Geen positieve verhalen over Petrie perfect?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Geen positieve verhalen over Petrie perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 12:33

Hallo!

Ik zie hier alleen maar negatieve dingen staan over de petrie perfect.
Dit vind ik nogal raar; ik vind het een goede prijs kwaliteit verhouding en bij goed onderhoud gaat de coating niet erg bladeren (bij mensen op de manege elke dag rijdend) Daarom heb ik ervoor gekozen om ze te nemen.

Hebben jullie er geen positieve verhalen over!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-06 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Merk in titel ter verduidelijking.

Sacramenta

Berichten: 317
Geregistreerd: 11-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:03

Volgens mij heb ik deze laarzen ook, dit zijn toch de 'goedkoopste' soort laarzen van petrie? In de winkel werd ik er wel voor gewaarschuwd, maar toendertijd reed ik er maar 1 keer per week mee en 1 keer per maand een wedstrijd dus meer geld wilde ik er niet aan uitgeven. Mijn laarzen zijn echter supermooi gebleven en ik heb ze nu onderhand 3 jaar en er is helemaal niks mis mee!
Een vriendin van mij heeft ook deze laarzen alleen bij haar slaat het leer op de voet een beetje wit uit, ik weet niet of dit te maken heeft met de coating of het onderhoud van de laars.Misschien moet ze ze een keer met zwart schoensmeer behandelen, maar verder is haar laars ook nog goed.
Ik heb inderdaad wel de verhalen gehoord over de loslatende coating, maar ik heb geluk gehad en jij ook zo te lezen

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:27

Ook bij goed onderhoud gaat de coating soms bladeren! Bij mij tenminste wel.

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:30

het zit zo,,, de goedkopere laarzen van petrie daarvan is de zool vastgelijmt. en bij de laarzen van 300 euro niet daar zit ie aan vastgenaaid.
dat is het enige verschil..
dus voor ruiters die een keer in de maand rijden is dit geen ernstig geval.. voor ruiters die vaker rijden komen ook vaker met water in kontact bv met afspuiten dan gaat de zool loszitten..

Groetjes Mariska

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:57

Oké!

Dat verhelderd de zaak al wat meer.
Ik dacht; zo groot kan het kwalitatieve verschil toch ook weer niet zijn. Maar dat is dus goed gedacht.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:58

nou.. hier dan een positief verhaal

ik heb de petrie perfect laarzen ook en ben er nog altijd super tevreden over!
ik rij er elke dag mee ( soms zelfs vaker) mest mijn stallen ermee uit, loop er gewoon door de modder mee en maak ze alleen zo'n 4X per jaar schoon als ik concours heb. ik heb ze nu een jaartje of 2.5 en ze zien er nog net zo mooi uit als toendertijd.
nog nooit ook maar iets kapot gegaan of afgebladderd of lelijke krassen. en dat terwijl ze hier toch de zwaarste omstandigheden moeten doorstaan die er is voor leren laarzen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:49

ik heb ze nu een half jaar en ik ben er zeer tevreden over!
Ik heb ze altijd behandeld volgens de voorschiften op www.rijlaarzen.nl en ze zien er nog heel goed uit!
Ik rijd er ook iedere dag mee, maar ik mest er geen stallen mee uit.

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:06

thaollat schreef:
het zit zo,,, de goedkopere laarzen van petrie daarvan is de zool vastgelijmt. en bij de laarzen van 300 euro niet daar zit ie aan vastgenaaid.
dat is het enige verschil..
dus voor ruiters die een keer in de maand rijden is dit geen ernstig geval.. voor ruiters die vaker rijden komen ook vaker met water in kontact bv met afspuiten dan gaat de zool loszitten..

Groetjes Mariska

Volgens mij is dit niet het enige verschil!We hebben het hier ook over de coating, niet alleen over de zool. Volgens mij klopt dat van de zool idd, maar er is dus nog meer verschil. De Petrie Perfect is gemaakt van een ander soort leer, waarschijnlijk ook stugger leer en idd, de coating kan loslaten (M'n moeder heeft ze ook) Bij de Standaard zit er dacht ik geen coating over die los kan laten. (Kan je verder geen positieve verhalen over de Perfect geven, want ik draag ze zelf niet, ik heb de Standaard: Zitten heerlijk maar ik heb waarschijnlijk 'maandaglaarzen' want wat daar allemaal kapot aan is gegaan! )

Maaikiemaaik
Berichten: 93
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:12

ik volg dit topic ook even, want ga binnekort eindelijk leren rijlaarzen kopen en zat toevallig te twijfelen tussen Petrie Perfect en Petrie Standaard, vandaar.

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:12

Ja dat klopt wel, mijn laarzen heb ik nu een jaar. Ze zijn op dit moment voor de 3e keer bij de schoenmaker om de zool en hak te laten vervangen. Ook bladerd de coating heel erg. Ik ben er niet zo heel tevreden over. Van leren laarzen verwacht ik toch meer.

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:34

Ja, dat had ik dus ook...
Petrie Standaard, geen last dus van gebladder, maar:
2x nieuwe hak, 2x nieuwe zool, 2x de berlijn weer vast laten stikken, de stiksels aan de zijkanten lieten los en de hele binnenkant van m'n rechterlaars is verrot (Binnenhak eruit, en die zit goed verstopt zeg maar...) en ze zijn opgestuurd naar Petrie: Een reparatie kostte 160 Eu...Naja, toen hebben we ze door de schoenmaker laten repareren.
Nou ja, kortom, ik weet niet of ik weer Petries neem, maar ik weet wel, heb best pech met deze laarzen want ik behandel ze wel goed!

K1MmEl

Berichten: 1159
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:38

ik heb ze nu 1,5 jaar en ze zijn nog heel goed. ik rijd er elke dag heel intensief mee. sinds ik die laarzen heb kan ik niet meer zonder rijden. heb ze elke dag. ze bevallen mij heel goed!!

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:54

Ik zit me te bedenken...Vanaf wanneer mag je bedenken dat ze goed bevallen (kwalitatief) Want... Een leren laars gaat over het algemeen lang mee, en moet het dus lang uithouden. Dus kan je bijv. na 1,5 jaar zeggen van: Ze zijn nog zo goed..Want na 1,5 jaar mag er eigenlijk ook maar weinig aan mankeren.
Ik heb die van mij nu 3 jaar..Veel te kort voor leren laarzen, er is voor die 3 jaar teveel aan gerepareerd..

senriejetto
Berichten: 192
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: beuningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:19

ik heb ook de Petrie Perfect ik heb ze al 3 jaar. Ik train er elke dag mee mest er stallen mee uit en loop ermee door de modder. De laarzen blijven super en de coating laat niet los. Ondertussen heb ik er nog een paar bij gekocht voor de wedstrijden.
Ik heb wel gehoord dat als je je laarzen met olie schoonmaakt dat er een grote kans is dat de coating los laat.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:23

Ik vind dat ook de Perfect wel 10 jaar mee moet gaan. Kunststof laarzen van 20 euro gaan wel 2 jaar mee bij mij, dus over 10 jaar gerekend zijn leren laarzen gewoon duur. Eigenlijk zou je de eerste 5 jaren helemaal geen onderhoud mogen hebben.
Ze zitten wel fijner.
Ik heb bij mijn Petries dat de stiksels bij de balijn loslaten, maar als de balijn er uit valt, dan haal ik die er uit en lijm het wle weer dicht. De Petries zijn erg stug.
Ik heb de Perfect dus ook. Na 1.5 jaar scheurde de zool volledig door. Dit was een constructiefout en is kostenloos gerepareerd. Ik heb de laarzen nu zo'n 5 jaar en verder zijn ze dus nog goed (alleen dat stiksel bij de balijn laat dus los).
Ik heb ook ervaring met de standaard: ook al zo stug als de Perfect, maar de standaard neemt olie op en na een half jaar 1-2 keer per week met lederolie behandelen zijn die laarzen nu wat soepeler (nog steeds stug).
De zolen van Petrielaarzen zijn niet slijtvast, na 3 maanden moest ik ze laten verzolen, en zo veel loop ik er nu ook weer niet op. Met de zolen van de schoenmaker gaat het goed, nog steeds dezelfde en dat al enige jaren.
De laarzen moeten dus nog wat jaartjes mee voordat ze hun verwachte levensduur volledig gehad hebben, maar als de zoeln niet los gaan laten o.i.d. verwacht ik dat ze dat wel halen.


Cavallo en Derby maken fijnere laarzen om te dragen vind ik. Soepeler.

lisannetj
Berichten: 205
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: een klein plaatsje in Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:28

, mijn vriendin heeft Petrie laarzen. de coating ging bladeren maar het bleek dat de coating niet van leer was!

ik zelf heb een niet zo'n bekend merk namelijk Lipica, ze zitten meteen helemaal goed, zonder dat je ze in hoeft te lopen! heel soepel leer e.d.

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:52

lisannetj schreef:
, mijn vriendin heeft Petrie laarzen. de coating ging bladeren maar het bleek dat de coating niet van leer was!

ik zelf heb een niet zo'n bekend merk namelijk Lipica, ze zitten meteen helemaal goed, zonder dat je ze in hoeft te lopen! heel soepel leer e.d.


Klopt, mijne komen net bij de schoenmaker vandaan en ik er is me daar verteld dat het leer is met een plastic laagje eromheen ( de coating dus )
En die bladerd er bij mij dus af nu.

Au3

Berichten: 584
Geregistreerd: 24-02-05

Re: Geen positieve verhalen over Petrie perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:13

Ik heb ze ook gekocht als concourslaars. Ik heb ze nu een jaar en verder geen problemen mee, maar ja ik draag ze dan ook enkel te paard op wedstrijd (na het rijden trek ik normale schoenen aan).
Dus zoveel te lijden hebben ze niet.
Voor de training heb ik inmiddels al 10 jaar een paar van Königs. Deze wilde ik ook voor concours maar vond ze een beetje aan de dure kant. Achteraf heb ik hier toch wel spijt van , want de königs zijn idd veel soepeler dan Petries, wat het draagcomfort verhoogt en geen coating. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze bij mij dan gaat bladeren.....

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:17

lisannetj schreef:
, mijn vriendin heeft Petrie laarzen. de coating ging bladeren maar het bleek dat de coating niet van leer was!


Natuurlijk is de coating niet van leer

Cherellee_
Berichten: 1094
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:17

Ik heb de petrie perfect al bijna een jaar, rij 3x in de week en heb ze vaak en lang aan en de coating zit er nog helemaal op zoals ie hoort te zitten..

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:18

Ik heb ze al bijna 3.5 jaar. Nog niets van slijtage of beschadiging aan coating te bekennen.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:23

Ik heb ze nou een maand of 7, rij 5x in de week, sta ook vaak in het washok, er is nog niets aan te zien, coating ziet er ook nog super uit.
Ook de zool zit er nog goed onder.
gewoon optijd afdoen/droogmaken met een doekje...

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Geen positieve verhalen over Petrie perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:37

Ik heb vanaf mijn 16e tot vorig jaar Petrie Perfectjes (:D) gehad. Zo'n 7 jaar dus.

Heb ze altijd onderhouden door ze met water af te nemen, daarna te behandelen met schoensmeer waar nodig. In laten trekken. Uitborstelen, een spulletje van Petrie erover heen (waardoor ze beschermt worden tegen vocht en troep enzo). In laten trekken en dan met een panty erover heen om te laten glimmen.

Afgezien dat de zolen waren versleten op het laatst zagen ze er nog perfect (wat een woordspeling ) uit! Geen afgebladderde coating of niks...

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 08:45

Jeej

Positieve verhalen.
Nu hoop ik dat ik een goed paar laarzen tref zodat ze ook een tijdje mee kunnen gaan.

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: Geen positieve verhalen over Petrie perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:33

Heb de petri perfect nu dik 3 jaar en draag ze elke dag.

Ze zien er nog perfect uit , helemaal niks raars met het leer!