Rijden in de regen met bril, probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 18:39

Hallo,

Met een bril in de regen rijden is een te gek idee als het niet regent.
Helaas regende het vandaag dus wel en had ik het idee alsof ik op een zeepaardje zat in plaats van op een pony op het vaste land.
Als ik mijn bril af zet ga ik automatisch meer naar de grond kijken omdat het erg vervelend is om de bakrand aan de andere kant wazig te zien.

Hoe doen jullie dat met een bril als het regent?
Zetten jullie die af of laten jullie die op?

Ik heb wel lenzen, maar er werd me afgeraden om die in te hebben bij de paarden (vanwege al het zand en stof), zijn er mensen die wel met lenzen rijden?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:45

Ik heb wel gewoon mijn lenzen in. Ik heb zachte lenzen en er wil idd weleens een stofje in mijn oog komen, maar dat is zo weer opgelost. Ik heb altijd een klein reisflesje vloeistof bij me.
Bovendien, in de regen heb je natuurlijk weinig last van stof...

*edit: typo

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:01

Een meisje die ik ken, die rijd in de regen ook altijd zonder bril

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:05

Ik heb mn lenzen (zachte) ook altijd gewoon in bij de paarden, ik heb een hekel aan brilen. Ik zou gewoon de lenzen indoen. Welk licht heeft je het advies gegeven om je lenzen niet bij de paarden in te doen?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:06

Mijn man rijdt ook gewoon met lenzen paard, nooit problemen mee..

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:06

Ik heb het op de koets ook, een petje wil nog wel helpen...

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:08

ik ken het probleem....

petje wil inderdaad wel eens helpen, ik zoek ook naar een oplossing. Ik wil liever geen lenzen, omdat dat nogal onhandig is en mijn bril moet ik echt ophouden anders zie de letters niet eens mij is trouwens ook afgeraden om lenzen in te hebben bij de paarden.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:23

Ik heb zachte lenzen en heb helemaal geen last van stof. Gewoon niet en bij de paarden ook niet met me bril had ik er veel meer last van.

hiltje1973
Berichten: 290
Geregistreerd: 09-03-06

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:41

Opticiens raden wel eens af om lenzen in een stoffige omgeving te dragen omdat je dan eerder last van irritatie kunt krijgen. Dus ze vragen wel eens of je bijvoorbeeld in een stoffige omgeving werkt.... Maarja dat zijn mensen die 9 uur per dag in een stofwolk staan. Da's natuurlijk wat anders dan een stalletje opstrooien.....

Ik heb er lak aan , gewoon zachte lenzen in. Je zou bijvoorbeeld zelfs daglenzen kunnen nemen. Die gooi je gelijk weer weg dus weet je zeker dat je frisse lensjes hebt. Zeker als je ze alleen maar draagt met paardrtijden als het regent (wat dus niet helemaal nooit, maar hopelijk ook niet al te vaak is), heb je geen centje pijn.

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:43

maar verschuiven ze dan niet?

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:57

ik heb gewqone zachte lenzen, en draag die altijd
zelfs als ik gewoon even heen en weer ga naar de paarden doe ik ze in.
Waarom? het is zoeel makkelijker, beregent niet, bedampt niet, en als je een klap tegen je hoofd krijgt doet het minder zeer dan met een bril aan
ik rij ook gerust in een stoffige binnenbak, haal hooi en stro af, strooi de stallen op, geen probleemwel heb ik normaal een flesje met kunsttranen, als ik erg veel last heb doe ik wat drupjes in, maar men flesje is al enkele maanden op en sindsdien gebruik ik geen meer

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:00

Bedankt voor alle reacties.

De opticiën heeft aangeraden de lenzen niet in te doen bij de paarden. Ik heb zachte lenzen
Ik heb normaal gesproken ook mijn lenzen in als ik ergens heen ga of thuis blijf, een bril is niets voor mij.

dutske, je zegt kunsttranen, wat bedoel je daar precies mee?
Ik heb zelf heel droge ogen en heb dan nog wel eens erge last van mijn ogen als ik mijn lenzen in heb, ik kan wel blijven knipperen, maar dan is het gevoel er dat mijn lenzen eruit vallen

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:01

Oh als ik iets verschrikkelijk vind, is het een bril in de regen. Die spetters op je glazen.. vreselijk !
Ik draag ook gewoon zachte lenzen, altijd. Nooit last van stof bij de paarden o.i.d. De eerste twee weken dat ik mn lenzen had durfde ik er ook nog niet mee te rijden, maar heb het een keer geprobeerd en nooit meer veranderd.
Merk geen verschil tussen thuis of bij de paarden, met mn lenzen !

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:03

Ik kreeg juist zachte lenzen omdat ik vaak in contact kwam met stof waren voor mij de zachte lenzen beter dan de harde.

Mir28

Berichten: 111
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:05

Als je hem liever ophoud hou je hem op, en andersom

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:42

Ik heb ook een bril (lenzen gehad maar vond ik niet handig) en heb als het regent eigenlijk altijd een petje op. Maar ik zit dan ook meestal op de wagen of loop achter mijn pony's en heb dan geen cap op. Hoe ik dat straks rijdend ga oplossen weet ik nog eigenlijk niet.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:15

Ik rij altijd met mijn lenzen in en heb er nooit last van gehad, ik vond mijn bril en de bandjes van mijn cap altijd zo vervelend zitten en ik was altijd bang dat als ik zou vallen met mijn bril op dat die dan stuk zou gaan ofzo...

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:20

ik had daar altijd last van met hockey in de regen...(hockey nu niet meer dus heb er nu ok geen last meer van) maar ik heb nu lenzen en die heb ik altijd in bij paardrijden...nooit last van gehad. En als het stoffig is in de bak en er komt zand in m,n oog dan prikt het even maar dan is het zo weer weg.

_Loes_
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Wilp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:21

Met lenzen had ik nooit last met stof oid.
Nu heb ik vaak mijn bril weer op maar met een cap op heb ik geen last van de regen. (En die heb ik altijd op dus heb nooit een probleem ermee)

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:21

petje op, helpt wel

eerlijk gezegd heb ik het pas door als ik ga uitstappen
dan zie ik ineens allemaal belletjes voor mijn ogen

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:22

Ik draag gewoon m'n bril.
Door mijn cap heb ik niet zoveel last van druppels op m'n glazen.
En anders stop ik tussendoor eventjes in het midden van de bak en maak even m'n glazen droog.

Flowerpull

Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:24

ik heb lenzen, en rijd er gewoon mee paard. maar ik heb zachte lenzen en die zouden stof en viezigheid beter verdragen dan harde lenzen.... dus als je harde lenzen hebt: vraag je opticien eens naar zachte lenzen!

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:25

Ik heb ook juist zachte lenzen gekregen vanwege de paarden! Zachte lenzen zijn misschien wel minder goed dan harde ivm met zuurstof en vuil maar oké, dat is weer een ander onderwerp. Ik denk dat met kunsttranen de lenzenvloeistof wordt bedoeld? Die druppel ik in mijn ogen iig als ze droog zijn.

Als je geen lenzen wil, zul je je denk ik met cap of pet moeten behelpen.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:28

ik heb al 20 jaar harde lenzen (Mijn ogen zijn niet geschikt voor zachte) en in de bak eigenlijk nooit last van mijn lenzen. Nu is de bak bij de plaatsen waar ik rij ook goed onderhouden en nooit te stoffig. Bij regen heb je natuulijk al helemaal geen last van stof.

Heb wel 1x met zulke harde regen gereden dat ik bang werd dat mijn lenzen zouden wegspoelen.

Alleen in de zomer tijdens buitenritten heb ik wel last als het droog en stoffig is. Dan zet ik vaak mijn zonnebril op dat houd het stof een beetje tegen. Gewone bril heb ik niet eens.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:28

Ik heb altijd gewoon m'n bril op (zou ook wel moeten, zonder zou ik waarschijnlijk het bruine KWPN paard van m'n stalgenootje uit de wei halen ipv de kleine, dikke, voskleurige haflinger van mezelf). Ik heb geen lenzen. Tijdens het rijden heb ik gewoon m'n cap op en heb ik eigenlijk geen last van de regen/merk er weinig van.