je de buitenkant van de beugel hoger hebt dan de binnenkant, wat je been dus iets naar binnen draait.

Deze dus:
Afbeelding


Oke, dankjewel!